Full version: årstidsväxling
Saiai
Jag fotograferade vackra vita vintervyer så sent som i söndags. Otroligt väder, mycket nysnö och strålande sol. fyra dagar senare (efter regn och halka) gick jag idag en promenad med min vovve, i det mest fantastiska vårvädret! Sol, nästan barmark på vissa vägar, och koltrasten sjöng sin vårsång i björken, skatorna började planera vårstädningen av sitt bo, hos en granne hade snödropparna börjat blomma. Är det vår nu? Eller blir det fler vintrar innan vi kan pusta ut? Kolla gärna mina vinterbilder, snart hoppas jag kunna visa vårbilder på min lökrabatt...... Åh....det börjar klia i odlartarmen, måste plocka fram frökatalogerna....;-) Har en massa solrosfrön kvar (köpte 20-kg säck) så det blir nog mycket sånt i sommar, men först ska jag odla lite groddar, solrosgroddar är så himla goda.....
renate
Oh vilka fina bilder du har i ditt album,vinterbilderna liknar lite mina,det kunde har varit här i "min" skog.Djurbilderna är också fina,visst är det rolig med djur och natur.Galgeberget?Är det den i Halmstad?då bor vi inte så långt ifrån varander,jag bor i Hyltebruk.
Tack för titten hälsar Renate rolleyes.gif unsure.gif unsure.gif
Saiai
Galgeberget i Tanumshede, inte långt från "sjön" Genesareth vid elverket...;-)
Nu är det vinterlandskap igen.......
estet


Här är en till som gillar naturvyer...
Tar med en bild från igår, visst syns det nästan att det är riktigt kallt?
Här i Norrbotten städar skatorna inte sina bon ännu. Full vinter med andra ord. Graderna har legat stadigt runt -20 hela helgen.
Skicka gärna upp lite varmare vindar om ni har. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon