Sidor: 1, 2
skogstroll
själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär... confused.gif sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan?

Cathis
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 10:41) *
själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär... confused.gif sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan?


Helt klart är du det, ska vi ta följe? flirting.gif
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 10:41) *
... är jag färdig för hispan?

biggrin.gif Nejdå. Drömmar ska vara galna, annars är det ju inget kul. Minns ingen dröm från i natt. Jag ska försöka drömma nåt roligt någon dag så kan jag berätta sen wink.gif
Anma
Inte nattens dröm, men gårnattens.
Jag drömde att min man väckte mig flera gånger och jag blev skit sur tillslut och väckte honom och undra vad han höll på med. Det vara bara det att han sov ju, jag hade drömt... blush.gif
Det förklarade varför det kändes lite underligt för vår säng och sovrum var inte som den skulle, och en massa andra konstiga saker som jag inte riktigt minns hur det var.
kerstin z5-6
Skogstrollet verkar vara lite stressad med många bollar i luften och saker som ska hållas redan på-de är som hala fiskar och busiga kattungar;) sen ska man ju så mkt annat med, som att hålla undan spindelväven från sig själv=huset, och kanske huset i verkligheten med:)

cool.gif
Fny
CITAT
själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär... sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan?


Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda.

MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek. cool.gif För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till...

p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar. shy.gif

Fny
Men för att återgå till specifikt den drömmen... Utan att ha tillgång till just DITT personliga symbolbibliotek skulle jag säga ungefär som kerstin z5-6, huset representerar ofta dig själv och att det är förfallet och har spindelväv kan mycket väl betyda att du oroar dig över din hälsa eller din stressnivå eller dylikt. MEN man skulle också kunna se det som något mer positivt, då du i drömmen föreslår att huset ska göras om till en sommarstuga.
från fallfärdigt hus med spindelväv(ett slitet och nergånget "du")
till ett sommarställe (ett avslappnad och lyckligt "du", förutsatt att du har positiva associationer till "sommarstället"!)

Om det var min dröm skulle jag tolka det som att ditt undermedvetna säger till dig (kanske tillochmed så att dina föräldrar får representera ditt vuxna, förnuftiga jag) att det kanske är dags att tagga ner med stressen och ta hand om dig själv! Men som sagt, det är som jag skulle ha sett det om det var MIN dröm, det är ingen 'sanning'. smile.gif
skogstroll
det var nog bra tolkningar det. Det är så mycket man skulle vilja men inte hinner. Stressad är jag nog av det här samhället och av alla resultathysteriska karriärsmänniskor på jobbet.
malcolm
Jag drömde att jag fångade färdigkokta humrar stora som alligatorer, hann tyvärrr aldrig smaka något.
fuchsian
vår kropp den sover, men inte vårt undermedvetna och den försöker tala om saker och ting till oss och oftast i symbolspråk (som andarna brukar göra) men man har ju ingen manual att kunna slå upp det och veta svaret.
Vid stress kan det som oroar en komma i alla möjliga konstelationer i drömmen och även att man är helt färdig efter en sån dröm, har en del saker rättats till i ens undermedvetna för att lätta den börda man just då bär.
Mina drömmar kan vara helgalna, inte ens en skräckis finns att jämföra dem, men jag brukar få hjälp att vakna upp och sedan drömma om det, men i en annan form och då på morgonen vet jag oftast vad det betydde, men så noga går jag inte in i drömmarnars värld för jag har ju en annan verklighet som pockar på uppmärksamhet och det är andevärlden, men dom väcker mig, så jag vet vad som är dröm och vad är deras kontakt med mig.
Jag har fått flera gånger varningar på den vägen och nu litar jag på det så jag vidareför info om jag får tillåtelse att göra det.

Trots det är drömmarna en facinerande och intressant del, som vi inte vet så mycket om. Vissa återkommande kan man tolka, men även där är man lite av att vara ute och cyklar, så det gör jag endast innom familjen.
Ingen ska vara rädd för mardrömmar, de är en reningssak i ens undermedvetna och kan ge i bästa fall info om man är tillräckligt uppmärksam och intuitiv av sig. Annars låt det passera. ..Fuchsian....
Meriona
Jag har inte drömt men sovit ruskigt dåligt de sista två nätterna. Jag tror att det är fullmåne, kan det även göra att man drömmer?
Alba
Tydligen så inverkar fullmånen på många.
Jag läste detta på iFokus
Anma
Jag blir väldigt påverkad av fullmånen, men mindre när jag faktiskt vet att det är fullmåne. Vet inte varför det är så, men så är det.
Fny
Drömmar verkar vara ett återkommande tema för mig idag... har inte pratat om det på evigheter men idag så ja först den här diskussionen, och sen blev jag nyss rådfrågad på facebook om drömmar, av en väninna som inte är odlait. g.gif
skogstroll
jag har drömt väldigt konstigt både i natt och natten innan. Hajade nästan inte var jag var när jag vaknade. Fick gå upp och dricka vatten en sväng
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 26-10-2010, 10:52) *
biggrin.gif Nejdå. Drömmar ska vara galna, annars är det ju inget kul. Minns ingen dröm från i natt. Jag ska försöka drömma nåt roligt någon dag så kan jag berätta sen wink.gif


Ante mig att du var en dagdrömmare flirting.gif (kunde inte låta bli)

Minns inget heller från inatt men ibland händer det att jag drömmer heltokiga drömmar wink.gif
fuchsian
Det anade jag, nu är det 2 nätter som jag inte ha sovit. Jag påverkas av fullmåne och det är rätt många som gör det. Min fysiklärare sade att vid fullmånen "dras" jordskorpan ca, 1,5 dm mot månen och han hade en hustru som inte kunde sova heller vid fullmåne.
Sen är det inte lika illa varje gång, beroende på jordens position, men då kanske det inte bli så många vaknätter. Egentligen en kanska naturlig fenomen, som dåtidens folk använde sig av vid sina religioner eller i ett annat syffte. ...Fuchsian ......
skogstroll
man kanske är en "månis" då... jag kan stirra på månen hur länge som helst, den drar på nåt vis... har tittat på teleskop och allt möjligt för att komma närmare... jag kanske är MÅNGALEN??? crazy.gif
malcolm
Det också. naughty.gif
fuchsian
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 14:18) *
man kanske är en "månis" då... jag kan stirra på månen hur länge som helst, den drar på nåt vis... har tittat på teleskop och allt möjligt för att komma närmare... jag kanske är MÅNGALEN??? crazy.gif


Näe, inte är du mångalen, utan en känslig själ som reagerar som det som min fysiklärare förklarade om det vetenskapligt naturliga i det hela.
Ebb och flod, går också i den cykeln och vår kropp består ju av 65-70% av vatten, där har du det, och visst är det nåt mystiskt med en fullmåne, brukar också se på den när jag ser den. ..Fuchsian...
skogstroll
i morse lyste den upp vägen till bussen, det uppskattar jag måste jag säga smile.gif
fuchsian
Ja, det har sina påänger, som med allt omkring oss, så var glad åt din måne och tänk på att den finns där och lyser upp tillåmed din väg. Bry dig inte om att det är lite dåligt med sömn, men vila du och du är helt friskförklarad!!! .... smiley_small_hug.gif ..Fuchsian .....
*Stintan*
Drömmar var det visst tråden handlade om sleeping.gif
malcolm
Vill att speciellt en person skall försvinna från Odla men det får man väl bara drömma om. naughty.gif
fuchsian
Hur var det? skulle du ringa maken? gör nåt och sluta gnälla. Livet är för värdefullt att gnällas bort. .Fuchsian..
*Stintan*
[attachment=55852:lalala.gif]
Aqvakul
CITAT (Fny @ 26-10-2010, 11:14) *
Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda.

MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek. cool.gif För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till...

p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar. shy.gif


Klokt tänkt! tummenupp.gif
fuchsian
Det är/har varit facinerande om drömmar sen Adams tider. Vissa kan ha dom son ett hjälpmedel, men det mesta går nog åt att rensa vår hårddisk under natten, samt att bearbeta en del undermedvetna saker. En del terapeuter använder drömmar för att tolka sina klienter, jag tror att det sker under hypnos, men är inte så säker att kan ta ställning till det.

En sak är dock säkert --- nån viktig betydelse har de i våra liv. ...Fuchsian....
skogstroll
ja inga urspårningar i min tråd inte, då får ni smisk nono.gif

Minns inte alls vad jag drömde i natt men så hade jag ny madrass också, det kanske hjälpte friden lite på väg + att cheferna är bortresta den här veckan hahah d010.gif yahoo.gif

det jag märkt med drömmar är att de kommer från dagens eller tidigare dagars upplevelser som lägger sig i bakhuvet på nåt vis. Plus sånt man går och grubblar på. Det kan bli ganska märkliga blandningar ibland...
Cathis
ohmy.gif Det försvann, försökte verkligen komma ihåg vad det var jag drömde men inte då, nu är det puts väck.

Ska notera nästa dröm sleeping.gif
Alexander-VG-zon3
jag kommer ihåg att jag drömde om arbetsförmedlingen och att jag var rik någon gång under sennatten. blink.gif

annars brukar jag ha en återkommande drömvärld som jag är i och där det händer saker.
fuchsian
CITAT (skogstroll @ 27-10-2010, 10:03) *
ja inga urspårningar i min tråd inte, då får ni smisk nono.gif

Minns inte alls vad jag drömde i natt men så hade jag ny madrass också, det kanske hjälpte friden lite på väg + att cheferna är bortresta den här veckan hahah d010.gif yahoo.gif

det jag märkt med drömmar är att de kommer från dagens eller tidigare dagars upplevelser som lägger sig i bakhuvet på nåt vis. Plus sånt man går och grubblar på. Det kan bli ganska märkliga blandningar ibland...

Snälla du, Skogstroll, . smiley_small_hug.gif

Från mig kan du få synpunkter om jag har något, men JAG kommer inte att störa det du började med, för även för mig är detta med drömmar en märklig. Jag sov inte i natt heller, men såg att fullmånen har ju passerat, så man får hoppas på bättre nätter.

När du har den känslan som du beskriver ang. dina verkliga upplevelser och det som snurrar runt, så är det inte konstigt att du drömmer om dom också.
Det är nog en sorts "sotering" i det undermedvetna för att inte belasta dig mer än nödvändigt. Sen att det blir en konstig blandning så är det inget att göra åt, undermedvetantes sätt att ge "symboler", synd att det inte dimper ner en manual, så att man kunde veta vad som händer.
Jag brukar ge akt, när vissa drömmar börjar komma regelbundet och tänka på min vardag om det finns någon röd tråd, men det kan funka, men mer sällan vet man inte, och då släpper jag det som det är.
Jag har fler böcker om drömtolkning, men har inte läst igenom en enda, bristande intresse, eller för stort att fatta, det kvittar vilket. Fick du mer tankar av det jag skrivit? Den som hadde svaret??? angel_not.gif .. Fuchsian.....
netha
Natten till igår hade jag hemsk dröm och hade pratat länge i sömnen.
Synd att jag inte hade Sleep Talk igång då. sad.gif Hade varit kul att höra. smile.gif
skogstroll
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 12:13) *
Snälla du, Skogstroll, . smiley_small_hug.gif


Jag hoppade inte på nån särskild... såg bara att det kanske kunde möjligen utvecklas till nåt
fuchsian
Skogstroll,

Vi fortsätter med flera drömmar. Säg stop när du börjar bli oledsen om ämnet.

Jag brukar inte prata i sömnen, men skrattar rätt ofta åt det jag drömmer och väcker maken med min gapflabb som kan pågå ganska länge, men sedan har det tyvärr varit många nätter under sista halvåret då jag gråter i sömnen och åter vaknar han. Han väcker mig endast om jag gråter ....Fuchsian ......
Fny
CITAT
CITAT
CITAT (Fny @ 26-10-2010, 11:14)
Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda.

MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek. För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till...

p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar.


Klokt tänkt!


Tack aqvakul! shy.gif
fuchsian
Det har skrivit massor av böcker om just drömmar och en del ger tolkningar till symboliken, men det är ju totalt fel. Endast den som drömt vet/kan sin dröm bäst, även att man inte hittar orsaken till det hela.

Min väninna har utbildats sig i drömtolkning utöver allt annat hon är, och det kan hända att det klickar någonstans, men jag är inte kunnig mer än till vardags med det hela.

Kanske skulle läsa mina drömtolkningsböcker, en åtminstone. .... rose.gif ...Fuchsian....
Solstorm
Inatt var jag och min kompis ute och åkte båt. En liten öppen båt med utombordare med packning i. Oktober som nu. En stor våg kom och slog över båten och den sjönk. Vi kunde stå i båten och köra lite till trots att den var under vatten. Sedan sjönk ju båten och vi fick simma. Jag hade förväntat mig att vattnet skulle vara iskallt men det var ljummet och skönt. (obs, jag pinkade inte ner mig giggle.gif ) Ibland tog strömmen tag i mig och ibland kunde jag själv styra vart jag skulle simma. Så småningom kom jag iland och det var massa snurrigt med massa människor som jag inte minns.

Är det någon som kan ha en tolkning av den drömmen? Jag själv har ju mina gissningar men det skulle vara roligt att höra vad andra tycker. Hoppas jag kan forsätta på samma dröm i natt.
skogstroll
min tolkning är att ... du badar för sällan giggle.gif förlåt jag är ingen vidare drömtolkare. Jag drömmer själv ibland om vågor, hav och så... och jag hoppar allt för sällan i plurret själv
fuchsian
Oftast brukar drömmar som är vid, i eller i en båt handla just om vatten, men den har(vattnet) en annan djupare dimension för det handlar om ens känslor/känsloliv i stort sett.
Att vattnet inte var hotfullt och att det var varmt, så betyder det att dina känslor är för det mesta i balans.

Skulle du drömma om skitigt, hotfullt vatten, så återspeglar det dina känslor, i detta fall är dom inte rena och det finns sånt man får rensa bort. Denna förklaring fick jag under min utbildning när vi pratade om just känslor. Försök vända din dröm till något vackert om det går... .. Fuchsian ......
*Stintan*
CITAT (Solstorm @ 27-10-2010, 14:10) *
Inatt var jag och min kompis ute och åkte båt. En liten öppen båt med utombordare med packning i. Oktober som nu. En stor våg kom och slog över båten och den sjönk. Vi kunde stå i båten och köra lite till trots att den var under vatten. Sedan sjönk ju båten och vi fick simma. Jag hade förväntat mig att vattnet skulle vara iskallt men det var ljummet och skönt. (obs, jag pinkade inte ner mig giggle.gif ) Ibland tog strömmen tag i mig och ibland kunde jag själv styra vart jag skulle simma. Så småningom kom jag iland och det var massa snurrigt med massa människor som jag inte minns.

Är det någon som kan ha en tolkning av den drömmen? Jag själv har ju mina gissningar men det skulle vara roligt att höra vad andra tycker. Hoppas jag kan forsätta på samma dröm i natt.


Du kanske hade läst om sunamin eller sett Lasse Åbergs film "SOS En segelsällskapsresa" som visades på TV häromdagen.
Anki på Öland
Har ingen lust att skriva om mina drömmar för jag vill inte bli analyserad av f. Hon har tydligen tagit på sig att kommentera och analysera alla inlägg.... sad.gif
Fny
CITAT
Inatt var jag och min kompis ute och åkte båt. En liten öppen båt med utombordare med packning i. Oktober som nu. En stor våg kom och slog över båten och den sjönk. Vi kunde stå i båten och köra lite till trots att den var under vatten. Sedan sjönk ju båten och vi fick simma. Jag hade förväntat mig att vattnet skulle vara iskallt men det var ljummet och skönt. (obs, jag pinkade inte ner mig ) Ibland tog strömmen tag i mig och ibland kunde jag själv styra vart jag skulle simma. Så småningom kom jag iland och det var massa snurrigt med massa människor som jag inte minns.

Är det någon som kan ha en tolkning av den drömmen? Jag själv har ju mina gissningar men det skulle vara roligt att höra vad andra tycker. Hoppas jag kan forsätta på samma dröm i natt.


Som sagt kan allt möjligt ligga bakom vad som poppar upp i ens drömmar, och det är hemskt hemskt svårt att korrekt tolka en annan människas drömmar. Men som jag sa om Skogstrolls dröm, om det hade varit MIN dröm, så...

... skulle jag dels associera till att du och din kompis så att säga "sitter i samma båt". På vilket sätt vet bara du! Det skulle annars kunna ha att göra med din relation till just den kompisen, er historia osv... Men det kan jag inte spekulera i! tongue.gif Men, det skeende du beskriver när båten sjunker och du till din förvåning upptäcker att vattnet inte alls är så kallt, och hur du rör sig runt med vattnet och till slut kommer i land... Jag tycker det låter lite som att ditt undermedvetna säger till dig:
"Hörrdu Solstorm, det är faktiskt ingen fara att båten sjunker (vad "båten" faktiskt är i verkligheten får du själv räkna ut! biggrin.gif), du kan inte styra allting själv och ibland får du nöja dig med att flyta med. Du kommer iland till slut ändå!"

Det skulle till exempel kunna handla om att du känner att något håller på att spåra ur, du försöker desperat fortsätta framåt (du försöker ju köra vidare trots att båten är halvt sjunken!) men till slut måste du acceptera att det inte går att rädda situationen. Men den viktiga punkten är att det inte gör något, du klarar dig bra ändå och du behöver inte oroa dig för hur det hela ska gå! kompiskram.gif

Låter det som en sannolik tolkning?
fuchsian
CITAT (Anki på Öland @ 27-10-2010, 15:59) *
Har ingen lust att skriva om mina drömmar för jag vill inte bli analyserad av f. Hon har tydligen tagit på sig att kommentera och analysera alla inlägg.... sad.gif

Jag blev tillfrågad om vad det kunde betyda. Så enkelt var det. Jag bryr mig inte om att analycera något, Har inte den kunskapen om sk. drömtolkning.
Visste bara vad vattnet betyder i detta läge, och så hemskt är det ju inte. Sluta generalicera! ..Fuchsian...
Solstorm
CITAT (Fny @ 27-10-2010, 16:47) *
Låter det som en sannolik tolkning?


Djäklar vad du imponerar Fny! Sanningen är inte exakt så men väldigt nära. Har ingen lust att berätta om min situation på nätet, inte just nu i alla fall, kanske vid ett senare tillfälle.

Huggorm
Är det någon som brukar ha mardrömmar? Jag har i princip inte haft det sedan jag var barn, men då hade jag det ibland. Jag minns inte vad dom handlade om, om dom ens handlade om något. Dom bestod mer av en speciell känsla, som jag än idag kan påminnas av.
Fny
CITAT
Djäklar vad du imponerar Fny! Sanningen är inte exakt så men väldigt nära. Har ingen lust att berätta om min situation på nätet, inte just nu i alla fall, kanske vid ett senare tillfälle.

kram2.gif
Skruttis
CITAT (Huggorm @ 28-10-2010, 00:16) *
Är det någon som brukar ha mardrömmar? Jag har i princip inte haft det sedan jag var barn, men då hade jag det ibland. Jag minns inte vad dom handlade om, om dom ens handlade om något. Dom bestod mer av en speciell känsla, som jag än idag kan påminnas av.


Om!!!
Har drömt mardrömmar hela mitt liv, aldrig någonting trevligt.
Inte förrän jag avslutade relationen till några personer som inte var bra för mig och min sinnesro.

Numera är det betydligt roligare att drömma. sleeping.gif
fuchsian
Jo, jag brukar få mardrömmar periodvis och de flesta handlar om att jag är på något vis fört hem i min barndom, men jag är vuxen i drömmen.
Ofta handlar det våld och övergrepp fr. föräldrarna och även att jag tänker på det, och bägge är döda numera, så har de fått klorna i mig och förnedrar mig och jag kommer inte loss. Vill helst få den drömmen att vända sig så att jag ger dom vad de tål och lite till. ..Fuchsian....
Fenja
Jag har mardrömmar, inatt drömde jag att vår nya inneboende Gizmo (Ocicat) pinkade på min huvudkudde medan jag låg där... Han kissar inte någon annanstans än i lådan!:D
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon