Sidor: 1, 2
renate
Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
GOTT NYTT ÅR!
blomkronan
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
.Jag ser framemot den nya odla-siten.
GOTT NYTT ÅR!

VA confused.gif har jag missat något... va då ny site?

Gott nytt år på dig oxå biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
GOTT NYTT ÅR!


Det skulle ju kunna hända att en del facktrådar vore både nördiga och omständliga, men inte skulle jag kommentera det - allra minst som nyårshälsning.. whist.gif
fuchsian
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
GOTT NYTT ÅR!



Hoppa över dom eller skrålla förbi det du inte vill läsa. Enklare än så är det inte och håll till på dessa du trivs med. Alla kan inte skriva som DU vill och även dessa ska få finnas. Byt forum då!
Alla gör ju så, att du inte har kommit på det innan?????? .... Fuchsian.....
andersen
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
GOTT NYTT ÅR!


Det är ju precis tvärtom,alla djävla nya trådar som startas i tid och otid, när det finns gammla trådar om samma ämne, det gör sökfuktionen helt onödig, jag ser framåt en ny odla site som slänger ut, folk som startar onödiga nya trådar när det finns gammla trådar i ämnet!
fuchsian
Helt rätt,

Därför startar jag inga trådar, även att jag har många frågor. Blädrar i sommarens växttrådar för att få info för mina så-beskymmer. Vill inte störa andra medlemmar just nu mitt på vintern.

Helt onödigt att starta flera trådar som handlar om samma saker ...... tummenupp.gif

Sen kvittar det var man svär ute, inne eller i kyrkan, det uppfattas ändå! ...Fuchsian .....
andersen
Så här skriver ingemar Innan du postar en fråga kan det vara värt att testa sökfunktionen. Sökfunktionen hittar du antingen i kontrollpanelen eller i sökfältet längst ned i varje avdelning. Många av frågorna som ställs här har redan avhandlats innan och många svar finns att få i de tidigare trådarna.
*Stintan*
Jisses vilka gnällspikar ni är yaay.gif

Hur svårt kan det vara att bara hoppa över ointressanta trådar?

Beträffande att starta nya trådar istället för att dra upp flera år gamla så är det mycket bättre att det startas nya, åtminstone i småprat, om det inte är mer eller mindre personliga ämnen det är fråga om. Det tillkomer ständigt nya medlemmar och gamla försvinner så trådarna blir inte relevanta utan det är endast irriterande när man svarar och sen upptäcker att tråden är urgammal. Lite skillnad i Trädgårdsavdelningen där det finns mycket fakta att hämta i gamla trådar. Å andra sidan kan man ju fråga sig hur levande forumet skulle vara om inga nya trådar startades. Det är ett diskussionsforum även om den som så önskar kan använda det som uppslagsbok genom sökfunktionen.
malcolm
Fy vad tråkigt om sajten bara skall fungera som en slags uppslagsbok där det bara handlar om att söka fakta, jag ser det hela lite som en social samvaro också och det är kul med nya trådar även om ämnet behandlats förr.
andersen
Ni som är för att starta nya trådar där det finns gamla innan använder ni aldrig sök? och det går väl utmärkt att fortsätta på gamla trådar, annars så blir risken stor att tex det finns hur många nyårs trådar som helst, jag vill ha en aktiv admin som slänger ut folk som startar nya trådar i otid.


Ps jag tar en paus ifrån forumet nu och lovar att återkomma nästa år.
Myosotis
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
...De tillför ingenting...

Jo de tillför massor, i alla fall gör meningslösa tråden det. Är man ensam så hittar man alltid någon att prata med där. T.o.m. när jag blev skrämd mitt i natten av vad jag trodde var en inbrottstjuv så hittade jag folk där som kunde trösta och lugna mig. wub.gif Det står så mycket roligt i den så jag går ofta tillbaka och läser om några sidor. Jag skulle bli jätteledsen om den försvann!!! Och jag skulle sluta skriva t.ex. något roligt jag har varit med om om det inte fick vara kvar, vad är det då för mening?

CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
...Det är sällan jag titta in på småprat...

Då föreslår jag att du de få gånger du tittar in låter bli att läsa och störa dig på de trådar som inte intresserar dig så att vi som är här mycket kan få vara sociala och ha trevligt och roligt ifred, det är faktiskt ökad livskvalité för den som är ensam att få prata med sina nätvänner.

Själv använder jag inte facebook, men inte kräver jag att det ska tas bort för att dess existens stör mig?!

CITAT (andersen @ 31-12-2010, 13:22) *
Ps jag tar en paus ifrån forumet nu och lovar att återkomma nästa år.

Okej, vi ses i morgon wink.gif
netha
CITAT (*Stintan* @ 31-12-2010, 13:10) *
Jisses vilka gnällspikar ni är yaay.gif

Hur svårt kan det vara att bara hoppa över ointressanta trådar?

Beträffande att starta nya trådar istället för att dra upp flera år gamla så är det mycket bättre att det startas nya, åtminstone i småprat, om det inte är mer eller mindre personliga ämnen det är fråga om. Det tillkomer ständigt nya medlemmar och gamla försvinner så trådarna blir inte relevanta utan det är endast irriterande när man svarar och sen upptäcker att tråden är urgammal. Lite skillnad i Trädgårdsavdelningen där det finns mycket fakta att hämta i gamla trådar. Å andra sidan kan man ju fråga sig hur levande forumet skulle vara om inga nya trådar startades. Det är ett diskussionsforum även om den som så önskar kan använda det som uppslagsbok genom sökfunktionen.

"tumme upp"

Hittar inga smilisar när jag surfar m mobilen.

CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 13:26) *
Jo de tillför massor, i alla fall gör meningslösa tråden det. Är man ensam så hittar man alltid någon att prata med där. T.o.m. när jag blev skrämd mitt i natten av vad jag trodde var en inbrottstjuv så hittade jag folk där som kunde trösta och lugna mig. wub.gif Det står så mycket roligt i den så jag går ofta tillbaka och läser om några sidor. Jag skulle bli jätteledsen om den försvann!!! Och jag skulle sluta skriva t.ex. något roligt jag har varit med om om det inte fick vara kvar, vad är det då för mening?
Då föreslår jag att du de få gånger du tittar in låter bli att läsa och störa dig på de trådar som inte intresserar dig så att vi som är här mycket kan få vara sociala och ha trevligt och roligt ifred, det är faktiskt ökad livskvalité för den som är ensam att få prata med sina nätvänner.

Själv använder jag inte facebook, men inte kräver jag att det ska tas bort för att dess existens stör mig?!
Okej, vi ses i morgon wink.gif

"Tumme upp"
renate
Ha ha ha,ja svor tydligen rejält i kyrkan,det gör mig inget är inte medlem där.Egentligen vill jag inte provocera någon,men alla får väl ha en egen mening och får lov att yttra mig.Jag vill inte trampa någon på tåarna.Jag gör precis som ni skriver hoppa över alla tråder jag inte gillar och aldrig ha läst.Forumet är till för ALLA även för mig.och snälla ni som tycker om småprat,det var inte min mening att srata en hattråd.
Jag håller mig till rostråden istället,punkr slut!
Aqvakul
CITAT (renate @ 31-12-2010, 14:24) *
Ha ha ha,ja svor tydligen rejält i kyrkan,det gör mig inget är inte medlem där.Egentligen vill jag inte provocera någon,men alla får väl ha en egen mening och får lov att yttra mig.Jag vill inte trampa någon på tåarna.Jag gör precis som ni skriver hoppa över alla tråder jag inte gillar och aldrig ha läst.Forumet är till för ALLA även för mig.och snälla ni som tycker om småprat,det var inte min mening att srata en hattråd.
Jag håller mig till rostråden istället,punkr slut!

Vad jag vet så brukar du skriva då och då i småpratstrådarna och jag skriver ibland i rosavdelningen. Förstår inte problemet?
gnon49
Tycker själv att just småprat skall vara avdelningen där nya trådar skall skapas ofta. En dagsaktuell del av Odla där det diskuteras vad som händer för stunden. Vad man sett, hört, reagerat på, just nu, inte för ett år sedan.
I småprat blir ju trådarna fort gamla och inaktuella.
Myosotis
CITAT (renate @ 31-12-2010, 14:24) *
...det var inte min mening att srata en hattråd...

Jag ska inte börja hata dig för att vi tycker olika, jag lovar kompiskram.gif
*Stintan*
Absolut inte jag heller! flirting.gif
fuchsian
Jag måste lära mig att hata mig själv och bli riktigt egotrippad person --- ett nyårslöfte!!

I min bok avslöjar jag hela sen skitiga byken en gång för alla!!!! ranting.gif ---- Fuchsian.....
Gunilla T
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
Jag tar den smällen att svära i kyrkan.Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att masodontträder raderas!!!!!!!!!!!!! Det är sällan jag titta in på småprat,men det händer då och då och då mötas man av en massa strunttåder.Ursäkta alla ni som gilla trådarna,men detta har jag velat säger länge och nu är det sagt.
GOTT NYTT ÅR!


Inte har du svurit i kyrkan Renate! Här på Odla är det högt i tak och alla värnar om åsiktsfrihet whistling.gif

Själv kan jag väl tycka att intressanta diskussionstrådar blir färre och färre....vet inte varför? Någon annan som vet???
Myosotis
CITAT (Gunilla T @ 31-12-2010, 16:08) *
Själv kan jag väl tycka att intressanta diskussionstrådar blir färre och färre....vet inte varför? Någon annan som vet???

Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt.
Aqvakul
Instämmer med Myo!
Cacki
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 16:17) *
Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt.


Skriver jag också under på. Dessutom tycker jag inte att det är speciellt kul att reta upp folk i onödan och det verkar man sannerligen göra ganska lätt här. Inte har jag lust att hålla långa försvarstal för att jag råkade begå ett litet omedvetet fel heller. Bättre att bara vara tyst och läsa era andras åsikter då.
renate
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 15:12) *
Jag ska inte börja hata dig för att vi tycker olika, jag lovar kompiskram.gif

Tack Myosotis,kram tillbaker.
Anma
Jag är väl den inte som håller tyst när det gäller vissa ämnen, men håller mig ifrån rena mobbningsfasonerna i alla fall, även om en och annan försökt sig på mig.
Hur det är i småprat går upp och ner för jämnan. Just nu är det ganska halvdant, men så är det ju ibland.

Dessa evighetstrådar stör mig inte ett dugg, de är ju aktuella hela tiden. Har gått in och läst ibland och skrivit ännu mer sällan i dem, men ofta pratas det om något som gått mig förbi och jag orkar verkligen inte backa tusen sidor för att bli uppdaterad. giggle.gif
Mer irriterande är när någon plockar fram en gammal tråd bara för att provocera.

Jag störs mest av kommentarer som "detta är ett trädgårdsforum och ni tjafsar om småsten blablabla..."
Småprat har underrubriken ej trädgårdsrelaterat, då är det väl meningen att man ska och får babbla om annat?!

Jaja... Nu ska jag hålla mina små hundstackare sällskap.

Gott nytt år!
renate
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 13:26) *
Jo de tillför massor, i alla fall gör meningslösa tråden det. Är man ensam så hittar man alltid någon att prata med där. T.o.m. när jag blev skrämd mitt i natten av vad jag trodde var en inbrottstjuv så hittade jag folk där som kunde trösta och lugna mig. wub.gif Det står så mycket roligt i den så jag går ofta tillbaka och läser om några sidor. Jag skulle bli jätteledsen om den försvann!!! Och jag skulle sluta skriva t.ex. något roligt jag har varit med om om det inte fick vara kvar, vad är det då för mening?
Då föreslår jag att du de få gånger du tittar in låter bli att läsa och störa dig på de trådar som inte intresserar dig så att vi som är här mycket kan få vara sociala och ha trevligt och roligt ifred, det är faktiskt ökad livskvalité för den som är ensam att få prata med sina nätvänner.

Själv använder jag inte facebook, men inte kräver jag att det ska tas bort för att dess existens stör mig?!
Okej, vi ses i morgon wink.gif

Ha ha ha ja vi ses nästa år dvs i morgon.
Jag är med på facebook,jättekul.
Aqvakul
CITAT (Anma @ 31-12-2010, 16:49) *
Jag är väl den inte som håller tyst när det gäller vissa ämnen, men håller mig ifrån rena mobbningsfasonerna i alla fall, även om en och annan försökt sig på mig.
Hur det är i småprat går upp och ner för jämnan. Just nu är det ganska halvdant, men så är det ju ibland.

Dessa evighetstrådar stör mig inte ett dugg, de är ju aktuella hela tiden. Har gått in och läst ibland och skrivit ännu mer sällan i dem, men ofta pratas det om något som gått mig förbi och jag orkar verkligen inte backa tusen sidor för att bli uppdaterad. giggle.gif
Mer irriterande är när någon plockar fram en gammal tråd bara för att provocera.

Jag störs mest av kommentarer som "detta är ett trädgårdsforum och ni tjafsar om småsten blablabla..."
Småprat har underrubriken ej trädgårdsrelaterat, då är det väl meningen att man ska och får babbla om annat?!

Jaja... Nu ska jag hålla mina små hundstackare sällskap.

Gott nytt år!


Gott Nytt År Anma och tack för kloka synpunkter..
Gunilla T
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 16:17) *
Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt.


Myo kompiskram.gif klok som en uggla!

Synd att du gett upp, verkligen! Jag skriver nästan aldrig i evighetsstrådarna men störs inte speciellt av dem, det jag tycker är synd bara är att seriösa och intressanta diskussioner har mer eller mindre försvunnit - jag är kunskapstörstig (speciellt inom vissa områden crazy.gif )

Saknar också de kunniga personer du nämner, personer som bidrar med mycket och inte är grälsjuka eller intar en offerposition i varje mening.

netha
CITAT (Gunilla T @ 31-12-2010, 17:02) *
Myo kompiskram.gif klok som en uggla!

Synd att du gett upp, verkligen! Jag skriver nästan aldrig i evighetsstrådarna men störs inte speciellt av dem, det jag tycker är synd bara är att seriösa och intressanta diskussioner har mer eller mindre försvunnit - jag är kunskapstörstig (speciellt inom vissa områden crazy.gif )

Saknar också de kunniga personer du nämner, personer som bidrar med mycket och inte är grälsjuka eller intar en offerposition i varje mening.

Ställer mig lite frågande ... Seriösa och intressanta diskussioner!?

Hur bedömer man i Småprat, vad som är seriöst eller inte? Är inte Småprat som typ ett samtal när man träffas ett par el några st ... där samtalsämnen byts utan att man ens lägger märke till.

Kunniga personer som bidrar med mycket. Jamen vi som bara vill "pladdra" lite ... som över en kopp kaffe irl ... confused.gif
Aqvakul
CITAT (netha @ 01-01-2011, 00:32) *
Ställer mig lite frågande ... Seriösa och intressanta diskussioner!?

Hur bedömer man i Småprat, vad som är seriöst eller inte? Är inte Småprat som typ ett samtal när man träffas ett par el några st ... där samtalsämnen byts utan att man ens lägger märke till.

Kunniga personer som bidrar med mycket. Jamen vi som bara vill "pladdra" lite ... som över en kopp kaffe irl ... confused.gif


Nej, vem ska bedöma vad som är seriöst eller intressant?
malcolm
Emellanåt blir det bara för mycket med alla "seriösa" diskussioner så ibland tycker jag "fjanttrådarna " har sitt berättigande. Kan emellanåt känna att den seriöse egentligen är ute efter någon sorts bekräftelse för "att jag har Rätt och VET" istället för att egentligen vilja skapa en debatt eller en diskussion.

Jag gillar småprat med all dess trådar och det är mycket därför jag är här, erkänner villigt att jag inte kan alla växters namn på latin förutom tussilago farfara och inte letar frön från växter världen över men dum i huvét är jag inte och det tycker inte min mamma heller.

Inser också att många här är bekanta IRL eller via privata PM och det verkar förekomma en slags "inbördes beundran" som att vissa personers inlägg är mer betydande än andras trots att någon tidigare egentligen sagt samma sak utan respons.
Gunilla T
CITAT (netha @ 01-01-2011, 00:32) *
Ställer mig lite frågande ... Seriösa och intressanta diskussioner!?


Jamen det är väl självklart..var och en bedömer själv vad man finner intressant.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 01-01-2011, 03:46) *
Emellanåt blir det bara för mycket med alla "seriösa" diskussioner så ibland tycker jag "fjanttrådarna " har sitt berättigande. Kan emellanåt känna att den seriöse egentligen är ute efter någon sorts bekräftelse för "att jag har Rätt och VET" istället för att egentligen vilja skapa en debatt eller en diskussion.

Jag gillar småprat med all dess trådar och det är mycket därför jag är här, erkänner villigt att jag inte kan alla växters namn på latin förutom tussilago farfara och inte letar frön från växter världen över men dum i huvét är jag inte och det tycker inte min mamma heller.

Inser också att många här är bekanta IRL eller via privata PM och det verkar förekomma en slags "inbördes beundran" som att vissa personers inlägg är mer betydande än andras trots att någon tidigare egentligen sagt samma sak utan respons.


Det ligger mycket i detta. Ibland behöver man koppla av från det alltför pretentiösa..

Omk har föredömligt lagt in nya årsvarianter av "tramstrådarna". Personligen sliter jag nog hellre på originalversionen av MENINGSLÖSA TRÅDEN, men vi får väl se hur medlemmarna gör. Det är ju de som bestämmer..
herkules
läsa och skriva på småprat gör man väl ändå inte för att lära sig något eller för att någon speciellt kunnig person skriver något?
småprat är tidsfördriv och förströelse - ett roligt sådant.

Cacki
CITAT (herkules @ 01-01-2011, 09:12) *
läsa och skriva på småprat gör man väl ändå inte för att lära sig något eller för att någon speciellt kunnig person skriver något?
småprat är tidsfördriv och förströelse - ett roligt sådant.


Shit pommfritt! Då har jag definitivt missat avsikten med Smått o gott. Lär mej massor av nytt hela tiden även här. Fast lite rätt ute verkar jag vara trots allt. Visst är det både lite tidsfördriv och kul förströelse!
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 01-01-2011, 10:48) *
Shit pommfritt! Då har jag definitivt missat avsikten med Smått o gott. Lär mej massor av nytt hela tiden även här. Fast lite rätt ute verkar jag vara trots allt. Visst är det både lite tidsfördriv och kul förströelse!


Huvudet på spiken! tummenupp.gif
herkules
CITAT (Cacki @ 01-01-2011, 10:48) *
Shit pommfritt! Då har jag definitivt missat avsikten med Smått o gott. Lär mej massor av nytt hela tiden även här. Fast lite rätt ute verkar jag vara trots allt. Visst är det både lite tidsfördriv och kul förströelse!


jag delar inte in människor som kunniga eller intressanta här på småprat, det finns det andra avdelningar och forum för.
sen att någon kanske lär sig något här inne - grattis liksom!
fuchsian
Det är enklare att skriva i småsaker, lite av varje och dela med sig småsaker.
Saknar dock mer innehållande diskussioner om olika saker, där kan man ge mer och det blir intressantare, men kanske den tiden är förbi för att en sån diskussion får inte "leva" länge.
Synd, tycker jag, det finns så många kunniga medlemmar som verkligen har något att säga. Alla behöver ju inte tycka om det, men de som vill, ska väl ha den möjligheten, eller??? ..... tummenupp.gif Fuchsian....
renate
Ett sista ord i denna tråd.Som det ser ut har jag trampat i klaveret vilket var inte min avsikt.Jag uttryckte mig kanske inte riktigt korrekt.Retar gör jag mig inte på något här,då hoppa jag bara över ämnet.Naturligtvis kan och vill jag inte kräver att de ska tas bort.Det här inlägget skulle jag aldrig postat,men gjort är gjort.
Alla ni jag trampade på tåarna ber jag om ursäkt,det var inte min mening att skapa osämja här.Ni har rätt i att vill jag inte läser trådårna ska jag hoppa över vilket jag gör.Jag var tydligen på stridshumör igår och då ska man inte skicka iväg ett sånt inlägg.Jag är inte feg och ta bort inlägget,men inser att det var jag som gjort fel,fy Renate säger jag själv.
Cacki
CITAT (renate @ 01-01-2011, 17:15) *
Ett sista ord i denna tråd.Som det ser ut har jag trampat i klaveret vilket var inte min avsikt.Jag uttryckte mig kanske inte riktigt korrekt.Retar gör jag mig inte på något här,då hoppa jag bara över ämnet.Naturligtvis kan och vill jag inte kräver att de ska tas bort.Det här inlägget skulle jag aldrig postat,men gjort är gjort.
Alla ni jag trampade på tåarna ber jag om ursäkt,det var inte min mening att skapa osämja här.Ni har rätt i att vill jag inte läser trådårna ska jag hoppa över vilket jag gör.Jag var tydligen på stridshumör igår och då ska man inte skicka iväg ett sånt inlägg.Jag är inte feg och ta bort inlägget,men inser att det var jag som gjort fel,fy Renate säger jag själv.


Nej Renate, jag och kanske flera med mej känner oss inte trampade på tårna. Vi står bara upp för vår åsikt om vad vi tycker om frågan...precis som du. Jag tror faktiskt att det var rätt så bra att du tog upp den eftersom samtalsämnet poppar upp ibland. Det kan ju vara bra för oss "svamlare" också att få veta vad andra tycker i saken även om det går emot vad man själv tycker.... så du gjorde alldeles rätt. Bara att tacka! yes.gif
fuchsian
Renate,

Ta inte illa vid dig, det var precis rätt att ta upp frågan. Den vat verkligen berättigad av flera synpunkter för här ser man hur rädda många är att starta en diskussion om något.
Alla gillar inte allt och då är det bara att avstå den tråden, men jag tycker att du har vettiga åsikter. Har själv inte vågat ta upp detta, för jag saknar dessa olika diskussioner.

Kunde man diskutera så att ingen skulle behöva känna sig "bortkört" eller få skit, vore det intressant.
Sedan ska man tåla kritik i hövlig ton utan att känna behov att försvara sig. Om det ändå blir så, då är det bättre avstå för sin egen del och låta andra fortsätta med ämnet. Vi är ju olika känsliga/okänsliga/buffliga av oss. Försöka att förstå det, då lär man själv något.

Varför ska allt vara så stelbent???? Det har jag undrat länge, men fått svaret, men för det gillar jag diskussioner. ..... tummenupp.gif .... Fuchsian .....
Pirum
En del trådar mynnar snabbt ut i ganska, öh, ovidkommande utvecklingar, där ofta flera inlägg på 1-2 rader inte tillför något alls till den (förhoppningsvis) intressanta diskussionen. Detta är inte specifikt för Odla, så är det på alla forum.
En hel del av inläggen hade gjort sig bättre i en chat. Jag försökte kolla in chatten när den startade (för några år sedan?) men det funkade sisådär och rann sedan ut i sanden.

Odla behöver ett bra chat-rum.
fuchsian
Det vore kanske något att tänka på?????? tummenupp.gif .. Fuchsian ......
malcolm
CITAT (Pirum @ 02-01-2011, 00:35) *
Odla behöver ett bra chat-rum.

Finns ju ett bra chatrum, synd att det aldrig är nå´n där bara...
faith
Ett forum ska väl ändå vara levande?
malcolm
Det är ju vi medlemmar som skall se till att det är så men jag har märkt att även på andra siter förutom denna så brukar det kunna bli stiltje efter ett tag tom. på sådana där folk betalar för att vara med.
*Stintan*
Det verkar ju som om en del här inte vill ha ett levande aktivt forum!?!?

Man ska hålla till i en chatt(finns ju redan en) istället för att skriva inlägg. Trådar får inte bli för långa. Folk skriver meningslösa inlägg som inte tillför något blablabla. Varför så mycket klagan? Själv är jag glad att forumet finns eftersom jag har mycket glädje av det.

Det har alltid funnits perioder med "stiltje" på forumet men rätt som det är så blir det fullt ös igen. Sen vill jag nog påstå att man inte kan jämföra en chatt med forumet då det är en helt annan sak.

fuchsian
Jag har inte nån erfarenhet av chat, så tänkte endast det som ett annat alternativ. Trivs annars bra med dessa små meningar och andras åsikter om små ting.
Vill jag skriva långt, så ligger min bokmanus till det behovet, men det var roligt även med de lite längre diskussionerna i detta forum, men undviker att starta något nytt själv, är nog lite rädd ..... -cry-.gif Fuchsian...
Pirum
Tanken med en chat är väl att det ska vara ett komplement, inte att det ska "stjäla" från forumet. Kanske dags att i en (annan) tråd försöka spika en tid där chatten bör få besök? Så inte folk går in där "planlöst", ser att ingen är där, och direkt stänger chatten igen.
Inga från Närke
CITAT (renate @ 31-12-2010, 11:24) *
Min fråga är:När tar dessa enom långa tråder slut??????????????´De tillför ingenting,tar bara upp en massa plats.Jag ser framemot den nya odla-siten.Jag hoppas att mastodonttråder raderas!!!!!!!!!!!!!
GOTT NYTT ÅR!


Tog mig friheten att radera lite av ditt inlägg så tråden inte blir så lång.
Nästan alla trådar blir långa eftersom man envisas med att citerar o citerar flera ggr. Även bilderna citeras + texten, borde räcka med att citera en del av texten så man förstå vem man svarar men ibland tycker jag det citeras hej vilt. Det är enkelt att radera bilden i den citerade texten så blir de inte så långa.
Behövs kanske inte radera alla tråder som är långa utan starta upp en ny med samma text + 2011 efter.
Anma
Men alltså, vad spelar det för roll?? Odlas servar verkar vara oändligt och det är ju höjden av lathet att inte orka scrolla ner. Det är inget maratonlopp man behöver göra ju, förutom för fingret.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon