Full version: TVn åkte i golvet
ingrid fuxwall
Men trots att den hamnade med bildskärmen så fungerar den fortfarande - det var min julklapp.

Dottern och jag komprimerade bostaden i helgen och antagligen hamnade Tvn på sniskan men sak samma jag fick hjälp av den snälle mannen som skottar gårdsplanen, med att lyfta upp Tvn så nu kan jag sitta i trappan upp till övervåningen och se på Tvn som står i hallen - ganska trevligt, ovanligt i alla fall
Huggorm
Du hade tur att TV:n höll. När jag jobbade som TV-reparatör fick vi ibland in apparater som gått i golvet, och det kan ofta bli mycket stora skador. Inte sällan blir bildrören skadade, så man får missfärgade fält i bilden, eller så spricker hela kretskorten rakt över. Dagens platt-TV är förmodligen ännu mera ömtåliga.
malcolm
En TV går sällan sönder av att falla i golvet, annat var det förr när de var rörbestyckade och det är en fördel om en "tjock-TV" landar med rutan nedåt och det är faktiskt så den skall fraktas i en bil tex. Platt-TV är inte heller så ömtåliga som man tror, de klarar det mesta men för den skull skall man inte slänga vare sig dessa eller tjockvarianten i golvet även om programmen är usla. giggle.gif
Solstorm
Kan tänka mig att du hade hjärtat i halsgropen innan du upptäckte att den fungerade. Grattis till en bra julklapp!
skånepåg
Jag hade en 28 tums tjock-tv i sommras i sovrummet, men den hamna i golvet med bildröret före för den stog bara på 2st stolar så råka stöta till dem, men den dog, så nu har jag en 20 tums plattis där isället biggrin.gif
malcolm
Jag hade en 14" tjock-TV i sovrummet förut och den for i golver flera gånger men gick inte sönder för det fast själva ytterhöljet sprack så jag fick laga med silvertejp. Köpte en ny plattvariant när jag skaffade Telia digital-TV och även den har hamnat på golvet vid något tillfälle utan problem som följd.
skånepåg
CITAT (malcolm @ 08-12-2010, 15:45) *
Jag hade en 14" tjock-TV i sovrummet förut och den for i golver flera gånger men gick inte sönder för det fast själva ytterhöljet sprack så jag fick laga med silvertejp. Köpte en ny plattvariant när jag skaffade Telia digital-TV och även den har hamnat på golvet vid något tillfälle utan problem som följd.

Min dog =( Den tålde inte de =(
Eva i Skåne
Vilken tur Ingrid, att den höll! smile.gif
andersen
När jag flyttade hemmifrån så fick jag med mej en gammal tv med radio, den var nästan tvärt om med, man var tvungen att slå och banka på den för att få bild.
Huggorm
CITAT (andersen @ 08-12-2010, 17:57) *
När jag flyttade hemmifrån så fick jag med mej en gammal tv med radio, den var nästan tvärt om med, man var tvungen att slå och banka på den för att få bild.

Då får man plocka fram lödkolven och fixa till dåliga lödningar som glappar
Myosotis
CITAT (andersen @ 08-12-2010, 17:57) *
När jag flyttade hemmifrån så fick jag med mej en gammal tv med radio, den var nästan tvärt om med, man var tvungen att slå och banka på den för att få bild.

giggle.gif Hade en gammal tv där man fick banka på sidan för att få ljud.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon