batski
Har du sett dokumentären The Cove (visades på SVT den 2 november och går fortfarande att se på SVT Play under några dagar till) om de årliga massakren av delfiner vid den japanska byn Taiji?

Här kan du skicka protestmail till Japans ambassad och till Kolmårdens djurpark.

Gunilla T
Bra att du lyfter frågan men jag klarar inte av att se när djur far illa. Vill inte se, läser inte....så är det.
*Stintan*
Samma här no.gif
herkules
länken går till djurens rätt, där är inga vidriga bilder på slaktade delfiner men det finns så man kan fylla i och skicka mejlen till japans ambassad och kolmården!
bergvallmo
Såg filmen i somras. Blir arg bara jag tänker på det. Tycker det är en bra och upplysande film. Det är viktigt att få vidga sina vyer ibland och se vad som pågår runt om oss. Ännu bättre om det finns något vi kan göra åt saken..

Jag kommer aldrig i mitt liv att besöka ett delfinarium tillexempel.. Inte mycket, men alltid något.
batski
Varje litet steg är betydelsefullt!

Nu när filmen visas runt om i världen och även i Japan får vi hoppas på att den japanska regeringen får ordentligt med press på sig att sätta stopp för dessa massaker. Och att folk i större skala börjar ifrågasätta och bojkotta delfinarier. Jag kommer precis som du aldrig att besöka ett delfinarium.
batski
Rick O'Barry fortsätter sin kamp för delfinerna. Kolla här: Save Japan Dolphins (OBS! inga jobbiga bilder!)

Jag tycker han är cool och tuff! tummenupp.gif
Bettis
Jag har skrivit på!!
batski
CITAT (Bettis @ 09-11-2010, 10:11) *
Jag har skrivit på!!


tummenupp.gif
malcolm
Skrev också på och skickade.
sqrulan
tummenupp.gif Det gjorde jag tidigare, är medlem i Djurens Rätt.
green
Jag har sett dokumentären. Och jag har skrivit på coolgleam.gif
Skruttis
Nu har de fått mail från mig också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon