Sidor: 1, 2
Bengalow
...eller, vad gör, att hon är kvalificerad som inredare i det f.ö. ganska trevliga programmet. När hon visar sig så byter vi kanal, vi har sett för mycket av hennes exaggerationer. Varför flyttar hon inte till Marocko, så att vi slipper henne? Om jag inte minns fel, så var det "Arga snickaren" som anlitade henne en gång, och det kom en räkning, som han uppskattade till 10x det verkliga arbetet. Hon fick igen av honom på annat sätt. Nå stockholmare - om ni ser henne så hälsa från mig, med att sträcka upp ett enda finger - långfingret. Hon är inte riktigt så bra som hom själv tror!
Meriona
Är hon verkligen så dålig tycker du? Jag tycker att hon är lite ytlig och har inte samma smak som jag, men jag tycker inte att hon är urkass heller, det är säkert många som uppskattar hennes pyssel.

...
ingrid fuxwall
Förskräckligt vad är du verkar arg - vad har hon gjort dig?
Huggorm
"Arga snickaren" är väll en sak, men det finns även en "Arga forumskribenten" tongue.gif
theseraphim
CITAT (Bengalow @ 07-12-2010, 20:47) *
...eller, vad gör, att hon är kvalificerad som inredare i det f.ö. ganska trevliga programmet. När hon visar sig så byter vi kanal, vi har sett för mycket av hennes exaggerationer. Varför flyttar hon inte till Marocko, så att vi slipper henne? Om jag inte minns fel, så var det "Arga snickaren" som anlitade henne en gång, och det kom en räkning, som han uppskattade till 10x det verkliga arbetet. Hon fick igen av honom på annat sätt. Nå stockholmare - om ni ser henne så hälsa från mig, med att sträcka upp ett enda finger - långfingret. Hon är inte riktigt så bra som hom själv tror!


Är väl inget fan av Lulu men vad med alla dessa aggresioner, okej om du inte tycker om henne men att skapa ett inlägg för att endast totalt nedvärdera osv känns lite väl extremt:-)
malcolm
CITAT (Bengalow @ 07-12-2010, 20:47) *
Hon är inte riktigt så bra som hom själv tror!

Är du det då? Aldrig har jag sett nå´n som är så aggressiv och fördömande i sina uttalanden som du här på forumet.
Piccante
CITAT (malcolm @ 07-12-2010, 23:05) *
Är du det då? Aldrig har jag sett nå´n som är så aggressiv och fördömande i sina uttalanden som du här på forumet.

fast ibland blir det lite för mkt av vissa i tv. Jag får numera spel när jag ser Ernst Kirchsteiger i varenda kanal byggandes något alldeles oerhört opraktiskt och dyrt som inte kommer fungera.
malcolm
CITAT (Markus_H @ 07-12-2010, 23:15) *
fast ibland blir det lite för mkt av vissa i tv. Jag får numera spel när jag ser Ernst Kirchsteiger i varenda kanal byggandes något alldeles oerhört opraktiskt och dyrt som inte kommer fungera.

Jag är egentligen inte så förtjust i vare sig Lulu eller Ernst men inte skulle jag starta en hattråd för det, Ernst gör en massa saker som verkar himla opraktiska i jakten på att skapa något nytt och det är väl lite så Lulu är också men hon lär vara himla trevlig IRL vilket jag VET av egen erfarenhet att Martin Timell inte är.
Klint
Scen: Hemma i soffan slötittande och lite sappande,Äntligen hemma bla.Kommentarerna från sambon Usch va sterilt det, är ser ut som ett sjukhus,opraktiskt och fult!
Jag blir irriterad och säjer åt honom att hålla tyst om det verkligen inte finns något positivt att kommentera
efter en liten stunds tystnad kommer det med glimten i ögat Hon har jä***** snygga pa**ar!
Jag kunde inte göra annat än gapflabba och som man frågar får man svar
Whiskuchi
CITAT (malcolm @ 07-12-2010, 23:20) *
Jag är egentligen inte så förtjust i vare sig Lulu eller Ernst men inte skulle jag starta en hattråd för det, Ernst gör en massa saker som verkar himla opraktiska i jakten på att skapa något nytt och det är väl lite så Lulu är också men hon lär vara himla trevlig IRL vilket jag VET av egen erfarenhet att Martin Timell inte är.

Känner du Timell? Eller vad baserar du din uppfattning på?
xlxl67
CITAT (Markus_H @ 07-12-2010, 23:15) *
fast ibland blir det lite för mkt av vissa i tv. Jag får numera spel när jag ser Ernst Kirchsteiger i varenda kanal byggandes något alldeles oerhört opraktiskt och dyrt som inte kommer fungera.


Hela tv4 är en kanal för inbördes beundran där samma programledare går runt och dessutom kändisrna som är med i porgrammen. Och nej jag tittat inte längre på tv4 heller...
theseraphim
CITAT (Klint @ 08-12-2010, 07:35) *
Scen: Hemma i soffan slötittande och lite sappande,Äntligen hemma bla.Kommentarerna från sambon Usch va sterilt det, är ser ut som ett sjukhus,opraktiskt och fult!
Jag blir irriterad och säjer åt honom att hålla tyst om det verkligen inte finns något positivt att kommentera
efter en liten stunds tystnad kommer det med glimten i ögat Hon har jä***** snygga pa**ar!
Jag kunde inte göra annat än gapflabba och som man frågar får man svar


Ja så är det när man jobbar med Martin Timell, han har tillgång till både sprutsilicon och spackel....
*Stintan*
rotfl.gif
malcolm
CITAT (Whiskuchi @ 08-12-2010, 10:33) *
Känner du Timell? Eller vad baserar du din uppfattning på?

Jag har träffat honom, ja
Anma
CITAT (malcolm @ 08-12-2010, 12:32) *
Jag har träffat honom, ja

Han kanske hade en dålig dag?
*Stintan*
Och jag som tyckte att Martin T var jättetrevlig när jag träffade honom rolleyes.gif
Den där L C mår jag illa av vid blotta åsynen.
Eva i Skåne
Jag är inte heller så förtjust i Lulu's arrangemang, men tycker att man vant sig med tiden, dvs att det alltid är "för mycket" och mycket liknande idéer som kommer tillbaka.
När hon pyntar i djupa djupa fönsternischer i gamla lägenheter blir jag avundsjuk. Har bott så en gång, men nu är det moderna fönster med en smal utanpåliggande fönsterkarm där man knappt kan sätta blomkrukor på rad ens.

För övrigt finns det ju en till i Äntligen Hemma som gör mycket som inte tilltalar mig, hon med håret, men hon är ju pigg och glad.

I hela programmet gillar jag bäst Bosse Rappne's inslag, men det är väl vi trädgårdsmänniskor som inte kan få nog av sånt. Han är ju tyvärr inte alltid med.

Jag såg inte avsnittet igår, men förra veckan blev jag så avis när dom inredde köket. Bänkskivor som sticker ut 10cm och ger mer arbetsutrymme och en stoor köksö med spis och vask. HA, det stannar vid en dröm för alla oss som bor i moderna bostäder där varje centimeter är välplanerad och inget utrymme finns över.
Solstorm
Om man ändå har plats till 10 cm bredare bänkskivor så kan man hos vissa kökstillverkare även få skåp som är 10 cm djupare. Det är ju min dröm att göra i mitt kök någongång. Fast då krävs en större plånbok än till kök av standardmått.
titti49zon6
Har träffat både Martin och Lulu, Martin en snorkig person medans Lulu var väldigt trevlig att prata med.
Jag tycker inte att Martin är en sådan bra och duktig snickare som han utger sig att vara, har långt bättre snickare i min bekantskapskrets.
Lulus inredning har en del charm men långt från min smak. Tur att vi är olika och att smaken är som baken-delad naughty.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 08-12-2010, 14:02) *
Och jag som tyckte att Martin T var jättetrevlig när jag träffade honom rolleyes.gif

Han kanske var nykter när du träffade honom...
Chamomille
CITAT (theseraphim @ 08-12-2010, 11:14) *
Ja så är det när man jobbar med Martin Timell, han har tillgång till både sprutsilicon och spackel....

rotfl.gif
theseraphim
CITAT (titti49zon6 @ 08-12-2010, 15:46) *
Har träffat både Martin och Lulu, Martin en snorkig person medans Lulu var väldigt trevlig att prata med.
Jag tycker inte att Martin är en sådan bra och duktig snickare som han utger sig att vara, har långt bättre snickare i min bekantskapskrets.
Lulus inredning har en del charm men långt från min smak. Tur att vi är olika och att smaken är som baken-delad naughty.gif


Timell har jag mött och han var helt okej, Lulu carter har jag inte träffat men just med TV folk så verkar det ibland som det är två skilda världar då personer som är på TV och är jättetrevliga där kan vara total snorkiga. Bästa exemplet är nog de gånger man mött Gunnel Carlson på mässor och hon hade näsan så högt i vädret att en duggregn hade fått henne att drunkna.
Chamomille
CITAT (theseraphim @ 08-12-2010, 16:28) *
... duggregn hade fått henne att drunkna.

a0a.gif
Eva i Skåne
CITAT (theseraphim @ 08-12-2010, 16:28) *
Timell har jag mött och han var helt okej, Lulu carter har jag inte träffat men just med TV folk så verkar det ibland som det är två skilda världar då personer som är på TV och är jättetrevliga där kan vara total snorkiga. Bästa exemplet är nog de gånger man mött Gunnel Carlson på mässor och hon hade näsan så högt i vädret att en duggregn hade fått henne att drunkna.


Visst är det lustigt så olika man upplever folk. Gunnel Carlsson har vi haft som föreläsare i trädgårdsföreningen och hon var precis så enkel och vanlig och jordnära som jag upplever henne på tv. Inget högfärdigt alls.
theseraphim
CITAT (Eva i Skåne @ 08-12-2010, 17:32) *
Visst är det lustigt så olika man upplever folk. Gunnel Carlsson har vi haft som föreläsare i trädgårdsföreningen och hon var precis så enkel och vanlig och jordnära som jag upplever henne på tv. Inget högfärdigt alls.


Mycket möjligt och jag drar inte slutsatsen att hon är sådan hela tiden. Man msåte ju tänka på att som TV kändis kan ibland mässor bli påfrestande när allt och alla vill ha en autograf, ett kort eller en kommentar även om man är där i privata ärenden. Själv hade jag nog kunnat snäsa av någon då och då för man vet ju själv hur humöret kan bli när man kanske är lite halvförkyld, sovit dåligt och på det stressat på jobbet....nästan som kan kunde bita skallen av första person som hejar på en Arghhhh!
netha
Tycker att M Timell är duktig snickare ... L Carter har kul idéer men oftast inte i min smak.
Hur de är privat det sk...r jag i ... jag känner dem inte och umgås inte med så ...

Ang "hattråd" ... nog har det väl diskuterats/hatats också andra tv-"kändisar" här i forum ... Ernst K och Christer Sjögren är två jag kommer på så här direkt.
Ordet är fritt! eller?
sqrulan
giggle.gif Vilken rolig tråd! Jag tittar ofta på program som handlar om inredning och byggnationer, gillar sånt.
Men va heter den där "rufstuffsan" med spretiga håret i Äntligen hemma, den tjejen kunde dom radera bort! Hon gör ju sällan nåt vettigt endast en massa fjantiga saker.
Lulu Carters rosa äckelläppar gör mej spyfärdig!!!
Måste ju elda på i denna tråd så den inte tynar bort. kiss.gif
Klint
Karin giggle.gif
theseraphim
CITAT (sqrulan @ 09-12-2010, 09:49) *
giggle.gif Vilken rolig tråd! Jag tittar ofta på program som handlar om inredning och byggnationer, gillar sånt.
Men va heter den där "rufstuffsan" med spretiga håret i Äntligen hemma, den tjejen kunde dom radera bort! Hon gör ju sällan nåt vettigt endast en massa fjantiga saker.
Lulu Carters rosa äckelläppar gör mej spyfärdig!!!
Måste ju elda på i denna tråd så den inte tynar bort. kiss.gif


Du menar nog Karin, hon jobbar väl fortfarande som en av IKEAs stjärndesigners för det var ju däre hon jobbade i huvudsak innan ÄH började på tv. Men vilket pudelrufs hon har på skallen, tom Dee Snyder hade blivit avis på det:-)

Lulus plutande läppar är en historia för sig.... För många år sedan då hon började brukade jag skoja med min fru att hon klär sig väl som hon gör för att hoppas få göra ett utvik som så många andras av TV4 personligheterna. Frun trodde inte på mig men jag påpekade ändå att hon hade ett behov att visa sin urringning och varje jäkla gång hon piffat i ett sovrum kröp hon upp i sängen och poserade i värsta Anna Nicole Smith manér. Nu har hon gjprt ett utvik men hon fick fixa det själv och betala för det själv:-)
sqrulan
Ja just det Karin heter hon, tack!

Visst ser hon väl bra ut Lulu, det tycker jag nog men hon borde nog tona ner lite.
Det blev ju ett himla rabalder över den norska väderleks tjejen då hon visade förmycket? Hon däremot tycker jag är fin men var är alla snygga män då??? Försöker att komma på någon men hittar ingen!!! confused.gif Liiite ögongodis borde väl vi kvinnor också få nångång. whist.gif
Whiskuchi
CITAT (malcolm @ 08-12-2010, 12:32) *
Jag har träffat honom, ja

Vad intressant att någon som i ett tidigare inlägg skrev "Är du det då? Aldrig har jag sett nå´n som är så aggressiv och fördömande i sina uttalanden som du här på forumet." dömer precis lika mycket själv thumbdown.gif
malcolm
CITAT (Whiskuchi @ 09-12-2010, 10:49) *
Vad intressant att någon som i ett tidigare inlägg skrev "Är du det då? Aldrig har jag sett nå´n som är så aggressiv och fördömande i sina uttalanden som du här på forumet." dömer precis lika mycket själv thumbdown.gif

Precis som du.
theseraphim
CITAT (sqrulan @ 09-12-2010, 10:44) *
Ja just det Karin heter hon, tack!

Visst ser hon väl bra ut Lulu, det tycker jag nog men hon borde nog tona ner lite.
Det blev ju ett himla rabalder över den norska väderleks tjejen då hon visade förmycket? Hon däremot tycker jag är fin men var är alla snygga män då??? Försöker att komma på någon men hittar ingen!!! confused.gif Liiite ögongodis borde väl vi kvinnor också få nångång. whist.gif


Lätt ordnat, fixar upp en bild på mig själv i kalsonger när jag plockar sticklingar:-)
Klint
Öppa öppa öppa jag hör er/ santa.gif
sqrulan
giggle.gif
Whiskuchi
CITAT (malcolm @ 09-12-2010, 11:03) *
Precis som du.

Åh, är det dags för sandlådenivå nu? giggle.gif
malcolm
CITAT (Whiskuchi @ 09-12-2010, 13:47) *
Åh, är det dags för sandlådenivå nu? giggle.gif

Du kan få välja spade först. rotfl.gif
Whiskuchi
CITAT (malcolm @ 09-12-2010, 14:42) *
Du kan få välja spade först. rotfl.gif

Tack, välj du - jag är inte så road av sandlådediskussioner wink.gif
malcolm
CITAT (Whiskuchi @ 09-12-2010, 15:17) *
Tack, välj du - jag är inte så road av sandlådediskussioner wink.gif

Då tar jag den gula spaden och den blå hinken. rolleyes.gif
xlxl67
För att återgå till den viktiga diskussionen. wink.gif

Det jag har sett av henne - jag höll på att säga att hon är bra på hyllplanet - så är hon en bra inredare men undrar lite vad hon gjort med läpparna egentligen. Är det botox?
Farbror Blå
CITAT (xlxl67 @ 09-12-2010, 16:41) *
För att återgå till den viktiga diskussionen. wink.gif

Det jag har sett av henne - jag höll på att säga att hon är bra på hyllplanet - så är hon en bra inredare men undrar lite vad hon gjort med läpparna egentligen. Är det botox?


Antagligen.
Jag försöker alltid att inte döma människor, men låt oss säga att jag tycker att hennes läkare borde ge henne pengarna tillbaka..
theseraphim
CITAT (Farbror Blå @ 09-12-2010, 16:44) *
Antagligen.
Jag försöker alltid att inte döma människor, men låt oss säga att jag tycker att hennes läkare borde ge henne pengarna tillbaka..


Sedan tror jag att hon inte direkt skäms över ingreppet då hon klarlackar dem med knallrosa och gärna plutar med läpparna.
Farbror Blå
CITAT (netha @ 08-12-2010, 20:51) *
Tycker att M Timell är duktig snickare ... L Carter har kul idéer men oftast inte i min smak.
Hur de är privat det sk...r jag i ... jag känner dem inte och umgås inte med så ...


Kändisar har det nog inte så lätt när de blir spottade överallt, får skriva autografer och måste vara tillgängliga för alla. Många kända personer har rykte om sig att vara väldigt otrevliga när de blir kontaktade privat, men jag snackar inte heller arbete på min fritid!

En som ÄR väldans trevlig att ha att göra med är iaf Johan Pråmell, som var jurydeltagare på Tv förra året. Träffade honom vid tre tillfällen under en Tv-produktion jag erhm var med i.. och han var verkligen väldans tevlig på alla sätt, peppande och stödjande.
xlxl67
Iofs är "kändisarna" (dvs de som lyckas eller måste synas mer än 1 gång) ett speciellt släkte då de älskar att exponera sig. Det är nog ett stort behov hos dem att bli sedda av så mga som möjligt för att få självbekräftelse och därmed kommer det lite otrevliga baksidor också.
Anma
CITAT (xlxl67 @ 09-12-2010, 16:41) *
För att återgå till den viktiga diskussionen. wink.gif

Det jag har sett av henne - jag höll på att säga att hon är bra på hyllplanet - så är hon en bra inredare men undrar lite vad hon gjort med läpparna egentligen. Är det botox?

Botox tar man bort rynkor med, alla kändisar med totalt uttryckslös min runt ögonen har botoxat bort rynkorna i pannan. Hur de än lyfter på ögonbrynen händer inte ett smack. Lulu har restylane i läpparna. Fult som stryk. Men som person är hon ganska charmig tycker jag.
Kryddan03
CITAT (Anma @ 09-12-2010, 21:08) *
Botox tar man bort rynkor med, alla kändisar med totalt uttryckslös min runt ögonen har botoxat bort rynkorna i pannan. Hur de än lyfter på ögonbrynen händer inte ett smack. Lulu har restylane i läpparna. Fult som stryk. Men som person är hon ganska charmig tycker jag.

Jag får alltid en spontan impuls att badda med Salubrin när jag ser sådana läppar...
malcolm
CITAT (xlxl67 @ 09-12-2010, 19:39) *
Iofs är "kändisarna" (dvs de som lyckas eller måste synas mer än 1 gång) ett speciellt släkte då de älskar att exponera sig. Det är nog ett stort behov hos dem att bli sedda av så mga som möjligt för att få självbekräftelse och därmed kommer det lite otrevliga baksidor också.

Det är just därför de blir just programledare och det vore trist med sådana som inte vill synas, tänk dig själv Ingvar Oldsberg eller Skavlan som inte vill vara med på bild.

När det gäller Lulu Carter så vill hon gärna sticka ut (i dubbel bemärkelse) och i Djävulsrallyt som fö. var ett underhållande program knäppte hon upp motoroverallen ända ner till naveln. Har dock vant mig med henne och hennes stil numera och hon får leva. tummenupp.gif
zissi
Jag tycker, till skillnad mot många andra här, om Lulus inredningsstil. Skulle mycket väl kunna tänka mig anlita henne om jag skulle vilja ha ett rum inrett här hemma. Om jag säger att jag gillar vitt, lantlig o romantisk shabby chic-stil - då tror jag säkert hon fixar till något mysigt i den stilen. Tycker hon oftast lyssnar in vilken stil hennes kunder gillar.
malcolm
Jag skulle i stort sett acceptera vem som helst som ville komma hit och fixa men jag har svårt för Tomas och den där engelsmannen.
Wilmer
Trodde ni pratade om hon med tofsarna först, men är så off att jag kryper tillbaka där jag kom ifrån sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon