Full version: Telia webb mail
Anma
Nu behöver jag hjälp av odlas allvetare!

Telias webb mail, nu kommer mailet i en ruta nertill och man måste scrolla för att läsa det. Går det ändra så att mailet antingen öppnas i eget fönster eller blir så stort att man slipper scrolla?
Anma
Ingen som vet? Är jag ensam om att använda Telia webbmail? Vilket jag för övrigt började använda här om dagen och som jag inte gillar, måste väl fixa det där med outlook, när jag orkar.
Har bara haft hotmail tidigare.
Klint
Jag har gmail funkar bra men tyvärr kan jag inte hjälpa dej -cry-.gif
Bengalow
Alla som har Telia som web-leverantör, har också web-mail, men för mig är webmail bara ett ställe där all "spam" hamnar. Någon gång om året går jag in och kollar, och det finns bara skit där - typ porr, försäljningskurser, erbjudanden om förmögenheter i Nigeria osv. Efter en tid rensar Telia sidan. Du menar väl inte att du har den sidan som e-postmottagare?
Suz
Är det liksom som ett fönster "där nere" som mailet är i??
Kan man inte bara dra ner det övre fönstret??
Gud så svårt att skriva en förklaring blink.gif
Jag har nåt liknande i min Firefoxmail när jag startar upp den men då drar jag bara ner "listen" och sen ser det ut som vanligt och jag kan dubbelklicka på det mail jag vill öppna.
Anma
CITAT (Suz @ 10-11-2010, 18:14) *
Är det liksom som ett fönster "där nere" som mailet är i??
Kan man inte bara dra ner det övre fönstret??
Gud så svårt att skriva en förklaring blink.gif
Jag har nåt liknande i min Firefoxmail när jag startar upp den men då drar jag bara ner "listen" och sen ser det ut som vanligt och jag kan dubbelklicka på det mail jag vill öppna.

Ja, det är sånt fönster. Nej, man kan inte ändra på rutorna ju. angry.gif
Suz
CITAT (Anma @ 10-11-2010, 18:18) *
Ja, det är sånt fönster. Nej, man kan inte ändra på rutorna ju. angry.gif



Asch då!

Har de ingen support??
Anma
CITAT (Bengalow @ 10-11-2010, 18:12) *
Alla som har Telia som web-leverantör, har också web-mail, men för mig är webmail bara ett ställe där all "spam" hamnar. Någon gång om året går jag in och kollar, och det finns bara skit där - typ porr, försäljningskurser, erbjudanden om förmögenheter i Nigeria osv. Efter en tid rensar Telia sidan. Du menar väl inte att du har den sidan som e-postmottagare?


Svaret på din fråga fanns i andra inlägget i denna tråd.
CITAT (Anma @ 10-11-2010, 12:11) *
Ingen som vet? Är jag ensam om att använda Telia webbmail? Vilket jag för övrigt började använda här om dagen och som jag inte gillar, måste väl fixa det där med outlook, när jag orkar.
Har bara haft hotmail tidigare.


Jag har ingen spam i min telia mail. Alla mailen (hittills 2 st) kommer in på webmailen. Dessa två var inte spam.




CITAT (Suz @ 10-11-2010, 18:20) *
Asch då!

Har de ingen support??

Dunno, de har dom säkert. Ska fixa webbläsaren i datorn, om jag hittar den. Kollade i morse och hittade ingen outlook dunno.gif
Suz
CITAT (Anma @ 10-11-2010, 18:23) *
Svaret på din fråga fanns i andra inlägget i denna tråd.
Jag har ingen spam i min telia mail. Alla mailen (hittills 2 st) kommer in på webmailen. Dessa två var inte spam.
Dunno, de har dom säkert. Ska fixa webbläsaren i datorn, om jag hittar den. Kollade i morse och hittade ingen outlook dunno.gif



Firefox (som jag skrev) = Thunderbird (hela dagen har varit hjärnsläppsaktig och jag tappar ord eller sätter in andra som inte alls har där att göra) är väldigt bra tycker jag och det är gratis att hämta hem!!
Anma
CITAT (Suz @ 10-11-2010, 18:31) *
Firefox (som jag skrev) = Thunderbird (hela dagen har varit hjärnsläppsaktig och jag tappar ord eller sätter in andra som inte alls har där att göra) är väldigt bra tycker jag och det är gratis att hämta hem!!

Tack! Det var ett bra tips, ska kolla på det. Det var så länge sen jag hade annat än webbaserat mail så att jag inte ens visste att outlook inte finns i min dator. Inte något epostprogram alls faktiskt. giggle.gif
Anki på Öland
Har inte heller Outlook i min relativt nyköpta dator. Jag installerade Windows Live Mail - den är gratis och jag trivs bra med den!!
Meriona
Jag använder webmail telia när jag är på jobbet eller sitter som nu på sonens bärbara. Har aldrig upplevt att det öppnas i ett litet fönster, det är nog mer datorns inställningar som ska ändras. Öppnas alla nya fönster i ett nytt litet, en ny flik eller ett nytt stort fönster, sånt där går ju att ställa in i inställningar nånstans?
Jag har inte mycket problem med spam i telias webmail, det kommer nåt om dagen men det hamnar oftast just i spamlådan.

Anma
CITAT (Meriona @ 10-11-2010, 20:21) *
Jag använder webmail telia när jag är på jobbet eller sitter som nu på sonens bärbara. Har aldrig upplevt att det öppnas i ett litet fönster, det är nog mer datorns inställningar som ska ändras. Öppnas alla nya fönster i ett nytt litet, en ny flik eller ett nytt stort fönster, sånt där går ju att ställa in i inställningar nånstans?
Jag har inte mycket problem med spam i telias webmail, det kommer nåt om dagen men det hamnar oftast just i spamlådan.

Menar inte så, har tagit printscreen och lägger upp.
Meriona
CITAT (Anma @ 10-11-2010, 21:09) *
Menar inte så, har tagit printscreen och lägger upp.

g.gif
Anma
Så här menar jag.
Meriona
Det är nog en inställning du ska göra, mina mail öppnas i ny ruta. Men om det ska göra i webmailverktyget då?
Anma
CITAT (Meriona @ 10-11-2010, 21:16) *
Det är nog en inställning du ska göra, mina mail öppnas i ny ruta. Men om det ska göra i webmailverktyget då?

Ingen aning, jag har ju popupstopp men det blir liksom ingen sån där rad upp till där man kan ändra den inställningen.
Trött på detta just nu.
installerade thunderbird, den såg vettig ut, men jag får det inte att funka med pop smtp och allt det heter, har skrivit in allt rätt men det fungerar inte.
Kräks på detta just nu, avinstallerade thunderbird i ren ilska. blush.gif
Meriona
Blä för datakrångel. HIttade inget i webmails inställningar där man kunde justera hur man öppnar mail. sad.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 10-11-2010, 21:23) *
Blä för datakrångel. HIttade inget i webmails inställningar där man kunde justera hur man öppnar mail. sad.gif

Tack för att du försökte i alla fall! smile.gif
Meriona
Hoppas att nån data"nörd" kan hjälpa. smile.gif
*Stintan*
Outlook är inte kompatibelt med windows vista så den finns tyvärr inte längre att ladda ner. Nu är det Windows live mail som gäller och det kan du ladda ner gratis. Jag hade gärna haft outlook express kvar istället måste jag erkänna.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2010, 21:39) *
Outlook är inte kompatibelt med windows vista så den finns tyvärr inte längre att ladda ner. Nu är det Windows live mail som gäller och det kan du ladda ner gratis. Jag hade gärna haft outlook express kvar istället måste jag erkänna.

Det där stämmer inte, jag har Vista och Outlook på min stationära dator. Vem har lurat i dig att det inte funkar?
Anma
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2010, 21:39) *
Outlook är inte kompatibelt med windows vista så den finns tyvärr inte längre att ladda ner. Nu är det Windows live mail som gäller och det kan du ladda ner gratis. Jag hade gärna haft outlook express kvar istället måste jag erkänna.

I detta fallet kvittar det, jag har inte vista, jag har windows 7.
Windows live mail är från röven, ursäkta språket, när jag ska installera den säger liveinstallationsprogrammet att den finns redan samtidigt som live i min dator säger att live mail inte finns för den versionen har man slutat med.

Struntsamma för nu tog jag mig i kragen och installerade om Thunderbird och bestämde mig för att nu ska det bara funka. Och dadaa!!! Det funkar!!!
happy.gif bravo.gif yahoo.gif sweatingbullets.gif

thanks.gif för hjälpen, men jag fixade det själv! giggle.gif
Meriona
Tjock och redig du var då! laugh.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 10-11-2010, 22:07) *
Tjock och redig du var då! laugh.gif

Jajamen! giggle.gif
Meriona
bravo.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 10-11-2010, 21:48) *
Det där stämmer inte, jag har Vista och Outlook på min stationära dator. Vem har lurat i dig att det inte funkar?


Eftersom jag haft outlook express i många år och gillade det så ville jag ha det även när jag köpte senaste datorn. Är det outlook express du har eller är det vanliga outlook som finns i officepaketet? Det är en viss skillnad. Jag fick beskedet från HP när jag köpte datorn.
Meriona
Jag har vanliga outlook.
Bengalow
Mail-programmet heter Outlook Express, och fanns t.o.m. Windows XP. Fr.o.m. Vista heter mailprogrammet Live Mail/Windows Mail. Det som du skriver om är ett kontorsprogram, Meriona, inte riktigt samma sak.
Meriona
CITAT (Bengalow @ 10-11-2010, 22:55) *
Mail-programmet heter Outlook Express, och fanns t.o.m. Windows XP. Fr.o.m. Vista heter mailprogrammet Live Mail/Windows Mail. Det som du skriver om är ett kontorsprogram, Meriona, inte riktigt samma sak.

Men det är det jag har, hemma. wink.gif
*Stintan*
Ja då har du Outlook som hör till/ingår i officepaketet. Det är inte samma som mailprogrammet Outloook express .
Anma
Undrar när telia skriver inlägg här, de har nämligen gjort det i en blogg nära mig... rotfl.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 13:22) *
Ja då har du Outlook som hör till/ingår i officepaketet. Det är inte samma som mailprogrammet Outloook express .

Nej, jag har provat expressvarianten och blev skogstokig. Är man van vid outlook så duger inga avarter. wink.gif


CITAT (Anma @ 11-11-2010, 15:35) *
Undrar när telia skriver inlägg här, de har nämligen gjort det i en blogg nära mig... rotfl.gif

Vad skriver de då? crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon