Margith
Ja, för första gången den här vintern har jag skottat växthustaket.. Ärligt talat borde jag kanske ha gjort det tidigare, det var gott och väl 4 dm på taknocken fear.gif
Förra året skottade jag 2 ggr, undrar hur många gånger det blir den här vintern?

Hur många gånger har ni skottat era växthustak hittills?
RibesRubusVitis
Inte skottat men sopat, och säkert en 5-6 gånger redan trots zon 1. Eftersom glaset känns bräckligt och ena glasskivan är lagad med silikon försöker jag stryka undan snön redan vid en decimeter. Om jag sträcker mig når jag upp till nocken med en sopborste.
Inbillar mig att jag hjälper "växthuseffekten" på traven om jag kan öka solinstrålningen. Då blir det snabbt varmt i det lilla (8 kvm) växthuset så resterande is- och snörester smälter och rinner av.
Lady Hamilton
Samma här Margith Har tagit bort ca 5 dm snö Nu var den snön lätt men om den fått ligga kvar kan den ha skapat ett elände framöver Normalt brukar jag ta av växthustaket en 6-7 ggr per vinter
Helen i Piteå Zon 5
Har inte hunnit ännu men ser att det bör göras snarast... får fixa det i morgon. Normalt skottar jag nog av det mellan 6-10ggr/vinter.
Maggan H
Har också i 2 omgångar rakat ner snö-vi har fått 3-4 dm och i morgon lär man få ut igen... Ska bli snö och hård blåst, usch o tvi!
Överbölingen
Bör skotta vårt växthus snarast. Men med temp mellan 20 och 30 minusgrader så väntar jag till bättre tider.

I går hade vi som kallast - 33 och när jag åkte i kväll var det - 29. Och detta svala klimat har vi haft sedan november.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon