Full version: Vindkraft
Carl

Själv tycker jag att vindkraftverk byggande är en kapital förstöring utan dess like. Dessutom är dom fula. Nej till vindkraft!
malcolm
Jag är inte mycket för vindkraft jag heller, mest med tanke på hur lite el de producerar i förhållande till hur fula de är.
Myosotis
Nej till vindkraft som förstör miljön!!! http://www.faringtoftanorra.se/
Kommer inte att öppna tråden mer, jag är så ledsen så jag klarar inte av att diskutera detta. All skog ska förstöras häromkring.
Solstorm
Väldigt dyr ström blir det. Först ska de finansieras via skattebidrag när de byggs och sedan får man betala strömmen en gång till när man använder den. Att se dem kan gå an men fruktansvärt att ständigt höra dem.
Gunilla T
Jag gillar inte heller vindkraftverk pga av den miljöförstörelse de orsakar samt de skador de gör på vårt fågelliv, jag tycker det är förfärligt rent ut sagt!

Men det är lätt att vara emot men svårare att veta alternativen. Vi måste ställa om till en hållbar utveckling och successivt minska behoven av fossila bränslen men vad skall vi ha istället?
theseraphim
Vindkraft är en av de sämsta energikällorna i dagsläget då den producerar fruktansvärt lite ström(se tyskland som exempel där det finns mest vindkraft i hela världen men den står bara för några fjuttiga procent av totalen)och den förstör i faunan. Jag tror den blivit poppis för att den är ett lätt och effektivt sätt för politiker att visa att man bryr sig om miljön, de syns och bara namnet är ju miljövänligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon