Sidor: 1, 2
Aqvakul
Hur kul r det ed en laptop dr issa tangenter inte fungerar?

r det någon so har något tips Skiten r bara drygt ett år gaal?
Gunilla T
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ursäkta att jag skrattar crazy.gif kan tyvärr inte heller hjälpa dig, denna tekniska tillvaro är mer än problematisk - det var bättre förr a0a.gif
Monica i Nässjö
Köp en ny flirting.gif . Vet precis vad du menar, min shifttangent hänger inte alltid med och jag som är värsta språkpolisen blush.gif
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 13-11-2010, 19:17) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ursäkta att jag skrattar crazy.gif kan tyvärr inte heller hjälpa dig, denna tekniska tillvaro är mer än problematisk - det var bättre förr a0a.gif


Absolut det tar ldigt lång tid att leta upp bokster oh klistra in
Gunilla T
Ja, och inte har man någon användning för tippex längre slap.gif
Red Top
Gammalt hederligt damm kan vara orsaken. Skaffa tryckluftsrengöring, eller lossa tangenterna och rengör dem en och en. smile.gif

Pia L
Koppla in ett USB tangentbord
gnon49
Visst måste det gå att fixa tangenterna på en såpass ny dator. Någon lokal dataservice med måttliga priser, om nu inte någon garanti gäller. Kanske hela tangentbordet går att byta? Ok, m använder man ju ofta, men ä och v? w00t.gif
netha
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2010, 19:12) *
Hur kul r det ed en laptop dr issa tangenter inte fungerar?

r det någon so har något tips Skiten r bara drygt ett år gaal?

Det har hänt mig några gånger att åäö har försvunnit och jag fått konstiga tecken istället ... då har det hjälpt med att jag stängt av och startat om laptopen.

Om du inte har för vana att äta mycket smuligt vid laptopen och vet med dig att du inte själv orsakat felet så kan du försöka få det åtgärdat på garantin som är 2 år på ursprungsfel.
Aqvakul
CITAT (netha @ 13-11-2010, 21:00) *
Det har hänt mig några gånger att åäö har försvunnit och jag fått konstiga tecken istället ... då har det hjälpt med att jag stängt av och startat om laptopen.

Om du inte har för vana att äta mycket smuligt vid laptopen och vet med dig att du inte själv orsakat felet så kan du försöka få det åtgärdat på garantin som är 2 år på ursprungsfel.

Tak Netha!
Kryddan03
CITAT (netha @ 13-11-2010, 21:00) *
Det har hänt mig några gånger att åäö har försvunnit och jag fått konstiga tecken istället ... då har det hjälpt med att jag stängt av och startat om laptopen.

Om du inte har för vana att äta mycket smuligt vid laptopen och vet med dig att du inte själv orsakat felet så kan du försöka få det åtgärdat på garantin som är 2 år på ursprungsfel.

Garanti på en vara är frivilligt för säljaren att lämna. Även hur lång tid garantin skall gälla.
Reklamationsrätt däremot är något som regleras i Konsumentköplagen och den är 3 år för ursprungsfel. Bevisbördan ligger på konsumenten efter 6 månader om felet inte omfattas av den garanti säljaren givit.
Mer står att läsa här:
Konsumentverket
Konsumentköplag
Peztis
Som nämnts ovan, vad sitter du och mumsar på när du sitter här vid Odla? biggrin.gif

Sonen pillrade bort M-tangenten på min förra pc och sedan var det hopplöst med den trots att jag tyckte jag fick den på plats.

Fattar inte hur en då treåring lyckades pillra bort den! Små spetsiga fingrar...

Nu är mammas nya dator stort AJABAJA!
Fast nu inster han ju själv vitsen av en fungerande dator: trasig dator - inga spel på datorn!
Myosotis
Du måste försöka att tala lite tydligare.



[attachment=56286:UliStein.jpg]

Hur ska vi kunna hjälpa dig om inte ens rubriken går att läsa? wink.gif
Red Top
CITAT (Myosotis @ 13-11-2010, 22:30) *
Du måste försöka att tala lite tydligare.
[attachment=56286:UliStein.jpg]

Hur ska vi kunna hjälpa dig om inte ens rubriken går att läsa? wink.gif

a0a.gif rotfl.gif a0a.gif
malcolm
CITAT (Pia L @ 13-11-2010, 19:59) *
Koppla in ett USB tangentbord

Instämmer och det kostar inga förmögenheter heller. Rent allmänt anser jag att Laptop´s inte är att rekommendera då de är svåra att reparera och lätt går sönder.
netha
CITAT (malcolm @ 13-11-2010, 22:33) *
Instämmer och det kostar inga förmögenheter heller. Rent allmänt anser jag att Laptop´s inte är att rekommendera då de är svåra att reparera och lätt går sönder.

?
Dotter råkade tippa ett glas Cola på tangentbordet .... laptopen "sönderplockades" och fick torka.
Allt funkar perfekt ... det hände för ett halvår sedan.
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2010, 19:12) *
Hur kul r det ed en laptop dr issa tangenter inte fungerar?

r det någon so har något tips Skiten r bara drygt ett år gaal?

Jag tycker det är hur kul som helst! rotfl.gif Om det inte drabbar med alltså tongue.gif
Men huvudsaken är väl att det går att begripa vad du skrivit flirting.gif
anne-li i olofstorp
Och här har jag tappat ljudet!!!! hur f-n tappar man ljudet egemtligen???? Och det är inte ens en laptop????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ranting.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2010, 19:12) *
Hur kul r det ed en laptop dr issa tangenter inte fungerar?

r det någon so har något tips Skiten r bara drygt ett år gaal?


rotfl.gif
Äsch, det är ju lördag idag! naughty.gif Det rättar kanske till sej tills i morgon! angel_not.gif
Meriona
AQ har du spillt grogg i tangentbordet? Det gjorde jag en gång för många år sen, det var inte bra alls. Några bokstäver klistrade sig efter det och det blev väldigt många av dem sen. smile.gif


Har du funderat på att skriva andra ord, där de försvunna bokstäverna inte finns med? Du kan ju se det som utvecklande för ditt språkbruk? laugh.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Meriona @ 13-11-2010, 23:24) *
AQ har du spillt grogg i tangentbordet? Det gjorde jag en gång för många år sen, det var inte bra alls. Några bokstäver klistrade sig efter det och det blev väldigt många av dem sen. smile.gif
Har du funderat på att skriva andra ord, där de försvunna bokstäverna inte finns med? Du kan ju se det som utvecklande för ditt språkbruk? laugh.gif


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 13-11-2010, 23:24) *
AQ har du spillt grogg i tangentbordet? Det gjorde jag en gång för många år sen, det var inte bra alls. Några bokstäver klistrade sig efter det och det blev väldigt många av dem sen. smile.gif


Har du funderat på att skriva andra ord, där de försvunna bokstäverna inte finns med? Du kan ju se det som utvecklande för ditt språkbruk? laugh.gif


rotfl.gif Det kan ju bli en hel roman!
Meriona
Kanske en bestseller, AQ blir rik och köper hela Odla.nu. innocent.gif
Biggan_
....ja, eller en ny laptop.
Meriona
Om han inte har en laptop så är han ju topless! Nämen! w00t.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 14-11-2010, 00:12) *
Om han inte har en laptop så är han ju topless! Nämen! w00t.gif


rotfl.gif Jamenvisst! Så meningslöst o mysko!
Meriona
Ja jösses, det är nog säkrast att han får petat dit de där bokstäverna så att det blir ordning på torpet. wink.gif
Anma
Strunta i laptop. Kör med lapdance istället.
Biggan_
CITAT (Anma @ 14-11-2010, 00:42) *
Strunta i laptop. Kör med lapdance istället.


blush.gif
Aqvakul
Underbart hjlpsaa nniskor hr på odla!!!!
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 07:50) *
Underbart hjlpsaa nniskor hr på odla!!!!


smiley_small_hug.gif
Gunilla T
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 07:50) *
Underbart hjlpsaa nniskor hr på odla!!!!


yes.gif varje dag får man lära sig något nytt - inser att jag måste sluta äta knäckebröd över tangentbordet
Biggan_
Som av en händelse, så ligger det reklam för laptop i högerkanten! biggrin.gif
Aqvakul
Åter hemma i stan med min pålitliga "fasta" dator....
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 12:29) *
Åter hemma i stan med min pålitliga "fasta" dator....


Inte lika kul text! rolleyes.gif
skånepåg
Jag har för mej det ska finnas virtuella tangent bord som man skriver med musen på skärmen, som det som finns på google?? ohmy.gif
Christa
CITAT (Aqvakul @ 13-11-2010, 19:12) *
Hur kul r det ed en laptop dr issa tangenter inte fungerar?

r det någon so har något tips Skiten r bara drygt ett år gaal?


Har den varit sådan hela tiden eller dök problemet upp nu?
Aqvakul
CITAT (Christa @ 14-11-2010, 13:34) *
Har den varit sådan hela tiden eller dök problemet upp nu?


Det har kommit "smygande"...
Fågelvägen
Ack va kul! Jag tycker du kan vara glad att det är din laptop och inte din hjärna som gör så där. trostar.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 07:50) *
Underbart hjlpsaa nniskor hr på odla!!!!

trostar.gif Skulle gärna hjälpa dig om jag visste hur.
Christa
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 13:35) *
Det har kommit "smygande"...


Hm, det låter konstigt men har det funkat tidigare så måste det ju gå att få det att funka igen.

Till höger nere på listen står det sv hos mig och där man byta till eng och tvärtom med den har du väl inte råkat ändra?
Aqvakul
Misstänker ändå att det är någon form av mekaniskt fel - reklamerar den som ett garantiärende....
Anki på Öland
Ja, m och v är ju inte direkt utländska bokstäver....
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 14-11-2010, 20:13) *
Ja, m och v är ju inte direkt utländska bokstäver....

giggle.gif
Meriona
Det var någon annan som dammsög bort bokstäver från sambons bärbara dator för ett tag sen (vem var det?), det är inte nåt sånt som har hänt?
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 14-11-2010, 20:25) *
Det var någon annan som dammsög bort bokstäver från sambons bärbara dator för ett tag sen (vem var det?), det är inte nåt sånt som har hänt?

Tangenterna sitter kvar, men det händer inget när man trycker på dem...
Meriona
Det är inte bananflugor som byggt bo under dem? crazy.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 14-11-2010, 20:31) *
Det är inte bananflugor som byggt bo under dem? crazy.gif

Naturligtvis måste det vara så - att jag inte tänkt på detta innan...
omk
Isis (katten) spillde vin i mitt tangentbord för några månader sen.
Det funkade inte alls efter det (konstigt ? cool.gif ), men nu har jag haft det på tork (uppochned) sen september och nu fungerar det hyfsat (utom delete, men DEN knappen använder man ju inte ? blink.gif )

Däremot har jag haft problem med en laptop. Helt plötsligt slutade qwerty + mellanslag att fungera. Q, w och y är väl inga problem, men e, r och t ?? Och mellanslag ??
Pillade upp tangenterna och HALLÅ duh.gif ; där låg smulor till MINST 3 kanelbullar !!!
skogstroll
hm jag spillde vätska i min laptop för några år sen, moderkortet dog. Som tur var så var det en hyr-PC från jobbet och jag kunde bara lämna tillbaka den. Nåt som händer ibland vad gäller å, ä och ö så kan den ha bytt tangentbordsspråk. Brukar stå SV i en blå ruta nere till vänster om det är svenska. Om inte så kanske ditt tangentbord kan rengöras och knapparna pillas bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon