Full version: Holland
foolishRice
Jag tänkte åka till Holland någon gång under våren. Det blir bara en kort resa på två nätter eller så. Nu när det är dags att kika efter biljetter mm slår det mig att jag inte riktigt har koll på när det egentligen är bäst att åka. Jag vill ju gärna dit när det är som vackrast!

Ni på Odla brukar alltid ha bra kommentarer om allt. Vad bör jag inte missa när jag är där och när bör jag åka?
Samsara
Blomsterkarnevalen är ett måste att se smile.gif
Blomsterparken i Keukenhof är också ett måste enligt mig smile.gif
Jag har rest i aprilmånad, men jag reste med ett bussbolag ner dit och kollade på blomsterkarnevalen bland annat.
kerstin z5-6
Apeltern med mera

Hej! jag har goda vänner i Holland och har besökt det under flera olika årstider, vi du se tulpaner är april bra
Länken ovan visar min blogg som är mest bilder ej så mkt text från två av de ställen jag besökte i somras(Scolla bakåt)

Blomsterparken i Keukenhof är fin, men bara två dagar? var ska du bo? I Amsterdam ? Tycker att Appeltern får man inte missa den är vacker alla årstider, det är 150 visningsträdgårdar samlade på ett ställe,tar en dag att se allt!
ha så trevligt vi kanske ses!
KRT
Frågar vidare, hoppas det är OK smile.gif
Ska evt till Amsterdam i september, fungerar det att köpa (dvs finns det) lökar vid den tiden?
Kommer nog tyvärr inte hinna se så mycket av staden eftersom det är en jobbresa, men någon eftermiddag borde jag kunna få fritt; vad bör jag absolut INTE missa då???
Olle A
Ett råd är att kolla att det du vill se verkligen har öppet, även om du åker arrangerat. För en del år sedan var jag i Holland på en bussresa med Scandorama i slutet av mars. Våren var tidig och mycket blommade. Under resans gång fick jag veta att Keukenhof och Madurodam ännu inte hade öppnat för säsongen, utan måste ersättas av attraktioner som jag lika gärna kunde ha varit utan. Detta gjorde att resan blev ganska misslyckad, även om den var billig.

Olle
foolishRice
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-01-2011, 15:10) *
Apeltern med mera

Hej! jag har goda vänner i Holland och har besökt det under flera olika årstider, vi du se tulpaner är april bra
Länken ovan visar min blogg som är mest bilder ej så mkt text från två av de ställen jag besökte i somras(Scolla bakåt)

Blomsterparken i Keukenhof är fin, men bara två dagar? var ska du bo? I Amsterdam ? Tycker att Appeltern får man inte missa den är vacker alla årstider, det är 150 visningsträdgårdar samlade på ett ställe,tar en dag att se allt!
ha så trevligt vi kanske ses!


Kommer att bo hos bekanta som bor i Haag.

Jag tror vi först och främst kommer försöka se så mycket av stan/städerna som vi kan. Men tulpaner är ett måste. Är slutet av mars eller början av april för tidigt?
kerstin z5-6
deen Haag är väldigt nära Amsterdaam, Holland är ett litet land med bil hinner man masor på en dag bara.
nej mars april är perfa
theseraphim
Holland ligger ca en månad före oss i trädgårdskalendern så att säga så april brukar vara en bra månad. Om du ahr tid o möjlighet så ta gärna ett studiebesök på auktionen i Aalsmeer för den är en upplevelse för vilken Odlait som helst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon