Full version: Arkelstens bjudresor
Solstorm
Tidigare har politiker fått gå pga obetald tvlicens. Nog tycker jag att Arkelstens bjudresor är oerhört mycket allvarligare.
malcolm
Nu säger hon att det var studieresor och för min del så tror jag på det, dessutom är det inget som drabbar skattebetalarna.
gnon49
Tycker jag med. Det handlar om förtroende i första hand, inte rätt eller fel. Kan tänka mig att Reinfeldt gnisslar tänder nu. Det förtroende han byggt upp kan lätt raseras av sådana här händelser. Tror knappast oppositionen vill göra någon stor affär av detta heller. Det kan ju slå tillbaka.
Aqvakul
Nu handlare det inte om vilken liten småstadspamp som helst, utan om moderaternas partistrateg nummer ett. Dum är hon knappast, men det politiska omdömet ger jag inte mycket för... dessutom är hon kvinna. Toleransen för kvinnliga misstag i politiken är uppenbarligen mycket låg. Jag tror att hennes politiska karriär får sig ett rejält avbräck..
Red Top
Ingen risk att hennes karriär får något avbräck. Reinfeldt säger sig ha fortsatt fullt förtroende för henne. Dessutom anser han tydligen att det är rätt att tänja på gränser, bara man kan få och behålla viktiga kontakter.

Det var i alla fall vad han sa i en intervju på radio i dag. thumbdown.gif

Själv tycker jag att det ger en fadd eftersmak, när moderaternas främste "miljökämpe", lierar sig med de stora oljebolagen. sick.gif
malcolm
Vad då... har Shell gjort nå´t fel...?
Bengalow
Ja, nu kan Moderaterna försvara "mistag", men när en annan kvinna i politiken köpte en ask Toblerone, då blev det ett jävla liv!
Kvinnan är mutad, inte tu tal om saken. När hon sedan ställer sig upp i riksdagen och pratar väl om Shell=värdfolket - ja då är hon dummare än jag trott. Vi fär väl se vartåt det lutar - det är flera affärer på gång med henne inblandad....jag tycker det luktar om henne redan.
Red Top
CITAT (malcolm @ 28-10-2010, 18:05) *
Vad då... har Shell gjort nå´t fel...?

Jag vet inte vad du betraktar som fel, men Shell har påbörjat provborrningar efter naturgas i Skåne, mot lokalbefolkningens nej.

De har all anledning i världen att smörja regeringen, om de överhuvudtaget ska få tillstånd att påbörja utvinningen av naturgas.

Läs här t ex. Heaven or sHell?
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 28-10-2010, 17:53) *
Nu handlare det inte om vilken liten småstadspamp som helst, utan om moderaternas partistrateg nummer ett. Dum är hon knappast, men det politiska omdömet ger jag inte mycket för... dessutom är hon kvinna. Toleransen för kvinnliga misstag i politiken är uppenbarligen mycket låg. Jag tror att hennes politiska karriär får sig ett rejält avbräck..

Det är låååång tid kvar till nästa val. Folk hinner glömma naughty.gif
malcolm
CITAT (Red Top @ 28-10-2010, 18:13) *
Jag vet inte vad du betraktar som fel, men Shell har påbörjat provborrningar efter naturgas i Skåne, mot lokalbefolkningens nej.

De har all anledning i världen att smörja regeringen, om de överhuvudtaget ska få tillstånd att påbörja utvinningen av naturgas.

Läs här t ex. Heaven or sHell?

Du lade tydligen inte märke till ironin i mitt inlägg... flirting.gif
Red Top
CITAT (malcolm @ 28-10-2010, 18:37) *
Du lade tydligen inte märke till ironin i mitt inlägg... flirting.gif

Nix! Det gjorde jag inte. Eftersom jag kopplade det till ditt första inlägg.
CITAT (malcolm @ 28-10-2010, 17:11) *
Nu säger hon att det var studieresor och för min del så tror jag på det, dessutom är det inget som drabbar skattebetalarna.

Men det kanske också var ironi eller skämtsamt. flirting.gif

AndersKbg
CITAT (Bengalow @ 28-10-2010, 18:05) *
Ja, nu kan Moderaterna försvara "mistag", men när en annan kvinna i politiken köpte en ask Toblerone, då blev det ett jävla liv!

Tänk vad sossar glömmer fort...Sahlin handlade för drygt 50000:- på statens bekostnad, där ingick även kontantuttag på kortet. Det långt värre än Arkelstens resor. Och som grädde på moset har Sahlin mage att uttala sig i frågan...helt sjukt dåligt omdöme där.

Arkelsten har haft dåligt omdöme i detta fallet och jag tror att det slutar med att hon få gå.
Media kommer inte ge sig innan det blir så.

Shell är för övrigt varken bättre eller sämre än de andra oljebolagen, men de har fått ta all skit genom åren.
De andra drakarna är likadana.
Red Top
CITAT (AndersKbg @ 28-10-2010, 19:37) *
Tänk vad sossar glömmer fort...Sahlin handlade för drygt 50000:- på statens bekostnad, där ingick även kontantuttag på kortet. Det långt värre än Arkelstens resor. Och som grädde på moset har Sahlin mage att uttala sig i frågan...helt sjukt dåligt omdöme där.

Arkelsten har haft dåligt omdöme i detta fallet och jag tror att det slutar med att hon få gå.
Media kommer inte ge sig innan det blir så.


Shell är för övrigt varken bättre eller sämre än de andra oljebolagen, men de har fått ta all skit genom åren.
De andra drakarna är likadana.

Ingen har påstått det heller. Men just i det här fallet var det ju Shell. smile.gif
AndersKbg
CITAT (Red Top @ 28-10-2010, 19:42) *
Ingen har påstått det heller. Men just i det här fallet var det ju Shell. smile.gif

Exakt...men i det kritiserade talet i riksdagen så nämner hon även Preem och de hade inte bjudit på någonting.
xlxl67
I klass med Wanja Lundby-Wedins fadäser vilket är riktigt illa.

Alla dessa turer hon stått för känns väldigt valpiga.
Solstorm
Hon hade ju också fått låna en BMW

Hon kan ju inte ha gjort detta helt utan funderingar, så korkad kan hon ju inte vara. Om något är tveksamt vem har de att fråga? Resonerar man med gruppledare eller någon annan?

Att andra har gjort fel tidigare gör ju inte henne oskyldig.
Gita
En storm i vattenglas, syna alla riksdagsmän och statsråd i sömmarna och 90 % av dem har minst lika allvarliga saker i ryggsäcken.
Gita
herkules
jamen självklart så spelar inte de här mutorna någon roll, andra gör ju också fel slap.gif
hur dum i skallen får man vara, givetvis ska ALLA som gör fel ut på arslet!
Huggorm
CITAT (herkules @ 29-10-2010, 20:36) *
jamen självklart så spelar inte de här mutorna någon roll, andra gör ju också fel slap.gif
hur dum i skallen får man vara, givetvis ska ALLA som gör fel ut på arslet!

Tror du det blir någon kvar då?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tror att alla politiker, när dom kommer upp sig lite, blir så fartblind att dom inte längre vet vad som är rätt eller fel.

Titta bara på alla S politiker under åren.....

Eller nu i Göteborg, S styrd, mutor och mutor och mutor igen. Hur sade A. Hulthen i början? Hon skulle vända på varje sten här i stan. Och vad hände? Under första stenen hittade hon sin exsambo och då slutade hon och tyckte att nu skall vi titta framåt , inte bakåt. Nej säger jag, gräv djupare här i skiten.

Titta på Lars Ohly som alltid pratar om solidarität. Vad gjorde V ( Kommunisterna ) förut? Dom var i öststaterna - helst i förre detta DDR och levde loppan med champagne och kaviar. Vanligt folk had einte mat för dagen ofta men dom festade där ofta. Så säger han i årets valröselse att dom visste inte. Vad har dom då i stora politiken att göra när dom är så dumma?

Jag visste hur det var i DDR trots att jag aldrig hade något att göra med DDR

Och så Mona S, nej det handlar inte bara om toblerone. Hon betalade hela semesterresan genom Europa med hela familien med kort som inte var hennes kort. Dåligt omdöme? Där kan man prata om det. Hur många parkeringsböter hade hon liggande obetalda? Tills Göran P skaffade henne en egen Parkeringsplats för hon kund einte parkera och inte heller betala för sina böter. Dagisavgifter? Dom Sxxt hon också i, loksom i bilbesiktning utan körde med en bil med körförbud.

Prata om DÅLIG OMDÖME

Men sen tror jag att vi inte hittar en hel ren politiker längre

Elisabeth
gnon49
CITAT (Huggorm @ 29-10-2010, 20:42) *
Tror du det blir någon kvar då?

Politikerna är i stort sett ouppnåliga när det gäller att stå till svars för vad dom gjort eller inte gjort.
Undantaget är väl T.Bodström som lyckades med konststycket att sparka sig själv ur rikdagen på grund av sin nonchalans mot väljarna. Viss har en del ministrar fått tacka för sig genom åren, men oftast har det då varit folkopponionen som avgjort deras öde.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 29-10-2010, 20:58) *
Politikerna är i stort sett ouppnåliga när det gäller att stå till svars för vad dom gjort eller inte gjort.
Undantaget är väl T.Bodström som lyckades med konststycket att sparka sig själv ur rikdagen på grund av sin nonchalans mot väljarna. Viss har en del ministrar fått tacka för sig genom åren, men oftast har det då varit folkopponionen som avgjort deras öde.

Folkoppionion skapad av media. Det är media som väljer vilken politiker det skall ge sig på, och hur långt de skall driva kampanjen. Sedan finns det ju vissa, som Wanja Lundby-Wedin som biter sig kvar trots medias trägna försök att avsätta henne
Bee
Ett gammalt talesätt från en känd bok hoppar fram i minnet: "Må den som är felfri kasta första stenen"..
Vill vi för övrigt ha en HELT felfri människa som politiker? Vad skulle utmärka henne/honom? Jag ryser vid blotta tanken.
Och som Arkelsten säger, alternativet hade varit att skattebetalarna hade betalat. Hade det verkligen smakat bättre??
Huggorm
Undrar hur många arbetstimmar som lagts ner på att leta efter skelett i Reinfeldts garderob under åren?
herkules
CITAT (Huggorm @ 29-10-2010, 20:42) *
Tror du det blir någon kvar då?


jadå, det tror jag, än har jag inte gett upp hoppet om mänskligheten smile.gif

CITAT (Bee @ 29-10-2010, 22:29) *
/..../Och som Arkelsten säger, alternativet hade varit att skattebetalarna hade betalat. Hade det verkligen smakat bättre??

självklart hade det varit bättre om det gått för skattepengar!
netha
Har sett o hört en del i nyhetssändningar och tidningar ang. moderata partisekreteraren ... Skulle ALLA riksdagsledamöter o ALLA ministrar granskas så tror jag att max en promille är "rena"
Politiker tenderar att bli fartblinda och tappa verklighetsuppfattning... vare sig de är i regerings/riksdags/ kommun- eller landstingsposition.

Anledning att det nu blev ett megadrev ... det är för att hon är kvinna ... precis som Mona Sahlin jagas just för det.

Kommer ni ihåg karusellen i Reinfeldts nybildade regering 2006, Hur många fifflande män fick avgå? Hur många fifflande kvinnor fick avgå? Var gick drevet som värst?

Carl Bildt ... han har ju, enligt egen utsago, gjort massor av bjudresor ... sedan ingår han väl i undersökning gällande Lundin Oil.s skövlande av byar mm mm
Hur tyst är det inte om det.
Anma
edit: ångrade mig, inte värt det.
Huggorm
CITAT (netha @ 29-10-2010, 22:45) *
Har sett o hört en del i nyhetssändningar och tidningar ang. moderata partisekreteraren ... Skulle ALLA riksdagsledamöter o ALLA ministrar granskas så tror jag att max en promille är "rena"
Politiker tenderar att bli fartblinda och tappa verklighetsuppfattning... vare sig de är i regerings/riksdags/ kommun- eller landstingsposition.

Anledning att det nu blev ett megadrev ... det är för att hon är kvinna ... precis som Mona Sahlin jagas just för det.

Kommer ni ihåg karusellen i Reinfeldts nybildade regering 2006, Hur många fifflande män fick avgå? Hur många fifflande kvinnor fick avgå? Var gick drevet som värst?

Carl Bildt ... han har ju, enligt egen utsago, gjort massor av bjudresor ... sedan ingår han väl i undersökning gällande Lundin Oil.s skövlande av byar mm mm
Hur tyst är det inte om det.

Det blev ett rätt stort drev omkring Littorin också, och han hade lite väl mycket skägg för att vara kvinna...
netha
CITAT (Huggorm @ 29-10-2010, 23:07) *
Det blev ett rätt stort drev omkring Littorin också, och han hade lite väl mycket skägg för att vara kvinna...

Jamen Littorin var ju nyss ... jag syftade som jag sa ... på Reinfeldts nybildade regering 2006.
Huggorm
CITAT (netha @ 29-10-2010, 23:08) *
Jamen Littorin var ju nyss ... jag syftade som jag sa ... på Reinfeldts nybildade regering 2006.

Var det ett speciellt mediadrev just då som koncentrerade sig på att få bort kvinnor från politiken? Det var intressant, vem var det som stod bakom det, och vilken var anledningen? Och det är alltså ett nytt sådant här tillfälle igång nu, som har börjat sedan Littorin blev avsatt? I såna fall borde ju snart fler kvinnor råka illa ut?
netha
CITAT (Huggorm @ 29-10-2010, 23:18) *
Var det ett speciellt mediadrev just då som koncentrerade sig på att få bort kvinnor från politiken? Det var intressant, vem var det som stod bakom det, och vilken var anledningen? Och det är alltså ett nytt sådant här tillfälle igång nu, som har börjat sedan Littorin blev avsatt? I såna fall borde ju snart fler kvinnor råka illa ut?

Jamen nu orkar jag inte leta fram vilka ministrar i Reinfeldts regering som inte hade betalat tevelicens... betalat svart till barnflickor och städ mm mm

Iaf så fanns det manliga ministrar som inte var helt klanderfia, men de satt kvar ... medan kvinnor fick gå.

Jag bryr mig noll vilket parti de tillhör ... reagerar lika starkt oavsett tillhörighet när det gäller negativ behandling av kvinnor.
*Stintan*
Du måste ha ett väldigt kort minne Huggorm happy.gif
Huggorm
Mitt minne må vara kort, men att det enbart är kvinnor som tvingas avgå är fel. Mona Sahlin och Wanja Lundby-Wedin sitter kvar, Sven-Otto Littorin avgick. Det finns mängder med exempel som inte bevisar någonting.
netha
CITAT (Huggorm @ 29-10-2010, 23:37) *
Mitt minne må vara kort, men att det enbart är kvinnor som tvingas avgå är fel. Mona Sahlin och Wanja Lundby-Wedin sitter kvar, Sven-Otto Littorin avgick. Det finns mängder med exempel som inte bevisar någonting.

Maria Borelius, avgick efter åtta dagar som handelsminister sedan det bland annat konstaterats att hon hade betalat arbetskraft i hemmet svart.

- Cecilia Stegö Chilò, tvingades lämna posten som kulturminister efter tio dagar sedan det framkommit att hon under 16 år inte hade betalat tv-licens.

- Ulrica Schenström, fick sparken som Reinfeldts statssekreterare 2007 sedan hon fotograferats berusad på en krog i Stockholm tillsammans med TV4-reportern Anders Pihlblad, samtidigt som hon hade krisjour. Hon var under lång tid en av Fredrik Reinfeldts närmaste medarbetare.
Motti
Träffade två målare i dag som kör eget !de blev bjudna till Åbytravet av Swedbank !är det ingen här som blivit bjuden av någon ?firman fotbollsklubben osv?
netha
CITAT (Motti @ 29-10-2010, 23:43) *
Träffade två målare i dag som kör eget !de blev bjudna till Åbytravet av Swedbank !är det ingen här som blivit bjuden av någon ?firman fotbollsklubben osv?

Skulle bara veta vad många blir bjudna på ... men 99% kommer aldrig upp till ytan.
Motti
Precis !men sitter du i rikstagen så blir du synad i sömmarna in i det sista.Säger som en annan sa i dag på TV!skönt att politiker är som alla andra då ser vi ju att de är männskliga och är som vi andra :)och hur många vanliga arbetare har inte byt jobb med sina kompisar ?eller tjänat några extra svartkronor!Säger som Jesus sa:den som är oskyldig kassta första stenen.
herkules
CITAT (Motti @ 29-10-2010, 23:43) *
Träffade två målare i dag som kör eget !de blev bjudna till Åbytravet av Swedbank !är det ingen här som blivit bjuden av någon ?firman fotbollsklubben osv?

de får väl bli bjudna på precis vad som - de är inte folkvalda politiker.
xlxl67
CITAT (Motti @ 30-10-2010, 01:26) *
...Säger som en annan sa i dag på TV!skönt att politiker är som alla andra då ser vi ju att de är männskliga och är som vi andra smile.gif... Säger som Jesus sa:den som är oskyldig kassta första stenen.


Tvärtom politiker bör vara extra ordetnlgia. Det är ju vad de utger sig för att vara, det är vad vi röstar på också - ngn slags moral som skall hålla uppe rättvisan i samhället. Och de får betalt för det.

Vad Jesus sade om stenen är irrelevant här. Han skulle nog sagt så här i detta fall:
-Må den som är skyldg själv ta fram stenen o knacka sig i huvudet (lite lätt till att börja...) med... wink.gif

Sedan spelar det ingen roll vilken parti det handlar om eller om det är man/kvinna. Detta är lika illa ändå med Arkelsten.
Gita
CITAT (gnon49 @ 29-10-2010, 20:58) *
Politikerna är i stort sett ouppnåliga när det gäller att stå till svars för vad dom gjort eller inte gjort.
Undantaget är väl T.Bodström som lyckades med konststycket att sparka sig själv ur rikdagen på grund av sin nonchalans mot väljarna. Viss har en del ministrar fått tacka för sig genom åren, men oftast har det då varit folkopponionen som avgjort deras öde.

Han lyckades ju dessutom att se till att han fick en rejäl pension.
Gita
Gunilla T
CITAT (Gita @ 30-10-2010, 10:18) *
Han lyckades ju dessutom att se till att han fick en rejäl pension.
Gita


Hur gjorde han då?
*Stintan*
CITAT (Gita @ 30-10-2010, 10:18) *
Han lyckades ju dessutom att se till att han fick en rejäl pension.
Gita


Hur då? Skulle han behandlats annorlunda än andra riksdagsmän som avgår?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon