Full version: Fynd eller?
malcolm
Man skulle kunna tro att min senaste bil är mitt sämsta köp men det är det nte utan alla dessa uppladdningsbara borrmaskiner/skruvdragare där batteriet blir förstört efter en tid på hyllan. Bästa köpet är nog ett par vinterstövlar i mocca som var praktiskt taget outslitliga, de var inte slut när jag kastade dem men jag hade tröttnat på dem efter tio år eller nå´t.
Biggan_
Jag har ett par ecco-kängor som säkert är 20 år gamla och dom hänger med ännu! Kvalité lönar sej oftast!
Fast nutidens ecco-skor är mest skit!
andersen
M59 kläder, byxorna har jag alltid på mej i skogen när jag plockar svamp. Sämsta är filmkamror typ hi8 det går flera år i mellan filmandet, och batterierna är helt slut kamran tappar "minnet" mitt eget minne kommer inte ihåg hur man fabriksåterställer, och det blir aldrig överfört till dvd.
Olle A
Min videokamera som jag köpte förra vintern var också ett dåligt köp. Den verkade bra i början: Jag tog över en timmes film på rådjuren vid min matplats, och fick filmen sparad på DVD i fullt godkänd kvalitet. På våren och sommaren fortsatte jag att filma djur och natur här omkring, men när jag skulle få den filmen sparad på DVD blev det mycket sämre kvalitet. Ett nytt försök gjordes - lika dåligt. Ett tredje försök - bättre än de första, men fortfarande klart sämre än vinterfilmen. Jag började på en tredje film, med koll på alla inställningar, för att testa igen - det gick tydligen inte att få bättre kvalitet. På fotoaffärens TV såg det bra ut, men inte hemma. Jag gav kameran tillbaka till fotoaffären och fick en del av pengarna tillbaka. Med min nya stillbildskamera jag köpte i somras har det varit tvärtom. Jag nästan tappade lusten i början när jag hade fått ett dåligt exemplar, men när jag fick bytt den mot en fullt fungerande har den varit väldigt bra. Likaså är jag väldigt nöjd med mitt supertele (80-400) som jag köpte i samma veva.

Olle
Solstorm
Mitt bästa köp är otroligt nog en bil tror jag. Köpte en gammal Nissan för en tusenlapp, kostade på den 4-5 tusen och jag hade en bil som startade och fungerade i några år. Värdeminskningen var försumbar, det startade och tog mig dit jag skulle. Ett riktigt bra köp var det!
AndersKbg
Bästa köpet: En diskmaskin

Sämsta köpet: En Volvo 440
theseraphim
Bästa köp...Hmmmm nostalisgt sett var det min Amiga 1200 som jag började arbeta grafiskt på och lärde mig mycket om 3D på.

Sämsta köp har en delad plats av en PC från Siemens som var dyr som sjutton men lagades gång på gång innan jag sålde åbäket(tyvärr för hade jag haft kvar den ett tag till och gått sönder så hade jag fått pengarna tillbaka), den delar nog med en DVD spelare från Samsung som spenderade mer tid på verkstan än i vardagsrummet.
skogstroll
varje gång jag köpt nån dyr tröja eller så, så upptäcker jag i slutänden att kvaliten är värdelös. Jag kan lika gärna köpa något billigare. Sen köpte jag en TV av märket LG som jag tycker är rätt kass.
Irene_L
Mitt bästa fynd är min man!! wub.gif Vi träffades på en dans för 35 år sen och det var jag som bjöd upp honom!
Tänk att jag hittade honom bland en massa andra!!! wub.gif

Sen verkar han tycka att jag också är ett fynd...vilken tur!!! giggle.gif
malcolm
Köpte ett nytt duschhandtag på Clas Ohlson igår, det skulle ha två stråltyper men det fanns bara en och så avstängning av vattnet. Skall åka och byta/lämna tillbaka senare idag.
Aqvakul
CITAT (Irene_L @ 10-12-2010, 09:41) *
Mitt bästa fynd är min man!! wub.gif Vi träffades på en dans för 35 år sen och det var jag som bjöd upp honom!
Tänk att jag hittade honom bland en massa andra!!! wub.gif

Sen verkar han tycka att jag också är ett fynd...vilken tur!!! giggle.gif

wub.gif tummenupp.gif

(känner detsamma för min fru)
Anma
Jag kan inte säga att mitt bästa fynd är min man, för han är trasig både här och där, och ett riktigt bra fynd är helt. Men han är i alla fall det bästa jag har. wub.gif Hoppas bara att jag får ha honom kvar tills vi båda blir gamla.
Anmäl dig till donationsregistret, en dag kanske det är någon nära dig eller du själv som måste ha ett nytt organ.

skånepåg
Mina bästa köp är nog mina datorer och min lägenhet ^^
Sämsta vet jag inte ohmy.gif
Krolliljan
Mitt sämsta köp är en gammal folka jag köpte en mörk, snöig kväll för länge sedan.
Inte såg jag rosten då inte.
Under tiden jag var hos säljaren ringde telefonen oavbrutet från "intresserade köpare" ??? vilket gjorde att jag slog till.
rotfl.gif
malcolm
CITAT (malcolm @ 10-12-2010, 11:49) *
Köpte ett nytt duschhandtag på Clas Ohlson igår, det skulle ha två stråltyper men det fanns bara en och så avstängning av vattnet. Skall åka och byta/lämna tillbaka senare idag.

Köpte nytt duschhandtag på Biltema igår, kostade bara en tredjedel så mycket och det hade 7 stråltyper.
sqrulan
giggle.gif Jag gör bara BRA köp! whist.gif

Åker iväg och "storhandlar" vissa nödvändiga saker på DollarStore, då det är gjort så har jag vunnit/tjänat in bensinpriset för 22 mil t/r (tror jag)
Jag Älskar att shoppa loss och då jag nu vann 100.000:- så kan jag bara rekommendera Postkodlotteriet!!! rolleyes.gif

Måste tillägga att jag är nog en riktigt snålis för jag slösar sällan pengar på onödiga saker! Man borde nog leva livet annorlunda medans man lever???
skånepåg
CITAT (malcolm @ 11-12-2010, 13:03) *
Köpte nytt duschhandtag på Biltema igår, kostade bara en tredjedel så mycket och det hade 7 stråltyper.

Jag skulle behöva en ny sån dusch huvud eller vad det heter, för när de renoverade badrummen här så fick vi dummaste duscharna, det är skitsmå hål och vi har jätte mycket kalk i vårt vatten, så hälften av stålarna kommer bara ut, man får rengöra typ varje/varannan månad ohmy.gif Var kan man köpa bra munstycken??
Carl
skånepåg!

Just nu får ni vattnet ifrån ringsjön det kalkrikt. Snart tas vattnet som normalt i från bolmen mjuktvatten
sqrulan
CITAT (skånepåg @ 11-12-2010, 13:19) *
Jag skulle behöva en ny sån dusch huvud eller vad det heter, för när de renoverade badrummen här så fick vi dummaste duscharna, det är skitsmå hål och vi har jätte mycket kalk i vårt vatten, så hälften av stålarna kommer bara ut, man får rengöra typ varje/varannan månad ohmy.gif Var kan man köpa bra munstycken??

Hyr du? Då är det väl kanske den som äger huset som ska fixa det? Eller??
Jag har aldrig bott i hyreshus!!
skånepåg
CITAT (sqrulan @ 11-12-2010, 13:24) *
Hyr du? Då är det väl kanske den som äger huset som ska fixa det? Eller??
Jag har aldrig bott i hyreshus!!

Nej jag köpte denna lägenheten men de gjorde om badrummen nåt år innan dess, för hade en lägenhet av soc bara gården mittemot innan ^^

CITAT (Carl @ 11-12-2010, 13:23) *
skånepåg!

Just nu får ni vattnet ifrån ringsjön det kalkrikt. Snart tas vattnet som normalt i från bolmen mjuktvatten

Hmm kanske får se biggrin.gif hehe
sqrulan
CITAT (skånepåg @ 11-12-2010, 13:27) *
Nej jag köpte denna lägenheten men de gjorde om badrummen nåt år innan dess, för hade en lägenhet av soc bara gården mittemot innan ^^


Hmm kanske får se biggrin.gif hehe

Kalk bygger skelettet....fniss! Se den fördelen!
skånepåg
CITAT (sqrulan @ 11-12-2010, 13:29) *
Kalk bygger skelettet....fniss! Se den fördelen!

Haha jo visserligen men tråkigt att duscha när strålarna petar överallt och bara hälften av vattnet kommer ut =(
Anma
CITAT (sqrulan @ 11-12-2010, 13:19) *
Jag Älskar att shoppa loss och då jag nu vann 100.000:- så kan jag bara rekommendera Postkodlotteriet!!! rolleyes.gif

Grattis till vinsten! Vad roligt!
malcolm
CITAT (skånepåg @ 11-12-2010, 13:19) *
Jag skulle behöva en ny sån dusch huvud eller vad det heter, för när de renoverade badrummen här så fick vi dummaste duscharna, det är skitsmå hål och vi har jätte mycket kalk i vårt vatten, så hälften av stålarna kommer bara ut, man får rengöra typ varje/varannan månad ohmy.gif Var kan man köpa bra munstycken??

Jag köpte mitt senaste på Biltema och är nöjd så här långt, igenkalkade duschsilar kan man lägga i blöt i en blandning av vatten och ättika avkalkningsmedel till kaffebryggare funkar också.
skånepåg
CITAT (malcolm @ 11-12-2010, 15:22) *
Jag köpte mitt senaste på Biltema och är nöjd så här långt, igenkalkade duschsilar kan man lägga i blöt i en blandning av vatten och ättika avkalkningsmedel till kaffebryggare funkar också.

Jo jag vet, har gjort liknande hittils tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon