Full version: vinterförvaring
elsemarie
Jag har tagit upp min pump o rengjort filtret, det är första året jag har filter o undrar hur jag ska förvara det,
tror att försäljaren sa att det inte får torka ut, ska det då vara vatten i behållaren?
tacksam för svar.
Bassam
Hej

Min förslag vi ska tänka , när vi köper filter från affären hur ser ut, de packar den på kartongen bara och lägger på vanliga lager.

H:Bassam
elsemarie
ja, det har du rätt i. Jag låter det vara som det är då, det funkar säkert. Tack.
Danne67
CITAT (elsemarie @ 22-10-2010, 12:32) *
ja, det har du rätt i. Jag låter det vara som det är då, det funkar säkert. Tack.

Antagligen så är gummit i packningarna behandlat från början och det försvinner när det legat under vattnet en hel säsong. Vad jag alltid har hört är att man skall övervintra pumpen i vatten så att inte packningarna torkar ut.

Känns dumt att chansa :-)

/D
varghem
ett sätt är att smörja gummipackningen med lite matolja... eller vaselin... jag har alltid mina pumpar torrt över vintern... dock i något fuktig kallgarage
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon