Eva i Skåne
Både igår och idag har jag sett vintergäck som blommar hos mina föräldrar. Jo, det är sant smile.gif . Det finns hopp om en vår.
De står säkert väldigt skyddat vid en södervägg och stora var de inte, men dock - blommorna var utslagna wub.gif Kan ni tänka er något mer uppmuntrande en grå regnig dag som vi har i Skåne, eller en kall snöig dag som ni kanske har i norr?

För övrigt så fanns där små snödroppar också, men vintergäcken gör mig speciellt glad med sin färg. Det är vad jag behöver just nu. wub.gif wub.gif wub.gif

Tyvärr är mina egna vintergäck några trilska rackare sad.gif . De har säkert inte en tanke på att visa sig på ett par månader än.
Fialotta
Vad härligt det låter...då är våren på G smile.gif rolleyes.gif
renate
ohmy.gif Här är inte ett tecken på vår,jag trodde vintergäck vill har sol innan de blomma,här har de 40cm snö på sig,men den hålla på att regnar bort,så hopp om en vår finns.
Renate rolleyes.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon