Full version: Dagens hundbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Samsara
Ny tråd för ett nytt år och en liten hälsning från Isak
[attachment=57283:DSC00044.JPG]
boxer2
CITAT (Samsara @ 03-01-2011, 12:04) *
Ny tråd för ett nytt år och en liten hälsning från Isak
[attachment=57283:DSC00044.JPG]




Söt. Vilken ras är han? Varför är han klippt så?
Samsara
Klippt så där? Han är en Lagotto Romangolo (Italiensk Tryffelhund), han är rasklippt men just på den bilden hade han stoppat hela huvudet i snön smile.gif
Inga från Närke
En hälsning från Nemo till alla hundar om god fortsättning på nya året.

[attachment=57323:2011_01_05_Nemo_1.JPG][attachment=57324:2011_01_05_Nemo_2.JPG]

[attachment=57325:2011_01_05_Nemo_3.JPG][attachment=57326:2011_01_05_Nemo_4.JPG]

[attachment=57327:2011_01_05_Nemo_5.JPG]
zissi
Goa Isak o Nemo wub.gif
Amigo har vi nästan bara sett en viftande svans av i vinter wink.gif . Suck, hur länge ska man behöva vänta på de där söliga skidåkarna g.gif
[attachment=57331:Advent_o...sen_syns.JPG][attachment=57332:Advent_o...id__ngen.
JPG]
omk
Ja, tänk vilken skillnad mellan hund o katt i dessa snömängda tider ...

Hunden vill ut, ut, ut och hoppa och springa och gräva och nosa och kissa och BUSA och bli alldeles till sig !! Lycklig och dessutom otroligt snöig. (SÅÅÅ fina bilder, Inga och zissi !!!)
"HALLÅ eller, vad KUL detta är !!! Kom igen, männska !! Släng några snöbollar åt mej !! Eller jaga mej !! Ha ha, jag springer fortare än du !! Kom igen !!!"

Katten vill INTE gå ut, MÖJLIGEN kan man acceptera skottade ställen. Kanske.
Det är ju bättre inomhus, framför brasan, varmt och lugnt och tyst (så man kan sova lite mera än man redan gjort).
"Hallå där, männska ! Lägg in lite mera ved, sen kan du fylla min matskål och göra rent kattlådan, så att allt är som JAG vill ha det när jag vaknar ... Gäääsp ..."
Samsara
Dagens hundbild var för stor att ladda upp så jag länkar vidare till fotoalbumet istället smile.gif

Isak
omk
Nämen, Isak har ju ett brunt huvud !

Jag menar, på de första bilderna var han så full av snö, att hela han såg lite beige-aktig ut. giggle.gif
Italiensk tryffel-hund; aldrig hört talas om, men en liten tuff piggelin verkar han vara !! Och mjuk !!
Inga från Närke
CITAT (Samsara @ 11-01-2011, 15:00) *
Dagens hundbild var för stor att ladda upp så jag länkar vidare till fotoalbumet istället smile.gif

Isak

Vad fin han är din lilla isak.
Pälsen han har måste du borsta den mycket eller bara klippa?
Den är väl som pudelpälsen så han hårar inte eller hur?
Samsara
På 1500-talet så betraktades Pudel, Italiensk Tryffelhund (f.d Italiensk Vattenhund), Portugisik - och Spansk vattenhund vara samma ras. Sen har den delats och gått åt var sitt håll.
Så pudelpäls är det nog, men påminner när man klappar dem om fårpäls och den håller bort vattnet väldigt bra. Dem ska absolut inte håra, om dem börjar håra så tappar dem hela lockar och då är det tecken på att dem har för lång päls och ska klippas. Man borstar inte pälsen utan klipper för hand eller med trimmer.
Vi klipper med 3 mm men ska köpa 7 mm skär nu då 9 mm är standarden på utställning men om hunden ska arbeta i skog och mark så är tydligen 9 mm väldigt optimalt enligt vissa "experter" inom rasen och det står i rasboken, men till vår trimmer så finns inte 9 mm skär.
Myosotis




En boxer jag passar

Meriona
Vilken fotomodell Myo! wub.gif bravo.gif
Samsara
Så söt boxer wub.gif
Irene_L
Milla tycker det är så skönt att ligga i soffan! Jag köpte ju en skön filt till mig själv i julklapp och den har Milla tagit över! Hon ligger gärna på den:

[attachment=58174:milla_collage.jpg]

Till slut tröttnade hon lite på mig och la tassen över ögonen! Det såg sååå kul ut! giggle.gif
På sista bilden såg hon riktigt trött ut och bara längtade tills jag skulle sluta att ta kort! Så fort jag var klarr med att ta kort somnade hon om på filten! Min lilla sötnos! wub.gif
Minimika
Här kommer en bild av en liiiten, mätt och trött pojke.

[attachment=58181:IMG_0770.JPG]

Irene_L
Åhhh vilken sötnos!! wub.gif
Red Top
CITAT (Minimika @ 17-02-2011, 19:19) *
Här kommer en bild av en liiiten, mätt och trött pojke.

[attachment=58181:IMG_0770.JPG]

Mmmmmmm! wub.gif Tänk att få gnida näsan mot den supergulliga lilla magen. wub.gif

Minns när vi hade valpar för många år sedan. Man kunde riktigt se hur magen växte när de åt. wub.gif
Anki på Öland
Dagens rusning på åkern....

[attachment=58202:110219_5.jpg]

[attachment=58204:110219_11.jpg]

[attachment=58205:110219_7.jpg]
Samsara
Bushund!

Då min bild var för stor för att ladda upp så länkar jag till hans hemsida och den bilden jag ville ladda upp. Han stod stilla då jag tog bilden men mobilkameran var seg så bilden blev lite rolig istället tongue.gif
Anki på Öland
När jag inte kom in på Odla idag fick jag roa mig med annat..... wink.gif
5 söta pojkar fick min Hanna.

[attachment=58347:5hanar_.jpg]
Myosotis
Grattis! Vad söta!
Anki på Öland
CITAT (Myosotis @ 24-02-2011, 14:21) *
Grattis! Vad söta!

Tack smile.gif
Kryddan03
Ljuvliga valpar, Anki! smile.gif
Anki på Öland
CITAT (Kryddan03 @ 24-02-2011, 18:03) *
Ljuvliga valpar, Anki! smile.gif

Håller med rolleyes.gif ser fram emot 8 mysiga veckor!
*Stintan*
Usch man blir ju valpsjuk. Gooosa ordentligt med sötisarna wub.gif
Anki på Öland
CITAT (*Stintan* @ 24-02-2011, 21:05) *
.............Gooosa ordentligt med sötisarna wub.gif

Det kan jag lätt lova! biggrin.gif Lika enastående härligt varje gång!
Biggan_
Grattis till jättefina valpar! blomma.gif
Men fy vilken pest att lämna dom ifrån sej sen!
Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 24-02-2011, 23:15) *
Grattis till jättefina valpar! blomma.gif
Men fy vilken pest att lämna dom ifrån sej sen!

Tack! Nej så svårt är det inte om man känner att man hittat fina nya ägare till dom. 5 st. 8-veckorsvalpar kan ge vem som helst ett mindre sammanbrott..... t.ex. när dom låter som en måsflock klockan 3 på morgonen för dom har fått för sig att det är dags för mat.... mycket galenskaper kan dom komma på smile.gif
Biggan_
Måsflock.... fear.gif giggle.gif
Inga från Närke
Var inne hos grannen här om dagen och kollade på hans 3 taxvalpar som var 6 veckor. De var helt underbara. En av dem får vi följa eftersom de ska behålla den, de andra 2 försvinner om någon vecka.
Det var speciellt en som jag fasnade för som skulle heta Doris men hur söt som helst, hade mindre huvud en sina syskon. Hon ville vara hos mig och i min famn somnade hon och då blir man ju såld. Men livet är hårt de ska ju vidare till andra som hoppas tar väl hand om dem.
Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 24-02-2011, 23:28) *
Måsflock.... fear.gif giggle.gif

Ja Biggan, dom låter precis som en flock skrikande måsar när dom bestämt att dom vill något som dom inte kan ordna själva yes.gif
Anki på Öland
Nu är dom små hundar, 3 veckor gamla.


[attachment=58940:003.JPG]
[attachment=58941:010.JPG][attachment=58942:015.JPG]
[attachment=58943:031.JPG][attachment=58944:026.JPG]
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 16-03-2011, 23:00) *
Nu är dom små hundar, 3 veckor gamla.


[attachment=58940:003.JPG]
[attachment=58941:010.JPG][attachment=58942:015.JPG]
[attachment=58943:031.JPG][attachment=58944:026.JPG]


Sååå söta! wub.gif
Vofsingen längst ner till vänster! wub.gif wub.gif wub.gif
Kryddan03
CITAT (Anki på Öland @ 16-03-2011, 23:00) *
Nu är dom små hundar, 3 veckor gamla.
[attachment=58940:003.JPG]

Anki,
De är alla bedårande! bravo.gif
Men just den här sötnosen fångade verkligen mitt hjärta! wub.gif
silos
Ååååå så söte de är!
Anki på Öland
Ja Biggan, han är söt! Och det är alldeles för lätt att dom fångar ens hjärta Kryddan smile.gif
Tack Silos!
Myosotis
wub.gif
Snöflinga
Vilka söta valpsingar wub.gif Förstår att det blir liv i luckan ju äldre de blir. Ser fram mot mera bilder smile.gif
Anki på Öland
Nu börjar det bli full fart smile.gif

[attachment=59253:110329_1.jpg]
[attachment=59254:110329_2.jpg]
[attachment=59255:110329_3.jpg]


Biggan_
Ljuvliga små gossar! wub.gif


Kryddan03
CITAT (Anki på Öland @ 29-03-2011, 16:36) *
Nu börjar det bli full fart smile.gif

[attachment=59253:110329_1.jpg]
[attachment=59254:110329_2.jpg]
[attachment=59255:110329_3.jpg]

Tulle! wub.gif
omk
Underbara !!! biggrin.gif kiss.gif

Nelsa
Här är familjens hund/gris/åsna/clown/supermodell Laban! biggrin.gif
Anki på Öland
biggrin.gif clown verkar passa bäst....
omk
laugh.gif crazy.gif
russin
Har inte varit inne på så länge här på forumet, att jag nu slänger i flera bilder.

Mitt nytillskott wub.gif

Mini






Uppkäftig är hon laugh.gif


Väldigt liten och fnuttig


En av de första dagarna med min andra hund - samsas om solen


Liten och trött


och så avlutar jag med en bild på min gamla och vackra Puma wub.gif

omk
Jestanes !! SÅ SÖT !!! Sicket litet troll ... wub.gif

(Fast katten verkar något avvärjande, Puma något resignerad ... )

MEN, vilken vacker Puma-hund du har !! tummenupp.gif
russin
CITAT (omk @ 01-04-2011, 23:59) *
Jestanes !! SÅ SÖT !!! Sicket litet troll ... wub.gif

(Fast katten verkar något avvärjande, Puma något resignerad ... )

MEN, vilken vacker Puma-hund du har !! tummenupp.gif


Haha - jag blir galen på relationen mellan min stora klumpekatt och heelervalpen. Dom busar och dom slåss och kattf*n lägger sig och rullar sig precis framför valpen hela tiden - trots att hon vet hon blir påhoppad och luggad.....och så börjar brottningen duh.gif
LIlla Koskoskatten däremot satte sig i respekt snabbt och är inget rolig.

Tack förresten. Min Puma är min stora kärlek och varje dag vi får är en bonusdag wub.gif Hon är en väldigt lugn och snäll hund som inte bryr sig det minsta om en galen valp i huset - hon bara pussas lite wub.gif
Anki på Öland
Vansinnigt söt liten Mini och Puma som vanligt fin smile.gif Länge sen vi fick se henne
Anki på Öland
Idag har valparna varit ute för första gången, det tyckte dom var kul!!

[attachment=59417:ute_2.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon