Full version: Äldreboende.
sqrulan
Jag vill ha en diskussion om äldreboende/ demensboende-
Jag jobbar på ett demensboende.

Det skrivs ju så mycket just nu om detta så jag undrar vilka erfarenheter alla har egentligen?

Jag och mina arbetskompisar är förtvivlade över alla skriverier om gamla som släpas över golv,ande utdrivningar m.m....
Vi blir ju helt förstummade och fattar inte att detta händer! Jag tycker att cheferna måste ju ha nåt fel i huvudet om dom anställer "vad som helst"---- thumbdown.gif

Vad som händer är att anhöriga ringer till oss och undrar!
Ska man jobba på ett äldreboende så ska man kunna ha empati/skoja/ peptalk/ m.m...Att jobba i vården och endast tänka på hur mycket man får i plånboken är sjukt och detta accepterar jag inte!
hattstugan
Instämmer med dig till 100% !!

Har jobbat de senaste 30 åren i äldreomsorgen och har tack och lov aldrig varit med om att något sådan har hänt som det skrivits så mycket om på senaste tiden!!

Anki på Öland
Har bara goda erfarenheter - både från personal jag känner som jobbar där och dom jag känner som bott på äldreboenden/demensboenden!
Anma
Det var KATASTROF på ett äldreboende där jag har anhörig i somras. 1 miljon mindre pengar, en enhetschef som inte lyssnar på de anställda eller anhöriga och inte slår larm trots påtryckningar. När det sedan dras ihop till ett möte läggs den flera månader efter, när läget förbättrats något och på mötet får man inte ta upp några personliga upplevelser, bara allmänt hållet. Vilket skämt!

Jag vill tydliggöra att personalen, de flesta i alla fall är alldeles fantastiska. Men en person kan inte göra tre personers jobb!
netha
Personalen gör i de absolut flesta fall allt de kan ... men tyvärr finns det avsteg och ofta är de underbemannade.
Blev jätteledsen ikväll då jag fick höra om gammal tant ... 85+ på äldreboende.
Döttrar undrade varför mamma plötsligt skrek som av smärta ... undrade om något hänt.
Nej ... inget!

Efter åtta dagar då mamman mest hela dygnen runt klagat, skrikit av smärta då personalen tagit upp henne osv ... då fick hon läkarundersökning och röntgen = Lårbenshalsbrott. sad.gif

Varför kan inte personalen erkänna att de tappat henne ... det är mänskligt att olyckor händer ... Varför då låta en gammal människa lida så i åtta hela dagar???
sqrulan
blush.gif Oj jag hadde glömt att jag startat denna tråden!

netha: Jag kan inte ha någon åsikt om det du skrev men jag hoppas verkligen att dom tar tag i det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon