Berith
yahoo.gif Dom har återuppstått!!!

Trolltygen är tillbaka!

Och SVT1 sänder filmen två gånger i jul - julafton 13.05 och annandagen 12.10.

Helt fantastiskt! bravo.gif
*Stintan*
Den finns på DVD också nu! yahoo.gif
Berith
Ja jag funderar på att beställa den, den kommer ju ut 1 december. g.gif Hade inte TV visat den hade jag absolut köpt den.

Eller ska jag spara ner den från TV istället?
*Stintan*
Kanske är kö på beställningar. Såg den här.

Trolltyg
Berith
Såg den också - och beställning från det här företaget.
skogstroll
härligt, den är så fin smile.gif
AndersKbg
CITAT (*Stintan* @ 29-11-2010, 10:07) *
Den finns på DVD också nu! yahoo.gif

Meh! Det är fusk.
sqrulan
tummenupp.gif Toppen!
Aqvakul
Jag har "boken" som filmen bygger på - tar fram den varje jul och njuter av de fina bilderna. Jag har också ett pussel som föreställer tomtens underjordiska hus, som vi brukar lägga varje jul. Vissa traditioner är helt underbara...
Bettis
Nu har jag beställt den yahoo.gif
Meriona
Undrar om jag är den enda som aldrig sett den där julkalendern? crying.gif
skogstroll
Julkalendern heter no Trolltider och Trolltyg i tomteskogen är som en liten tecknad film smile.gif Men vad vet jag, jag är ju bara ett skogstroll whistling.gif
Meriona
Jaså jaha, jag trodde det var samma sak. Då har jag missat båda varianterna tydligen. blink.gif
Aqvakul
Bengalow
Dom tomtarna samlar vi på - dom är underbart välgjorda, och så "snälla" att se på. Tillverkas för hand av en holländsk firma. Ca 7-10 cm höga. Vi har nog ett drygt 20-tal, alla olika. Dom har blivit lite dyra med åren, men efter jul brukar vi hitta på rea.
Aqvakul
CITAT (Bengalow @ 30-11-2010, 18:24) *
Dom tomtarna samlar vi på - dom är underbart välgjorda, och så "snälla" att se på. Tillverkas för hand av en holländsk firma. Ca 7-10 cm höga. Vi har nog ett drygt 20-tal, alla olika. Dom har blivit lite dyra med åren, men efter jul brukar vi hitta på rea.


Spännande - jag brukar inte vara mkt för prylar, men nu blev jag lite köpsugen..
Bengalow
Vi är väldigt "snåla" med julpynt, nästan inget är framme, men tomtarna...ja, det är vår jul!!
Aqvakul
CITAT (Bengalow @ 30-11-2010, 19:57) *
Vi är väldigt "snåla" med julpynt, nästan inget är framme, men tomtarna...ja, det är vår jul!!

wub.gif tummenupp.gif
Aqvakul
Köpa boken?
Meriona
Den boken har jag, återigen en av alla julklappar som jag kunde varit utan. sad.gif Men tomten själv på framsidan är söt, så honom hade jag gärna fått besök av. smile.gif
Berith
Jag trodde att filmen bara var baserad på den boken AQ visar? Det är ju inte en bild från filmen.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 01-12-2010, 07:57) *
Jag trodde att filmen bara var baserad på den boken AQ visar? Det är ju inte en bild från filmen.


Jag har för mig att det ska finnas en bok baserad på filmen också som jag har någonstans i gömmorna. Eller så baseras filmen på just den AQ visar hum?.?...funderar.

Hittade den här sidan, undrar om det ät tillåtet att lägga ut avsnitt så där?
http://www.juligen.se/julkul.php?sid=00156
Meriona
Men den boken som AQ visar, som jag råkar ha, är bara en bok med allehanda fakta om tomtar? Inte någon sagobok? unsure.gif
*Stintan*
Men idén till filmen kanske kommer från boken.
Berith
Wow Stintan! Vad du hittar! tummenupp.gif Har inte bestämt mej än om jag ska tjuvkika på filmen där eller vänta tills julafton. Har inte bestämt om jag ska beställa filmen heller...

Aha, då kanske inte filmen och boken är samma sak?

evelina
Jag har beställt filmen till barnbarnet whistling.gif
Aqvakul
"Boken" kom först och är ganska faktainriktad och väldigtv vackert illustrerad. Filmen är en berättelse som grundar sig på fakta, berättelser och bilder ur boken. Om det sen har kommit en bok, som i sin tur grundar sig på filmen, är mer än jag vet..

Rekommenderar absolut boken...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon