Christa
Jag hade ställt in mig på att se Gröna hissen med Eva Rydberg men då berättade min sambo att Göta kanal 2 går samtidigt i fyran.

Vilken tycker ni är mest sevärd? Kanske inte så många som sett Gröna hissen i och för sig men har ni inte det så kan ni kanske åtminstone berätta om Göta kanal 2 är sevärd. Om det mest är saker som körs sönder så är jag nog inte så intresserad.
Irene_L
Jag ska se "Gröna hissen". Göta kanal 2 har jag sett för ett tag sen och vad jag kommer ihåg tyckte jag att den var riktigt dålig!
Meriona
Jag ska inte se någondera för jag väntar på hästhoppning på Eurosport istället. Gröna Hissen verkade lite väl fjantig även för min smak, och GötaKanal2 har jag sett 2 gånger och tyckte det var en halvdan film båda gångerna.
sqrulan
Gröna hissen såklart! bravo.gif
Anki på Öland
Dynga båda två sad.gif
Alba
Jag har nu sett halva Göta Kanal och jag kommer inte att se hela.
Gröna Hissen valde jag bort för jag gillar inte Eva Rydberg.
aanderss
gröna hissen såg jag live i sommras
gnon49
Tittade lite på gröna hissen men misstänker att man skall se den på plats för att njuta fullt ut av den. Göta kanal 2 sänd i parti o minut i olika kanaler och är pinsamt dålig. Men tv4 är ju inte känt för att sända något av värde.
Gita
CITAT (Anki på Öland @ 05-01-2011, 20:57) *
Dynga båda två sad.gif

Precis! Riktigt dålig buskis båda.
Gita
netha
Ingen av dem ... tycker att Svenska filmer ofta är rätt hysteriska ... det skriks så förskräckligt ...
jag får lust att högt skrika ... HÅLLL KÄFT!

Mycket skönare då att läsa bok, lägga patiens eller fylla korsord ... det är min åsikt. smile.gif
Aqvakul
Helst ingen alls, men Göta kanal 2 är riktigt dålig...
Inga från Närke
Kollade på Göta Kanal för Gröna hissen går i repris till helgen.
ninnisky
CITAT (netha @ 05-01-2011, 22:18) *
Ingen av dem ... tycker att Svenska filmer ofta är rätt hysteriska ... det skriks så förskräckligt ...
jag får lust att högt skrika ... HÅLLL KÄFT!

Mycket skönare då att läsa bok, lägga patiens eller fylla korsord ... det är min åsikt. smile.gif


tummenupp.gif helt rätt! och det värsta är att jag inte bara får lust att skrika H.... jag gör det också så snart det visas en trailer!
sqrulan
Jag skrattade då gott då dom började bli berusade, vilket minspel haha... giggle.gif Jag har alltid gillat buskisar och sånna tokerier och Gröna hissen hadde jag inte sett tidigare.
Bengalow
Då var Grand Designs på 9:an mycket bättre, och sedan Goldfinger på 4+. Buskis är inte vad jag gillar. Man kan ju räkna ut 5 minuter innan det sker, vad som kommer att ske....ungefär som amerikanska polisfilmer.
Snöflinga
Göta kanal 3:e filmen visas i morgon på fyran.
Kryddan03
Som att välja mellan pest eller kolera.
sqrulan
Grand design brukar jag se ofta och location location.
Christa
CITAT (sqrulan @ 05-01-2011, 22:53) *
Jag skrattade då gott då dom började bli berusade, vilket minspel haha... giggle.gif Jag har alltid gillat buskisar och sånna tokerier och Gröna hissen hadde jag inte sett tidigare.


Vi tittade på Gröna hissen och så rolig som jag trodde var den inte men jag tycker det är roligt att dom agera. Kollar inte bara på handlingen. Eva Rydberg är 76 år enligt Wikipedia och det är nästa så man inte kan tro att det stämmer. Hon måste vara oerhört vältränad. Hon har väl dansat, skuttat och hoppat i hela sitt liv och fått en bra fysik men 76 år, det trodde jag inte!

CITAT (Snöflinga @ 05-01-2011, 23:57) *
Göta kanal 3:e filmen visas i morgon på fyran.


Det var ju en intressant uppysning. Är det någon som sett den och har synpunkter den?
Aqvakul
CITAT (Christa @ 06-01-2011, 12:43) *
Vi tittade på Gröna hissen och så rolig som jag trodde var den inte men jag tycker det är roligt att dom agera. Kollar inte bara på handlingen. Eva Rydberg är 76 år enligt Wikipedia och det är nästa så man inte kan tro att det stämmer. Hon måste vara oerhört vältränad. Hon har väl dansat, skuttat och hoppat i hela sitt liv och fått en bra fysik men 76 år, det trodde jag inte!


Tror att det är fel - tror att hon är 67 år gammal...
*Stintan*
Eva Rydberg är född 1943.
malcolm
Kopierat från Wikipedia:

Eva Rydberg, född Eva Gunilla Johansson Rydberg 20 juni 1936 i Malmö, är en svensk sångerska, skådespelare, komiker och dansare. Hon är gift med musikern Tony Johansson, med vilken hon har dottern Birgitta Rydberg. Hon har även en son, Kalle Rydberg, från ett tidigare förhållande.[källa
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 06-01-2011, 13:16) *
Kopierat från Wikipedia:

Eva Rydberg, född Eva Gunilla Johansson Rydberg 20 juni 1936 i Malmö, är en svensk sångerska, skådespelare, komiker och dansare. Hon är gift med musikern Tony Johansson, med vilken hon har dottern Birgitta Rydberg. Hon har även en son, Kalle Rydberg, från ett tidigare förhållande.[källa


Tyvärr fel... man kan inte alltid lita på W...

(Om du söker på www.ratsit.se, så hittar du henne enligt folkbokföringen..)
malcolm
Motstridiga uppgiftar mao.

Hur som helst så skall jag inte se vare sig Gröna hissen eller Göta kanal 2, tyckte inte 1:an var speciellt rolig och antar att 2:an (eller 3:an) är nå´t bättre.
Irene_L
Här kan man läsa i en artikel från 2 år sen. Då fyllde hon 65. Där står också hur hon håller sig i form:
http://www.expressen.se/noje/1.1206250/eva...-pa-65-arsdagen
Överbölingen
Jag var ensam om att vilja se Gröna Hissen. De andra ville egentligen inte heller se Loffe och co. Men det blev den vi såg. Goldfinger har jag sett ett antal gånger så den var föga intressant.
Men buskis, kommedier, klassiker inom underhållning, bra deckarserier, MASH, historia, djur och natur har företräde.
Politik och aktualiteter läser jag om i tidningen. Dokusopor ser jag sällan. Filmer "based upon the book" är ofta en dålig bildberättelse. Bara få regisörer har lyckats.

Men å andra sidan så är ju valet fritt. Vi har avstängningsknapp på vår TV men är ofta syrak på svensk public service som har så få egna kanaler och smalt utbud i en modern tid och har mage att ta så mycket betalt. De kanaler jag ser på oftast är BBC Lifestyle, History chanel och TV4+
Christa
CITAT (Aqvakul @ 06-01-2011, 13:19) *
Tyvärr fel... man kan inte alltid lita på W...

(Om du söker på www.ratsit.se, så hittar du henne enligt folkbokföringen..)


Jag som jag skrev så var det så man nästan inte kan tro att det stämmer så jag var ju lite skeptisk även om det är första gången jag hittat ett fel i Wikipedia. Hon är ju vältränad för sin ålder ändå i och för sig.

Är det ingen som sett Göta kanal 3? Det stod i och för sig ett frågetecken efter trean i tablån så jag vet inte om den kallas 3 egentligen.
*Stintan*
Trean visas väl ikväll..
Eva i Skåne
CITAT (Christa @ 06-01-2011, 16:38) *
Är det ingen som sett Göta kanal 3? Det stod i och för sig ett frågetecken efter trean i tablån så jag vet inte om den kallas 3 egentligen.


Göta Kanal 3 är fullständigt botten thumbdown.gif Icke sevärd. Inte en chans till skratt merän av pinsamhet möjligen.


Gröna hissen såg vi på igår och det var det roligaste jag sett på länge. rotfl.gif Som vi skrattade!
Jag är inte heller jätteförtjust i buskis och inte heller i Eva R och inte gillar jag Johan Ulveson. M a o måste jag var en svårflörtad torrboll, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, Gröna hissen var underhållning av klass. a0a.gif
Meriona
Ja 5 minuter av 3an känns som det räcker. sad.gif
Meriona
Kanske hade varit bättre att se skiten Kanal3 istället för att zappa över och först se en dokumentär om en flicka som inte väger mer än en docka och knappast kommer att leva till hon blir vuxen och därefter om en kvinna med Huntingtons. -cry-.gif -cry-.gif
Snöflinga
Ja usch fy ranting.gif Det borde vara förbjudet att göra 2 - 3 fortsättningsfilmer. Brukar aldrig hålla, det blir bara pinsamt -cry-.gif
Bee
Här var valet lätt. Det blev Gröna Hissen. Har sett den på matine på tv för många år sen. Då var det var en film med Sickan Carlsson (en 50-tals film). Det här som Eva rydberg satte upp var en modifierad version. Som vi skrattade! Ulvesson var fantastiskt! En höjdare enligt oss!
Och tidigare ikväll (igår enl kalendern) blev det Göta Kanal 3. Efter att ha läst så mycket negativt om den var det en positiv överraskning! Den var jättekul! Annorlunda mot Nr 1 men med en del syftningar på den - läs Svante Grundberg och hans kanot. Kul hel enkelt smile.gif
Berith
Såg inte Gröna hissen, avstår med glädje från kiss-o-bajs-humor.

Såg Göta kanal 2 när den var "ny" på TV och dom som gjorde den hade inte fattat nåt av varför ettan blev så populär. Gillar som sagt inte k-o-b-humor, när dom tror att ju värre dom svär och kastar skit på dom andra, desto roligare är dom. thumbdown.gif

Såg nr 3 igår och blev överraskad av flera saker. Först för att det inte var så många kända skådisar med, kanske att dom blev avskräckta av tvåans uteblivna succe. Inte så många skådisar med öht... Sen att den var så väldigt olik dom två första, inte mycket till kanaljakt där. Också överraskad över att dom förvandlat Magnus Härenstam till nåt han absolut inte var i ettan. Vad var meningen med det? g.gif

Nej, ettan var klart bäst och nån fyra lär väl tack och lov inte bli.
Malvia

Göta kanal 3 var ju rent pinsamt jämfört med 1:an. Hur tänkte dom?

Enda gången vi drog på mungipan var när motorcyklarna ramlade som ett radband runt kvarteret.

För övrigt var det en enda stor fattig TV-kväll 6/1.

Tur vi slog om till sporten och vi se slalomkillarna få pallplats.
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 07-01-2011, 09:33) *
Såg inte Gröna hissen, avstår med glädje från kiss-o-bajs-humor.



Förutfattade meningar här, tror jag. confused.gif
Aqvakul
Eva Rydberg och Johan Ulveson kan aldrig vara helt fel...
Malvia
[quote name='Berith' date='07-01-2011, 09:33' post='1345617'

Såg nr 3 igår och blev överraskad av flera saker. Först för att det inte var så många kända skådisar med
[/quote]

Det var ju bara kända "skådisar" med! T.o.m. Jon Skolmen - norrmannen som är med i Lasse Åbergfilmerna.

Pinsamt var det att de alla fick så töntiga rollfigurer i den filmen.

Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 07-01-2011, 13:16) *
Förutfattade meningar här, tror jag. confused.gif

Möjligt, men jag såg ju reklamen för programmet och där var det mest flams och det är inte min grej. sleep.gif

Och när jag skrev att det inte var så många kända skådisar med så menade jag antalet skådisar öht.
renate
Göta kanal filmerna är inget jag vill se.Såg Gröna hissen tillsammans med Melker 5 år.Ingen vidare men vi skrattade i alla fall.Det är säkert roligare att ser på plats.
theseraphim
CITAT (Berith @ 07-01-2011, 09:33) *
Såg inte Gröna hissen, avstår med glädje från kiss-o-bajs-humor.

Såg Göta kanal 2 när den var "ny" på TV och dom som gjorde den hade inte fattat nåt av varför ettan blev så populär. Gillar som sagt inte k-o-b-humor, när dom tror att ju värre dom svär och kastar skit på dom andra, desto roligare är dom. thumbdown.gif

Såg nr 3 igår och blev överraskad av flera saker. Först för att det inte var så många kända skådisar med, kanske att dom blev avskräckta av tvåans uteblivna succe. Inte så många skådisar med öht... Sen att den var så väldigt olik dom två första, inte mycket till kanaljakt där. Också överraskad över att dom förvandlat Magnus Härenstam till nåt han absolut inte var i ettan. Vad var meningen med det? g.gif

Nej, ettan var klart bäst och nån fyra lär väl tack och lov inte bli.


1an var ju okej plus nu är den kult men sen så är det ju inget mästerverk man håller till skyarna men ändå. 2an var dålig rent ut sagt och mer srämmande är att den gick så bra som den gjorde men det var väl beroende på att 1an är kult. 3an däremot var så fruktansvärt dålig och pinsam att man skäms för svensk filmindustri för de måste ha en konstig uppfattning om vad publiken tycker är roligt men å andra sidan så floppade den ju totalt också både hos kritiker och hos folket vilket sällan sammanträffar:-) Sen tror jag att nästa sådan film blir Åsa Nisse remaken faktiskt som känns lite Göta Kanal 2-3 om jag känner det hela rätt. Den skulle väl ha haft premiär i jul men nu i maj istället plus att först sa de att Robert G skulle spelat en av huvudrollerna men nu är han inte med plus några andra namn som stod med i början....Ja de hade väl den goda smaken att hoppa av innan de dras med.
malcolm
Har nu sett Gröna hissen på SVT/play men är inte speciellt imponerad, som vanligt med dessa "folklustspel" var det alldeles för mycket fylleskämt och smällande i dörrar. Kanske hade det varit roligare att se scenföreställningen men jag tvivlar, såg Kuta och kör på teater för många år sedan men det var samma sak där. Är det så roligt med otrohetskomedier egentligen...?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon