Full version: Adobe Reader
faith
Jag ska installera Adobe Reader i en dator som bara har uppringt internet via modem. Som alla vet tar det jättelång tid att hämta hem stora filer.

Jag har sökt, men alla sajter jag hittat där jag kan ladda ner programmet laddar ner och installerar samtidigt. Jag skulle vilja hitta en sajt där jag kan ladda ner hela programmet och spara i min dator/usb-minne och sedan installera hos min bekant i deras dator. Finns detta någonstans? Tacksam för all hjälp.
malcolm
Du väljer själv var programmet skall installeras någonstans och väljer du ditt USB så hamnar det där.
faith
CITAT (malcolm @ 09-11-2010, 17:33) *
Du väljer själv var programmet skall installeras någonstans och väljer du ditt USB så hamnar det där.


Inte på dom sajter jag hittade. Var kan man göra detta?
Rihane
Jag har gjort något i den här stilen.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.237717/la...-favoritprogram

Har inte kollat om adobe ingår där men det kan du lätt kolla själv. Borde finnas liknande applikationer för det är inte den jag själv har.
faith
Rihane, det verkade lite komplicerat. Jag hoppas Malcolm kan visa vart han hittade sin nedladdning.
malcolm
Det brukar frågas vart man vill ladda ner programmen men det verkar inte som det gör det i det här fallet, jag försökte få ner det till ett USB men blev aldrig tillfrågad var jag ville ha det men det kanske beror på att det redan är installerat i min dator. Hur som helst så är det inget stort program som tar evigheter att ta hem så det lär inte bli någon större kostnad ens med ett uppringt modem (har folk sådana fortfarande...?).
faith
Ja, det här är en äldre bekant som knappast använder internet alls och därför inte behöver bredband.

Jag kollade aldrig storleken på programmet. Kanske går det att ta hem i deras dator direkt då. Tack för hjälpen!
Gossen Ruda
Inte stort? Jag fick det till över 100 Mb. biggrin.gif På något sätt borde det gå att ladda ner en installationsfil men jag vet inte var. Att försöka installera det på en USB-stick går nog inte, det skall till en massa registeruppdateringar i datorn.
gnon49
Men visst har man väl kvar installationfilen av A.R även om den installerar sig automatiskt. Söker man i datorn så finns oftast en inastallationsfil. Adbe brukar filen börja på.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 09-11-2010, 19:08) *
Men visst har man väl kvar installationfilen av A.R även om den installerar sig automatiskt. Söker man i datorn så finns oftast en inastallationsfil. Adbe brukar filen börja på.

Jo, under Adobe-mappen finns en setup-mapp med några msi-filer. Är de körbara?
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2010, 20:18) *
Jo, under Adobe-mappen finns en setup-mapp med några msi-filer. Är de körbara?

Javisst är dom körbara. En msi-fil är ju en installationsfil. Vid högerklick på filen finns ju alternativet installera.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 09-11-2010, 20:35) *
Javisst är dom körbara. En msi-fil är ju en installationsfil. Vid högerklick på filen finns ju alternativet installera.

Rätt så. 47 Mb "bara". Nån som vill ha?
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 09-11-2010, 18:43) *
Inte stort? Jag fick det till över 100 Mb. biggrin.gif På något sätt borde det gå att ladda ner en installationsfil men jag vet inte var. Att försöka installera det på en USB-stick går nog inte, det skall till en massa registeruppdateringar i datorn.

Adobe Reader 9.4 tar 4 kB
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 11-11-2010, 12:48) *
Adobe Reader 9.4 tar 4 kB

Möjligen själva startfilen. Hela mappen Reader 9.0 upptar 201 Mb fördelat på 49 mappar och 517 filer fast då ingår även installationsfilerna på nära hälften.
malcolm
Kollade igen, 162 Mb tar programmet om man kollar i utforskaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon