Full version: K-sprit
Carl

Använder ni K-sprit i bilen nu när det är kallt?
Gossen Ruda
Jag har haft bil sen 1974 och aldrig använt k-sprit och har aldrig haft problem relaterat till denna brist. Kanske för att jag alltid haft SAAB?
Christa
Mina gamla amazoner var tvungna att ha k-sprit. Den första dog i varje gathörn när det blev under 5-10 grader ute.

Nu för tiden verkar det inte behövas. Om det beror på bilarna eller på att det finns inblandat i bensinen vet jag inte. En del säger att det finns i bränslet men jag vet inte om det stämmer.

Har man en bil som börjar dö omotiverat när det börjar bli kallt så kan man ju alltid prova.
malcolm
Har aldrig någonsin använt K-sprit och har haft bil sedan -77.
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 29-11-2010, 08:58) *
Jag har haft bil sen 1974 och aldrig använt k-sprit och har aldrig haft problem relaterat till denna brist. Kanske för att jag alltid haft SAAB?

Detsamma här, men aldrig haft Saab och det har gått bra ändå! Opel, Toyota, Fordar, WV, Daewoo, Mazda....
malcolm
De flesta bilar idag har väl ingen karburator (förgasare) utan direktinsprutning så K-sprit är knappast aktuellt i de flesta fall.
andersen
Behovet finns inte idag tackvare etanol som är inblandat i bensinen i dag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon