andersen
inte lätt alla gånger att köpa en dator.
Biggan_
CITAT (andersen @ 16-12-2010, 18:36) *


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Sladd! rotfl.gif

vit! rotfl.gif
malcolm
rotfl.gif -cry-.gif
Huggorm
Tur att han inte kom till butiken där jag vikarierar just nu
xlxl67
Jag kan förstå honom. Alla dessa val som skall göras o alla produkter som släpps regelbundet. Jag jobbar inom branschen men känner mig nästan somhonom varje gång ngn ska fråga om tips (alltså blir frustrerad över hur utsatt man är). biggrin.gif

Det finns hur mkt som helst att välja på o försäljarna prackar på vad som helst men vad händer när OS kraschar?
De flesta ställen säljer billigt utan att göra installskivor.
Det säljs garantier som bara omfattar vissa scenarion annars står man helt hjälplös efter 1 år.
En dator som köps har virusprogram o lite annat men efter 1 månad går "erbjudandet" ut o det dyker upp meddelanden om man skall köpa ngt som man inte känner till o så står man utan virusprogram...

Dessutom hur mga ställen finns inte att köpa på wacko.gif
Ralf
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco
Vad sägs om denna då??

gnon49
Var på Inet o köte ett agp-kort förra veckan. Inga missförstånd alls. Dom hade bara ett kort i lager. var nog glada över att någon köpte det. Delar till min dator börjar bli svåra att få tag i. Men så länge moderkortet håller får den göra sin uppgift. Förresten tror jag flertalet säljare har mer munväder än kunskap om prylen dom vill sälja. whistling.gif
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 16-12-2010, 20:32) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (andersen @ 16-12-2010, 18:36) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
malcolm
CITAT (Ralf @ 16-12-2010, 20:32) *

rotfl.gif Det var lite åt det där hållet på 70-talet när det var rätt nytt med stereoanläggningar i hemmen.

CITAT (gnon49 @ 16-12-2010, 20:49) *
Förresten tror jag flertalet säljare har mer munväder än kunskap om prylen dom vill sälja. whistling.gif

Jag tycker det har blivit lite bättre på den fronten, förut blev man nästan hånad på visssa ställen om man inte visste exakt vad man ville ha och kunde rabbla alla modellbeteckningar eller köpte det värsta de hade.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 16-12-2010, 22:59) *
rotfl.gif Det var lite åt det där hållet på 70-talet när det var rätt nytt med stereoanläggningar i hemmen.

Men nu är det lite samma problem för den som inte är insatt när det gäller data-mobiler-läsplattor o dyl.
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2010, 23:07) *
Men nu är det lite samma problem för den som inte är insatt när det gäller data-mobiler-läsplattor o dyl.

Tror människor är mer insatta i dessa produkter överlag numera så det är inte lika lätt att vara snorkig, dessutom är konkurrensen hårdare så det gäller att vara mer serviceinriktad om man skall kunna sälja nå´t.
Monica M zon 4
Hahaha! Kul! Både filmen och texten. Inte så lätt med tekniska prylar ibland!
malcolm
Jag skulle köpa ett nytt kasettdäck till min numera fd. fru när hon fyllde 30, glad i hågen åkte jag till On Off för att kolla vad de hade. Gick runt ett tag i butiken och en av dessa allvetande ynglingar kom fram och frågade vad jag önskade, ville inte ha någon avancerad sak då jag visste att min hustru hade svårt med för många knappar och finesser så jag pekade på en enkel och "billig" Technics. "Jaså... en så´n där..." var kommentaren jag fick men jag köpte den i alla fall, apparaten fungerade alldeles utmärkt men hamnade hos återvinningen för ett par år sedan då remmar, drivhjul etc. torkat ihop fullständigt i brist på "motion" och vem använder kasettband numera...? Finns väl knappt att köpa tomband för inspelning längre och än mindre färdiginspelade.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 17-12-2010, 00:32) *
Tror människor är mer insatta i dessa produkter överlag numera så det är inte lika lätt att vara snorkig, dessutom är konkurrensen hårdare så det gäller att vara mer serviceinriktad om man skall kunna sälja nå´t.


Förhoppningsvis är det så, tyvärr dock inte på alla ställen..
Gunilla T
Jag skäms inte för att vara okunnig i dessa teknikens tidevarv - är det någon som vill ta poäng på det så kan jag nog kontra..

Men, en god vän till mig skulle för ett antal år sedan köpa ett kasettband med Vikingarna. När hon frågade efter kassetten stod en finnig yngling intill och fällde kommentaren; Har du jordgolv hemma?
Den var ju bra eller hur?
malcolm
CITAT (Gunilla T @ 17-12-2010, 16:44) *
Jag skäms inte för att vara okunnig i dessa teknikens tidevarv - är det någon som vill ta poäng på det så kan jag nog kontra..

Men, en god vän till mig skulle för ett antal år sedan köpa ett kasettband med Vikingarna. När hon frågade efter kassetten stod en finnig yngling intill och fällde kommentaren; Har du jordgolv hemma?
Den var ju bra eller hur?

En helt relevant kommentar trots allt, dagens stereoapparater klarar både CD och USB vare sig det gäller hemmaanläggningar eller bilstereo och varenda mobiltelefon har mp3-spelare inbyggda. Min bilradio har tom. fjärrkontroll, kanske för att baksätespassagerare skall kunna byta kanal på radion... Det är ingen dyr apparat, nå´n tusenlapp hos Clas Ohlson
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon