Full version: Göra egna papprör?
Tobb
Jag skulle behöva hitta papprör som är ca 23 eller 24 mm i ytterdiameter, men vet inte riktigt var jag ska börja leta.

Jag har testat att göra egna, det är lite pilligt =)
Vattenlösligt lim + vatten som jag stryker ut med en svamp och lindar pappret på ett plaströr.
Har ni några tips på hur man kan underlätta att göra egna?

Eller vet ni vad man kan köpa färdiga papprör i denna dimension?


smile.gif
Anma
Vad ska du med de där papprören till?
Tobb
Ajdå, har googlat runt för mycket i julhelgen så jag glömde min förra tråd smile.gif
Ralf
Förklara varför du sa ha papprör i den dimensionen? Det finns ju alternativ, trästavar tex, om dom skall användas som en gjutform.
Meriona
Det kanske är till nåt suspekt, typ egenhändigt tillverkade fyrverkerier? nono.gif Det är det väl inte Tobb?

Nej jag tror att Tobb är en snäll pojke.
ingrid fuxwall
Det finns papprör att köpa på bygghandeln, fast i vilka dimentioner vet jag inte "på rak arm"
Överbölingen
Toarullar/hushållspappersrullar? För stor Ø? Du borde kunna importera vagnslaster från Östersund!
ingrid fuxwall
CITAT (Överbölingen @ 02-01-2011, 20:16) *
Toarullar/hushållspappersrullar? För stor Ø? Du borde kunna importera vagnslaster från Östersund!

Vad köper du för fabrikat som har så stor diameter?
Anma
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-01-2011, 20:22) *
Vad köper du för fabrikat som har så stor diameter?

stor? 23 eller 24 mm
Toarulle brukar vara 40 mm i diameter.
ingrid fuxwall
CITAT (Anma @ 02-01-2011, 20:45) *
stor? 23 eller 24 mm
Toarulle brukar vara 40 mm i diameter.

Ok då får jag väll gå tillbaka till tumstocken och fundera på hur jag tänkte, redan nu ser jag att jag la till en nolla för mycket whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon