Full version: Wikileaks
Gunilla T
Sanningssökarna inom Wikileaks är inte alltid så noga med sanningen, nej.

http://www.dn.se/kultur-noje/wikileaks-tal...ttar-lukasjenko
gnon49
Ja diktaturens hantlangare är väl inte att slira på saningen alltför mycket.Hittils har väl ingen diktatur fått sina dossier utlagda på nätet mig veterligen.
Gunilla T
Känns faktiskt något obehagligt att människor med så extrema åsikter sitter och väljer vad som skall offentliggöras - handlar det bara om att skapa oro i världen?
Gossen Ruda
CITAT (Gunilla T @ 29-12-2010, 15:31) *
Känns faktiskt något obehagligt att människor med så extrema åsikter sitter och väljer vad som skall offentliggöras - handlar det bara om att skapa oro i världen?

Man kan ju undra om han är sin egen eller går någons ärenden? Han har ju än så länge bara publicerat amerikansk information.
Gunilla T
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2010, 16:09) *
Man kan ju undra om han är sin egen eller går någons ärenden? Han har ju än så länge bara publicerat amerikansk information.


Det får vi kanske aldrig veta och visst är publiceringarna något ensidiga, vilket antagligen betyder något. Förmodligen dras en del suspekta individer till den här typen av "organisation" - en förintelseförnekare w00t.gif
AndersKbg
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2010, 16:09) *
Man kan ju undra om han är sin egen eller går någons ärenden? Han har ju än så länge bara publicerat amerikansk information.

Jättefel.
Det har publicerats en vansinnigt stor mängd info om alla möjliga länder i alla världsdelar.
Dock är det bara USA det handlar om när svensk media rapporterar.
Gunilla T
Ahaa...var kan man få del av den informationen?
AndersKbg
CITAT (Gunilla T @ 29-12-2010, 17:14) *
Ahaa...var kan man få del av den informationen?

Haha, var tror du?
På Wikileaks hemsida givetvis. Där finns allt.
theseraphim
CITAT (gnon49 @ 29-12-2010, 12:36) *
Ja diktaturens hantlangare är väl inte att slira på saningen alltför mycket.Hittils har väl ingen diktatur fått sina dossier utlagda på nätet mig veterligen.


För wikileaks bit är det klart inte bra om det visar sig att dokumenten som läggs upp från Vitryssland görs så i mer eller mindre smutskastningssyfte och än värre om det styrs av en diktator som säger vad som ska släppas och varför. Inget i en diktatur brukar hända av en slump om staten är inblandad.
AndersKbg
För att göra det enkelt:

Gå in på wikileaks hemsida http://wikileaks.l0cal.com/

och klicka på "All released leaks archived"

Dubbelklicka sen på "torrent" så har ni hela arkivet framför er.

Grymt mkt info om allt från USA till Kenya, scientologikyrkan, Steve Jobs och Tibet och fan och hans moster.
RibesRubusVitis
Funkar inte här; efter "All released leaks archived" ser jag bara datakrumelurer... (Mac, Safari)
AndersKbg
CITAT (RibesRubusVitis @ 29-12-2010, 18:09) *
Funkar inte här; efter "All released leaks archived" ser jag bara datakrumelurer... (Mac, Safari)

okej, prova att gå in på Mirrors högst upp så hittar du alla som har en spegel av Wikileaks för att inte sidan ska kunna släckas.
Sen gör du samma sak som jag skrev ovan.
Länkarna fungerar som torrenter och laddas ned till din dator om du exempelvis vill läsa om Scientologerna.

Annars är det enklaste att ta hem ett uppackningsprogram, exempelvis Winrar så ska det funka direkt.

(Såvida inte ni Mac-användare har nåt annat fuffens för er som inte jag begriper.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon