Sidor: 1, 2
silos
Jag har alltid trott och till och med fått höra att jag är en löjlig och barnslig och visst är det sant i mångt och mycket!

Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka som bara den,med sina eviga påhopp,men ack nej får man sedan läsa om någon skulle påpeka det för dem,jag bara skriver som jag tycker bla bla bla i det oändliga!!!!

Fy vad jag är trött på sådana människors beteende! Undrar bara hur de är IRL?!?
Mår de bra av att psyka sina medmänniskor,tänker de någonsin efter vad som kan hända när de har gjort sina påhopp,att de kanske knäcker en människa för all framtid?!?

Huggorm
Det är också så att vissa personer har en förmåga att locka det absolut värsta ur sina medmänniskor, medvetet eller omedvetet
Meriona
Jag är då vuxen vad jag vet. Vad menar du ska komma för gott av den här tråden, Silos? confused.gif
*Stintan*
Ja det kan man fråga sig confused.gif unsure.gif
silos
CITAT (Huggorm @ 05-01-2011, 18:37) *
Det är också så att vissa personer har en förmåga att locka det absolut värsta ur sina medmänniskor, medvetet eller omedvetet


Men,visst är väl varje människa ansvarig för hur man agerar här i världen?!
Det är alldeles för lätt att säga-skriva:det var h*n som fick mig att betee mig som jag gör nu!
Gör man på det sistnämnda sättet tar man inte ansvar för sitt eget agerande utan skyller på sina medmänniskor.
Huggorm
CITAT (silos @ 05-01-2011, 18:47) *
Men,visst är väl varje människa ansvarig för hur man agerar här i världen?!
Det är alldeles för lätt att säga-skriva:det var h*n som fick mig att betee mig som jag gör nu!
Gör man på det sistnämnda sättet tar man inte ansvar för sitt eget agerande utan skyller på sina medmänniskor.

Det har du fullkomligt rätt i.
Alba
CITAT (silos @ 05-01-2011, 18:31) *
Jag har alltid trott och till och med fått höra att jag är en löjlig och barnslig och visst är det sant i mångt och mycket!

Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka som bara den,med sina eviga påhopp,men ack nej får man sedan läsa om någon skulle påpeka det för dem,jag bara skriver som jag tycker bla bla bla i det oändliga!!!!

Fy vad jag är trött på sådana människors beteende! Undrar bara hur de är IRL?!?
Mår de bra av att psyka sina medmänniskor,tänker de någonsin efter vad som kan hända när de har gjort sina påhopp,att de kanske knäcker en människa för all framtid?!?
.


CITAT (Huggorm @ 05-01-2011, 18:37) *
Det är också så att vissa personer har en förmåga att locka det absolut värsta ur sina medmänniskor, medvetet eller omedvetet



Frågan är då vem som är mest skyldig.

Den som lockar fram detta hos andra människor eller den som griper tag och gör saken värre.
theseraphim
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 19:00) *
.
Frågan är då vem som är mest skyldig.

Den som lockar fram detta hos andra människor eller den som griper tag och gör saken värre.


Blir nästan lite filosofiskt nu...vem är värt den som lockar fram det värsta eller den som bär det värsta inom sig hela tiden:-) Nästan lite Nitsche över det hela....
silos
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 18:39) *
Jag är då vuxen vad jag vet. Vad menar du ska komma för gott av den här tråden, Silos? confused.gif


Det vet du bäst själv vilket du är!
Frågan var inte vad gott det skall komma från den här tråden. Och vad är det som säger att det inte kan komma någonting gott av denna tråd?!

Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?

Jag är i alla fall mycket mycket trött på elakheter som det skrivs härinne på småprat.
xlxl67
Något man kan fråga sig är - om det ofta blir bråk och missuppfattningar kring mig kan det ha med mig att göra då kanske. rolleyes.gif

Nästa fråga blir förstås om det är så man vill ha det?!

Vill man inte det så försöker man väl ändra sig lite...

Edit jag syftar inte på ngt som händer här.
silos
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 19:00) *
.
Frågan är då vem som är mest skyldig.

Den som lockar fram detta hos andra människor eller den som griper tag och gör saken värre.


Måste vi inrikta oss på att finna den som är mest skyldig?Vore det då inte bättre att finna lösningar som vi alla vinner på,vid konflikter?!
Meriona
CITAT (silos @ 05-01-2011, 19:09) *
Det vet du bäst själv vilket du är!
Frågan var inte vad gott det skall komma från den här tråden. Och vad är det som säger att det inte kan komma någonting gott av denna tråd?!

Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?

Jag är i alla fall mycket mycket trött på elakheter som det skrivs härinne på småprat.

Din första kommentar kan man tolka som om den vore sarkastisk. Vilket gör mig både fundersam och ledsen, för jag brukar inte delta i tjabbeltrådar, det tillför mig ingenting. Dessutom: Jag är också trött på elakheter, men tror inte att en sån här tråd hjälper ett endaste dugg! Tvärtom.
Meriona
CITAT (silos @ 05-01-2011, 19:09) *
Det vet du bäst själv vilket du är!
Frågan var inte vad gott det skall komma från den här tråden. Och vad är det som säger att det inte kan komma någonting gott av denna tråd?!

Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?

Jag är i alla fall mycket mycket trött på elakheter som det skrivs härinne på småprat.

Din första kommentar kan man tolka som om den vore sarkastisk. Vilket gör mig både fundersam och ledsen, för jag brukar inte delta i tjabbeltrådar, det tillför mig ingenting. Dessutom: Jag är också trött på elakheter, men tror inte att en sån här tråd hjälper ett endaste dugg! Tvärtom.
sqrulan
hmmmm....en liten bråktråd på G tror jag minsann. Det måste jag hålla ett öga på. flirting.gif
silos
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 19:16) *
Din första kommentar kan man tolka som om den vore sarkastisk. Vilket gör mig både fundersam och ledsen, för jag brukar inte delta i tjabbeltrådar, det tillför mig ingenting. Dessutom: Jag är också trött på elakheter, men tror inte att en sån här tråd hjälper ett endaste dugg! Tvärtom.


Jag vet nu inte vad är sarkastisk,men jag vet att det är varje människa som själv vet om man är vuxen eller inte,du jag och alla andra och jag vet att jag kommer nog aldrig bli vuxen,utan kommer att förbli som ett barn och det måste jag acceptera.

Min tanke var alltså inte att göra dig ledsen,det kan du lita på!Jag deltar inte heller i bråktrådar,men har nog säkert gjort det under tiden som jag har varit medlem och jag vill absolut inte göra dig eller någon annan illa!

"Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?"skrivet av silos

Du hade inga funderinga över detta ovanför!?

Denna tråd kan hjälpa om vi bara vill,men valet är varje medlems sak att avgöra hur man vill ha det.




*Stintan*
CITAT (sqrulan @ 05-01-2011, 20:00) *
hmmmm....en liten bråktråd på G tror jag minsann. Det måste jag hålla ett öga på. flirting.gif


giggle.gif
Meriona
OK, då var det kanske bara ett missförstånd. Jag svarade bara på frågan om vuxen eller ej, och anser att jag är vuxen, rent av tråkig och gammal. Jag trivs väldigt bra med människor som är både 60 och 80, så jag är nog vuxen tror jag.

Vad gäller att vara otrevlig på ett forum så försöker jag undvika det, även om det såklart ibland händer, ingen är felfri. OCh ibland kan nån behöva en minnesbeta också för den delen. Men oftast är det lättare att slingra vidare till en annan tråd. Så slipper man somna arg, för det är det värsta jag vet.
silos
CITAT (xlxl67 @ 05-01-2011, 19:10) *
Något man kan fråga sig är - om det ofta blir bråk och missuppfattningar kring mig kan det ha med mig att göra då kanske. rolleyes.gif

Nästa fråga blir förstås om det är så man vill ha det?!

Vill man inte det så försöker man väl ändra sig lite...

Edit jag syftar inte på ngt som händer här.


Alldeles riktigt!
För några år tillbaka blev andra medlemmar mycket trötta på mig och det med all rätta eftyersom jag vverkligen skrev på tok för många trådar,men det var inte någon ursäkt som jag kan acceptera och respektera för hur jag blev behandlad av somliga här.
De som nu ansåg sig själva som kloka kunde har agerat annorlunda,men samtidigt är jag tacksam för att de inte gjorde det eftersom jag blev av med mina rädslor som jag hade haft inom mig sedan jag var en liten flicka så i slutändan blev jag en vinnare tack vare de elaka påhoppen under den tiden 2006 som det var som värst.

Så visst är det nödvändigt att titta på sig själv om medmänniskor gång på gång blir irriterade på en och gör man det så kan man växa som människa.

CITAT (sqrulan @ 05-01-2011, 20:00) *
hmmmm....en liten bråktråd på G tror jag minsann. Det måste jag hålla ett öga på. flirting.gif



För min del handlar denna tråd om mycket allvarliga och mycket viktiga saker och jag hoppas innerligt att det inte blir bråk eftersom det var inte min mening!!!
netha
Nu gör jag ett avsteg ... brukar inte blanda mig i såna här trådar men ....

Silos ... kl. 18.10 kallar du G R för ynklig osv
Du får ingen respons ... då startar du denna tråd 21 minuter senare och börjar den med att kalla andra medlemmar för både det ena o andra.

Citat:
Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka Slut citat

Det är inte första gången du startar sån här tråd ... du har flera ggr tidigare haft likadana/liknande.
Jag kan inte se annat än att du vill få igång bråk ... eller?

Önskar dig en trevlig helg!
silos
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 20:18) *
OK, då var det kanske bara ett missförstånd. Jag svarade bara på frågan om vuxen eller ej, och anser att jag är vuxen, rent av tråkig och gammal. Jag trivs väldigt bra med människor som är både 60 och 80, så jag är nog vuxen tror jag.

Vad gäller att vara otrevlig på ett forum så försöker jag undvika det, även om det såklart ibland händer, ingen är felfri. OCh ibland kan nån behöva en minnesbeta också för den delen. Men oftast är det lättare att slingra vidare till en annan tråd. Så slipper man somna arg, för det är det värsta jag vet.


Skönt att vi förstår varandra!
Jag trivs allra bäst tillsammans med barn och djuren och jag tycks vara älskad vad jag själv kan se och förstå.

Ingen enda av oss är felfri och väl är det annras skulle vi stagnera i utveckligen och bli väldigt egoistiska,tror jag.

För det mesta läser jag inte bråktrådar,men får jag mail om att någon blivit ledsenså kan jag gå in och läsa.
Att somna arg är mycket skadligt för hjärtat och hjärnan! Jag är alltid noga med att bli sams innan jag lägger mig om jag orsakat att mina barn blivit ledsna på någonting som jag har sagt,alltså jag ber om förlåtelse och de gör likadant i sina liv.
Gossen Ruda
Jag känner mig utpekad. biggrin.gif Ibland måste man ta bladet från munnen och framföra sin uppriktiga mening och som jag nyss skrev i den andra tråden, sanningen kan vara svår att höra och ta till sig. Ända sen F dök upp här har det varit bråk här titt som tätt och det kan knappast vara en tillfällighet. Den enda som nog inte blivit arg och upprörd på F är du Silos och det har nog med din som du själv säger barnslighet att göra. Tyvärr också en aningslöshet. Du tror allt gott om människor och kan därför inte heller genomskåda falskhet. Jag tänker dock inte utveckla det hela mer för det kommer ändå inte ut något gott i slutändan. Sov gott.
silos
CITAT (netha @ 05-01-2011, 20:25) *
Nu gör jag ett avsteg ... brukar inte blanda mig i såna här trådar men ....

Silos ... kl. 18.10 kallar du G R för ynklig osv
Du får ingen respons ... då startar du denna tråd 21 minuter senare och börjar den med att kalla andra medlemmar för både det ena o andra.

Citat:
Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka Slut citat

Det är inte första gången du startar sån här tråd ... du har flera ggr tidigare haft likadana/liknande.
Jag kan inte se annat än att du vill få igång bråk ... eller?

Önskar dig en trevlig helg!


Det var det jag kände och känner fortfarande att Gossen Rudas beteende var ynklig!Men jag har inte varit och kollat om han har svarat eller inte.
Denna tråd blev absolut som en följd av bl.annat Gossen Rudas ord och mailen som jag fått och spontan som jag är var jag tvungen att starta denna tråd,men jag startade INTE denna tråd för att det skall bli bråk ABSOLUT INTE!!!

Jag tycker att många här är både löjliga och barnsliga...precis som jag själv,men jag menar INTE att alla är det!!!

Tro mig att VARJE gång som jag har startat sådana här trådar är för att jag innerligt önskar att vi skulle kunna ha vettiga och konstruktiva dialoger med varandra,men det kanske är att hoppas för mycket.

Men du ser väl hur galet det blir när man skriver som jag gjorde till Gossen Ruda idag,alltså en bra exempel på hur man inte skall betee sig så inte är jag bättre själv,men det soppar mig inte om att önska att vi kunde göra annorlunda,eftersom jag har egna erfarenheter av hur illa det kan gå när människorna hoppa på en annan medmänniska och värst är det när det görs i grupp.

Så INGEN bråk vill jag ha,utan vettiga förslag hur vi kan möta varandra då diskussionerna blir heta!

CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2011, 20:37) *
Jag känner mig utpekad. biggrin.gif Ibland måste man ta bladet från munnen och framföra sin uppriktiga mening och som jag nyss skrev i den andra tråden, sanningen kan vara svår att höra och ta till sig. Ända sen F dök upp här har det varit bråk här titt som tätt och det kan knappast vara en tillfällighet. Den enda som nog inte blivit arg och upprörd på F är du Silos och det har nog med din som du själv säger barnslighet att göra. Tyvärr också en aningslöshet. Du tror allt gott om människor och kan därför inte heller genomskåda falskhet. Jag tänker dock inte utveckla det hela mer för det kommer ändå inte ut något gott i slutändan. Sov gott.


Tack Gossen Ruda du har helt rätt vad det gäller mig som person!Att jag skrev som jag skrev till dig var för att jag känner att du klarar av ett rakt språk!

CITAT (theseraphim @ 05-01-2011, 19:02) *
Blir nästan lite filosofiskt nu...vem är värt den som lockar fram det värsta eller den som bär det värsta inom sig hela tiden:-) Nästan lite Nitsche över det hela....


Tyvärr så hänger jag inte med i dina tankebanor här!
Alba
CITAT (silos @ 05-01-2011, 19:13) *
Måste vi inrikta oss på att finna den som är mest skyldig?Vore det då inte bättre att finna lösningar som vi alla vinner på,vid konflikter?!


Inte alls - den kloke ger sig.

CITAT (silos @ 05-01-2011, 20:21) *
Alldeles riktigt!
För några år tillbaka blev andra medlemmar mycket trötta på mig och det med all rätta eftyersom jag vverkligen skrev på tok för många trådar,men det var inte någon ursäkt som jag kan acceptera och respektera för hur jag blev behandlad av somliga här.
De som nu ansåg sig själva som kloka kunde har agerat annorlunda,men samtidigt är jag tacksam för att de inte gjorde det eftersom jag blev av med mina rädslor som jag hade haft inom mig sedan jag var en liten flicka så i slutändan blev jag en vinnare tack vare de elaka påhoppen under den tiden 2006 som det var som värst.

Så visst är det nödvändigt att titta på sig själv om medmänniskor gång på gång blir irriterade på en och gör man det så kan man växa som människa.
För min del handlar denna tråd om mycket allvarliga och mycket viktiga saker och jag hoppas innerligt att det inte blir bråk eftersom det var inte min mening!!!


Menar du på fullt allvar att du inte tror att tråden kommer att skapa bråk. Du har varit med så pass länge och har nog sett hur det utvecklar sig.
Aqvakul
En ganska tramsig bråktråd, Silos. Svårt att ta riktigt på allvar, faktiskt...
silos
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2011, 22:34) *
En ganska tramsig bråktråd, Silos. Svårt att ta riktigt på allvar, faktiskt...


Ditt val är alltså bråk!?

Mitt val:att ha vettiga diskussioner utan påhopp och spydigheter.
Aqvakul
CITAT (silos @ 05-01-2011, 22:41) *
Ditt val är alltså bråk!?

Mitt val:att ha vettiga diskussioner utan påhopp och spydigheter.


Då får man nog ha en lite ödmjukare ansats.. smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 21:04) *
Inte alls - den kloke ger sig.
Menar du på fullt allvar att du inte tror att tråden kommer att skapa bråk. Du har varit med så pass länge och har nog sett hur det utvecklar sig.


Min förhoppning är att vi skulle kunna hitta olika vägar för att förstå varandra.
Det spelar inte någon roll hur länge jag har varit med eller hur saker har utvecklat sig.
Det går att börja tänka annorlunda det är jag säker på!!!

CITAT (Aqvakul @ 05-01-2011, 22:42) *
Då får man nog ha en lite ödmjukare ansats.. smiley_small_hug.gif


Hur menar du,jag förstår inte så korta meningar tyvärr?
Gita
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 21:04) *
Menar du på fullt allvar att du inte tror att tråden kommer att skapa bråk. Du har varit med så pass länge och har nog sett hur det utvecklar sig.

Tycker nog att alla trådar som överhuvudtaget har någon mening, något intressant att avhanndla mer eller mindre alltid uvecklar sig till bråktrådar och att tramstrådarna dominerar totalt nu.
Sen tycker jag att alla påhopp och skitkastande på Fuschian är väldigt lågt, själv förstår jag henne inte och tycker oftast hennes inlägg är ointressanta, men man kan ingnorera. Jag tycker nog att det finns ett gäng förutsägbara, självgoda "präkton"som gör det hela till bråk och som dominerar forumet på ett sätt som på sikt gör att det dör.
Gita, också kallad gammal moderathagga av någon som inte delar mina värderingar.
Aqvakul
CITAT (silos @ 05-01-2011, 22:44) *
Hur menar du,jag förstår inte så korta meningar tyvärr?


Om man vill skapa en meningsfull diskussion, så är det en väldigt dålig ansats att börja med att tala om hur dumma andra människor är.
gnon49
I en debatt föredrar, i alla fall jag, ett rakt ärligt svar, än ett svar fyllt av tvetydligheter o krokodiltårar.
Hellre ett bestämt nej än ett tvekande njaa, om man säger som så.
sqrulan
He he he...hur ska detta sluta! yaay.gif
Aqvakul
CITAT (Gita @ 05-01-2011, 22:53) *
Jag tycker nog att det finns ett gäng förutsägbara, självgoda "präkton"som gör det hela till bråk och som dominerar forumet på ett sätt som på sikt gör att det dör.


Kan du utveckla detta?
Gita
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2011, 22:59) *
Kan du utveckla detta?

Nej egentligen inte, jag menar precis vad jag skrivit.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 05-01-2011, 23:06) *
Nej egentligen inte, jag menar precis vad jag skrivit.
Gita

Uttalandet känns minst sagt svepande. Har man sådana allvarliga anklagelser, ska man nog precisera dem lite bättre.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2011, 23:08) *
Uttalandet känns minst sagt svepande. Har man sådana allvarliga anklagelser, ska man nog precisera dem lite bättre.

Allvarliga anklagelser? Inte alls, tycker bara att forumet blivit riktigt trist och enkelspårigt, seriösa debatter är ju inte möjliga eftersom de nästan omgående mynnar ut i personliga påhopp och skitkastande och alla tramstrådar ger mig inget. Nu betyder ju inte Odla alls lika mycket för mig som för dig (tittade i din personliga profil för ett tag sedan och såg att du hade i genomsnitt ca 60 inlägg per dygn) så "keep on walking"
Gita
Gossen Ruda
Jag förstår inte människor som här på Odla drar upp det ena personliga problemet efter det andra, får mothugg och sen klagar över detta. Är det frågan om psykoanalys eller bara trollbeteende? Varför inte bara sluta skriva? Finns det ett inre tvång eller en uträkning bakom? Jag betraktar fö F som ett forumtroll och går ytterst sällan in i diskussioner med henne. Huruvida jag har rätt eller fel kvittar, jag väljer min egen väg.
Anma
CITAT (Gita @ 05-01-2011, 22:53) *
Tycker nog att alla trådar som överhuvudtaget har någon mening, något intressant att avhanndla mer eller mindre alltid uvecklar sig till bråktrådar och att tramstrådarna dominerar totalt nu.
Sen tycker jag att alla påhopp och skitkastande på Fuschian är väldigt lågt, själv förstår jag henne inte och tycker oftast hennes inlägg är ointressanta, men man kan ingnorera. Jag tycker nog att det finns ett gäng förutsägbara, självgoda "präkton"som gör det hela till bråk och som dominerar forumet på ett sätt som på sikt gör att det dör.
Gita, också kallad gammal moderathagga av någon som inte delar mina värderingar.

Varför säger du så? (Gammal Moderathagga) Gjorde en sökning och det epitetet har använts en gång, av dig i denna tråd. Varför jag sökte är för att jag brukar följa de politiska diskussionerna och kände inte igen det där. Kanske är det via PM?

Annars håller jag med dig, men om man vill diskutera något intressant är det upp till var och en att starta trådar. Man kan ju inte sitta på sina händer och vänta på att någon annan startar trådar man vill diskutera i.

Håller inte med om det där med tramstrådar, eller snarare, det stör mig inte att tramstrådarna finns. De fyller sitt syfte.
Vad jag inte förstår alls är hur de kan vara ett så stort problem för vissa.

Dessutom fattar jag inte varför präktig är ett skällsord? Måste vara en brist hos mig.



Silos. Jag tror jag fattar ditt syfte. Fast det kan ju bli fel i bland ändå. kompiskram.gif
silos
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2011, 22:58) *
Om man vill skapa en meningsfull diskussion, så är det en väldigt dålig ansats att börja med att tala om hur dumma andra människor är.


Nu förstår jag och visst har du rätt,men samtidigt visar det hur vi människor är i själva verket:skriver våra åsikter,dumförklarar medmänniskor, etc...men är för det mesta blinda för hur vi själva beteer oss,så är det för mig har jag märkt.
MEN skillnaden här är:jag går inte till motangrepp,utan verkligen vill förstå om inte annat så vill jag förstå varför jag själv reagerar och agerar som jag gör här och likadant gör jag i IRL.
Skulle jag titta i mina gamla trådar så tror jag att jag skulle finna att jag ytterst sällan har gått till angrepp mot medlemmar här...

CITAT (Anma @ 06-01-2011, 10:01) *
Silos. Jag tror jag fattar ditt syfte. Fast det kan ju bli fel i bland ändå. kompiskram.gif


Tack,det var skönt att höra-läsa. kompiskram.gif
*Stintan*
Lättare att se andras fel och brister än sina egna. Alla gör vi väl fel ibland, varför ska man förneka det?
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2011, 08:34) *
Jag förstår inte människor som här på Odla drar upp det ena personliga problemet efter det andra, får mothugg och sen klagar över detta. Är det frågan om psykoanalys eller bara trollbeteende? Varför inte bara sluta skriva? Finns det ett inre tvång eller en uträkning bakom? Jag betraktar fö F som ett forumtroll och går ytterst sällan in i diskussioner med henne. Huruvida jag har rätt eller fel kvittar, jag väljer min egen väg.


Jag har tagit upp mina problem därför att jag behövt göra det,men det är absolut ingen ursäkt för andra medlemmar att hoppa på mig och till och med förfölja mig till andra ställen så som det var då 2005-2006!!!
Men nu närjag har berört detta några ggr.är det ingen som har någonting att säga-skriva,fast det kanske beror på att de människorna som på den tiden jagade mig är inte längre aktiva här.
Jag kan bara inte fatta varför du håller på med att tjata om F,gör då som du påstå här:välj din egen väg och lämna F bakom dig,men det vill du nog inte eller har jag fel?!

Nu skall jag ut i snöstormen med imn vovvar! Ha det gott! smiley_small_hug.gif

CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 11:59) *
Lättare att se andras fel och brister än sina egna. Alla gör vi väl fel ibland, varför ska man förneka det?


Där sa du sanningens ord, MEN jag ser ganska bra mina egna fel och blir väldigt sur på mig själv när jag faller i mina gamla "mönster"...sad.gif((((
*Stintan*
Varför ältar du gammalt Silos? Vore det inte bättre att kasta av sig de gamla stenarna som tynger i ryggsäcken så blir det ju lättare att vandra framåt. Glöm sen bort var du kastat dom!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 06-01-2011, 12:05) *
Jag kan bara inte fatta varför du håller på med att tjata om F,gör då som du påstå här:välj din egen väg och lämna F bakom dig,men det vill du nog inte eller har jag fel?!

Fel silos, jag tjatar inte. Det var länge sen jag brydde mig om att reagera på henne, man SKALL inte gå in i svaromål med forumtroll eller såna som man misstänker för detta. Vid högtidliga tillfällen kan jag dock göra ett och annat undantag. rolleyes.gif
fuchsian
[size="2"]Ett sk. forumstroll som är inte i form kommer att gå i ide.[/size] Dock svarar jag på mina PM, när jag orkar, så du har ett beskymmer mindre, men låt nu Silos vara ifred, hon är inte elak och menar inte illa. .Fuchsian ....
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 06-01-2011, 12:29) *
[size="2"]Ett sk. forumstroll som är inte i form kommer att gå i ide.[/size] Dock svarar jag på mina PM, när jag orkar, så du har ett beskymmer mindre, men låt nu Silos vara ifred, hon är inte elak och menar inte illa. .Fuchsian ....


confused.gif
Överbölingen
Hur orkar ni?

Baden Powell (scouternas grundare) och förmodligen någon annan filosofiskt lagd människa tidigare, lär en gång ha sagt – Det finns åtminstonde 5% gott i alla människor. Ta vara på det och stötta det så kommer procenten gott att öka.

Konstiga idéer, konstiga tankar och tyckanden i vad det nu vara månde, får folk ha för sig själva. Oförätter och mobbing brukar jag ge mig på. Det skulle aldrig falla mig in att slå någon på käften för att h*n tycker att "gult är fult". Däremot visa varför inte jag tycker likadant. Sedan är det bra med det.
silos
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 12:13) *
Varför ältar du gammalt Silos? Vore det inte bättre att kasta av sig de gamla stenarna som tynger i ryggsäcken så blir det ju lättare att vandra framåt. Glöm sen bort var du kastat dom!


När jag tar upp det gamla som har varit är för att visa hur fruktansvärt illa det kan gå när människor mobbar en människa.Jag har även talat-skrivit om hur jag har kommit ur från den hemska tiden med förståndet i behåll och blivit till och med starkare tack vare hetsjakten efter mig.
Så du förstå det är inte för att jag vill älta det som har varit utan endast visa att på det viset får det bra inte vara varken här eller IRL och vi måste kunna stoppa sådant beteende och det i första hand hos oss själva.

Tycker du verkligen att man skall glömma sådana hemskheter och bara gå vidare?Jag tycker att man skall FÖRLÅTA och gå vidare med sitt liv och jag har förlåtit alla som var inblandade under den tiden,för de kunde inte göra annorlunda då!
Men att glömma är felaktig metod,tycker jag,för risken finns att det blir nya trakasserier mot människor som är annorlunda och det har visat sig att så är fallet här på småprat och skriver man om det så får man läsa:du har dig själv att skylla.LÅGT,MYCKET LÅGT,enligt mitt sätt att se på det hela!!!
malcolm
Snälla silos, starta inte fler trådar av den här typen. Dina intentioner är säkert goda men det skapar fler problem än vad det löser, människor vill inte ha pekpinnar och få skrivet på näsan om hur bråkbenägna de är etc. Det bästa är nog att själv bete sig som en vänlig medmänniska så ger sig det hela (förhoppningsvis) så småningom.
*Stintan*
CITAT (silos @ 06-01-2011, 13:33) *
När jag tar upp det gamla som har varit är för att visa hur fruktansvärt illa det kan gå när människor mobbar en människa.Jag har även talat-skrivit om hur jag har kommit ur från den hemska tiden med förståndet i behåll och blivit till och med starkare tack vare hetsjakten efter mig.
Så du förstå det är inte för att jag vill älta det som har varit utan endast visa att på det viset får det bra inte vara varken här eller IRL och vi måste kunna stoppa sådant beteende och det i första hand hos oss själva.

Tycker du verkligen att man skall glömma sådana hemskheter och bara gå vidare?Jag tycker att man skall FÖRLÅTA och gå vidare med sitt liv och jag har förlåtit alla som var inblandade under den tiden,för de kunde inte göra annorlunda då!
Men att glömma är felaktig metod,tycker jag,för risken finns att det blir nya trakasserier mot människor som är annorlunda och det har visat sig att så är fallet här på småprat och skriver man om det så får man läsa:du har dig själv att skylla.LÅGT,MYCKET LÅGT,enligt mitt sätt att se på det hela!!!


Jag sa inte att man skulle glömma hemskheterna. Det jag menade var att det inte kommer något gott ur att älta och tjata om gamla oförrätter. Det är ju knappast första gången du skriver om detta. Det blir ju faktiskt rätt tröttsamt. Jag tror att man måste lägga vissa saker bakom sig för att kunna komma vidare.
silos
CITAT (malcolm @ 06-01-2011, 13:47) *
Snälla silos, starta inte fler trådar av den här typen. Dina intentioner är säkert goda men det skapar fler problem än vad det löser, människor vill inte ha pekpinnar och få skrivet på näsan om hur bråkbenägna de är etc. Det bästa är nog att själv bete sig som en vänlig medmänniska så ger sig det hela (förhoppningsvis) så småningom.


Men det behöver inte skapa problem,varje medlem gör ett aktivt val hur man reagerar på denna tråd!
Ibland är pekpinnarna mycket bra,det har jag själv fått lära mig,men aj aj aj så svårt det kan vara när någon pekar på ens sämre sidor!
Jag trodde att jag är en vänlig i mina möten här och IRL,men visst faller även jag.....

Och sist:jag kommer att fortsätta att skriva trådar,precis som du själv och alla andra gör,om mina trådar inte passar alla,kan jag tyvärr inte göra någonting åt.....skriver kommer jag att göra ändå och min intention ÄR att bl.a.dela med mig av mitt liv och mina tankar.
silos
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 13:57) *
Jag sa inte att man skulle glömma hemskheterna. Det jag menade var att det inte kommer något gott ur att älta och tjata om gamla oförrätter. Det är ju knappast första gången du skriver om detta. Det blir ju faktiskt rätt tröttsamt. Jag tror att man måste lägga vissa saker bakom sig för att kunna komma vidare.


Jag ser att du överhuvudtaget inte har förstått varför jag skriver om det som varit:(
Och jag kan bara inte förstå varför du överhuvudtaget läser mina skriverier om det är så att det som jag skriver är så tröttsamt,jag skulle då inte göra det och det finns många många trådar som jag ej ens öppnar.
Och du kan vara alldeles säker på att jag kommer att fortsätta att skriva som jag gör så länge som det är tillåtet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon