Full version: En bildgåta!
Ewa L
När jag tvättade vovvarnas (och kissens) braskuddar inför jul fick de samsas på en i taget, och det gjorde de. Ju varmare ju bättre!!

När jag tog upp bilden i datorn idag upptäckte jag att jag har lyckats få med alla fyra mina djur på samma bild. Den enda jag har tror jag.

Uppgift: Hitta hund nr 3!!

I vanlig ordning är ni väl så snabba och skarpsynta så det behövs ingen ledtråd, annars är den:
sök en kolsvart Cocker Spaniel.
Sylvia
Ja, han/hon ligger främst. Men undrar hur han tål sådan värme???
Ewa L
Tyvärr Sylvia, det gav inget pris! Dvs det var fel! biggrin.gif laugh.gif
Monica M zon 4
Vad är det för ögon som lyser i dörröppningen då? Det trodde jag var jycken! ohmy.gif
Blomstertanten
CITAT (Monica M zon 4 @ 05-02-2004, 18:27)
Vad är det för ögon som lyser i dörröppningen då? Det trodde jag var jycken!  :o

Det trodde jag också! biggrin.gif
Ewa L
Grattis Monica!! och Blomstertanten ser jag nu.
Hon har så mycket päls så hon avskyr värme. Till skillnad mot de 2 spanjorerna alltså — och katten!

Måste ofta ha täcke på dem när vi går ut pga skillnaden i temperatur. Vad kan det bli framför brasan? 40°C?
kerstin z5-6
asch -jag hade fel jag -nu ser jag ögonen smile.gif
gammelnalle
Jag tror sylvia hade rätt....
Vem säger att det är hund nr 3 i hallen???? tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif smile.gif
renate
Äsch jag kom för sent,tåg en liten stund att upptäcka ögonen i dörröppningen. rolleyes.gif
Renate
Hannele
Kul bild! rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 05-02-2004, 18:20)
När jag tvättade vovvarnas (och kissens) braskuddar inför jul fick de samsas på en i taget, och det gjorde de. Ju varmare ju bättre!!

När jag tog upp bilden i datorn idag upptäckte jag att jag har lyckats få med alla fyra mina djur på samma bild. Den enda jag har tror jag.

Uppgift: Hitta hund nr 3!!

I vanlig ordning är ni väl så snabba och skarpsynta så det behövs ingen ledtråd, annars är den:
sök en kolsvart Cocker Spaniel.

Så skickligt att samla alla fyra på samma bild.
Javisst såg jag ögonen direkt biggrin.gif
yla
laugh.gif laugh.gif jag såg dom också direkt
söta kamrater rolleyes.gif
ser så mysigt ut
Ewa L
CITAT (gammelnalle @ 05-02-2004, 20:05)
Jag tror sylvia hade rätt....
Vem säger att det är hund nr 3 i hallen???? tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif smile.gif

Kul!! laugh.gif biggrin.gif

Men den "dolda" texten specade att det var en kolsvart Cocker, och det stämmer illa på Pixie. (Annars är hon hund nr 3 i ålder, Jåttan allmänt kallad.) tongue.gif
Posse
CITAT (Ewa L @ 05-02-2004, 18:20)

Hundar tycks iallafall ha fått det bättre på senare år - enligt min ordbok betyder 'hundliv': "slitsamt, eländigt liv" och 'hundgöra': "slitsamt arbete" rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (Posse @ 07-02-2004, 14:09)
Hundar tycks iallafall ha fått det bättre på senare år - enligt min ordbok betyder 'hundliv': "slitsamt, eländigt liv" och 'hundgöra': "slitsamt arbete" rolleyes.gif

Ja, hos mig har de åtminstone ändrat innebörden i ordet! Det enda "arbete" de utför är väl vaktande.
Men "kattliv" då? Vad gör de egentligen för att förtjäna maten? OK, de håller ev. möss och främmande katter borta. Det kanske kan räcka. Jo, hon håller min hals/nacke varm när jag tittar på TV. Dessutom förhindrar hon att jag tittar i fler frökataloger eller virkar fler dukar! tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon