Full version: Så här i Juletider
Ralf
av Hans "Hatte" Furuburg

http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/hans...gerna-1.1189719

Där vi får veta en del för vissa obehagliga sanningar om Bibeln!



Meriona
Det var en tung länk Ralf. wink.gif
malcolm
Jag har aldrig gillat "Hatte" Furuhagen och kommer inte att läsa denna bok.
Ralf
CITAT (malcolm @ 19-12-2010, 22:35) *
Jag har aldrig gillat "Hatte" Furuhagen och kommer inte att läsa denna bok.

Har vilka av hans böcker har du läst?
Bengalow
Den skall självfallet inhandlas som julklapp till mig själv. Jag gillar när "sanningar" ifrågasätts, speciellt om trossamfund.
Den andra boken jag skall köpa är Sture Linnérs sista, därsom han dog precis efter utgivningen av Pindaros segerdikter. Kanske blir det också Leonie Caroki's "Stunder med Sture Linnér" där han berättar om sitt oerhört intressanta liv: Röda Korsrepresentant i Grekland under andra världkriget... - som Dag Hammarskjölds sekrterare i FN, där han blev tvingad kvar av den förre, "för något är på gång...". Sedan sköts detsamma planet ned...som FN-ambassadör i Kambodja, m.m. m.m. Som VD på Bahco i Enköping, och många fler fantastiska erfarenheter.
Jag har träffat honom personligen, och alla de frågor jag ville ställa, frågade han istället om mig - jag lille obetydlige skit. Men hans hand var varm och vänlig - en antroposof av sällan skådat mått, med ett hjärta utöver det vanliga.
malcolm
CITAT (Ralf @ 20-12-2010, 18:11) *
Har vilka av hans böcker har du läst?

Ingen men jag har sett honom på TV etc. och det räcker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon