Full version: Självhushållning
Jan Lindgren
Hej!
Det finns en mycket bra site för oss som är intresserade av självhushållning www.alternativ.nu . Den behandlar allt som tänkas kan, när det gäller att leva på landet. Det finns ca 50 olika ämnesområden och massor av otroligt kunniga medlemmar. Vill man veta hur man tränar sin brukshund eller häst så kan man få tips. Hur skyddar jag mina kaniner från djurrättsterrorister. Hantverk av olika slag. Alternativ hälsovård. Odling av ätliga växter. Småskalig energiframställning. Renovering av hus. osv För de som vill ha kontakt med likasinnade finns det landskapsgrupper där olika personer ordnar träffar. Varje ämne har en moderator som ser till att folk håller sig till ämnet och uppför sig på ett hyfsat sätt.
Intresset och kunskapen om prydnadsväxter är däremot mycket dålig.

Nu försöker man samla kunskapen på ett mer lätthanterligt sätt i en handbok. Den har precis startat så det finns än så länge knappt något innehåll. För att fylla handboken med fakta behöver alla kunniga personer hjälpa till. Den fungerar ingefär som Wikipedia, logga in och skriv. Rätta det som är helt tokigt. Jag har lagt in lite information om några mindre vanliga bärbuskar och tänker fortsätta att skriva om frukt och bär.
MVH
Jan Lindgren
malarmaster
tack för detta tips .har tidigare prenumererat på tidningen ÅTER men man kan inte ha allt.var inne o tittade på sajten o blev intresserad o reg mig som medlem.högintressant då jag vurmar för byggnadsvård o gamla material.bör även vara intressant för en del av odlas medlemmar då här finns mycket om djur.växtkunskapen är det kanske lite si o så med men för intresserade finns här möjlighet att lämna tips.ulf
Överbölingen
Skall kolla up det när det blir lite lugnare. Yngsta sonen brukar annars säga att vi klarar minst tre månaders belägring!
ingrid fuxwall
Även jag har varit där inne och fått bra tips
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon