Full version: Frestelser
Alba
Först kom Impectas katalog och förra veckan fick jag Konässörklubbens katalog som jag suttit och önskedrömt över. Jag ska inte köpa - ska inte köpa - jag har ju bestämt att så bara några sorter i år.
Vad händer ......jo idag kom mail från Odla mer fröerbjudanden.

Usch hur ska man motstå alla frestelser.
Kullatorpet
Vet hur det är rolleyes.gif Mitt första fröår...skulle bara ha liite sorter. Nu är jag uppe i ca 6-7 chilisorter, 5 tomatsorter, spenat. melon, 5 olika paprikor,physalis, akleja, viol, penseér. Sen är det ju dom vanliga sorterna till trädgårdslandet.
Hoppas nu jag kan hejda mej här. Nog inte värt att ha någon frökatalog här giggle.gif
fuchsian
Likadant här hos mig. ... yes.gif
skulle inte men ..... idag kom fröer fr. rara växter och sedan har jag beställt hos Impekta och nu såg jag Odlas fröer, så vad gör en stackars kvinna???? hon frestas hårt!..... crazy.gif ...Fuchsian .....
Peztis
Eftersom min man precis kom på att han skulle köpa en ny dator så gick jag raskt och tryckte igenom min beställning hos Impecta!

SÅ DET SÅ!!! biggrin.gif

Han insåg själv att han inget kunde säga... giggle.gif
strandskatan
Om man bara inte vore så ombytlig... jag har redan börjat undra över en del fröer jag beställt - varför ville jag egentligen ha dem? ...och hittat nya jag inte förstår hur jag kunde missa...
Alba
CITAT (Peztis @ 11-01-2011, 22:12) *
Eftersom min man precis kom på att han skulle köpa en ny dator så gick jag raskt och tryckte igenom min beställning hos Impecta!

SÅ DET SÅ!!! biggrin.gif

Han insåg själv att han inget kunde säga... giggle.gif


så ska dom tas' tummenupp.gif

CITAT (strandskatan @ 12-01-2011, 09:38) *
Om man bara inte vore så ombytlig... jag har redan börjat undra över en del fröer jag beställt - varför ville jag egentligen ha dem? ...och hittat nya jag inte förstår hur jag kunde missa...


Ja så blir det för mig också om jag börjar beställa tidigt.
Då hinner man sen läsa många fina tips och "måste ha fröer".
Monarda
Samma visa här också, i år igen. Hade även detta år bestämt mig för att begränsa mig i frögalenskapen men så dök Odlas erbjudande upp och faktiskt med bättre priser än Impecta. Innan jag visste ordet av hade jag tryckt iväg en beställning på 282 riksdaler ohmy.gif och det var inte med dom sorter jag verkligen bestämt mig för från början.
Så någon gång i maj står jag där som vanligt med plantor upp över öronen som jag inte har plats för själv. Tur att jag har förstående vänner och bekanta som kan ta hand om överskottet.
smuleborg
Vi gjorde som vanligt, utgick från Impectas papperskatalog. Listade upp. Insåg att vi listat för 2000 kronor, strök drygt hälften. Beställningen gick iväg, fröna har levererats.

Och som vanligt lär jag inte kunna låta bli att beställa från ett par engelska fröfirmor (handlar då om perenner). De smyger jag in whist.gif .

Och kanske komplettera med Runåbergs (grönsaker) när de öppnar sajten.

Och så blir det väl någon påse på trädgårdsmässan i Älvsjö.

Så ska vi till Chelsea Flower Show i maj, därifrån lär vi inte gå tomhänta.

Men tomat-frölagret behöver inte fyllas på, tänker jag. Vågar inte gå in på Tomatsidan.

fuchsian
Jadå, tjejer .... crazy.gif sicket elände! Min man hotade med att köpa hela affären åt mig i Teneriffa när jag lyckades lirka honom dit för 3;e gången. ..... rotfl.gif ännu värre, vad skulle jag med det till, fastän de hade väldans fina fontäner och speciella krukor, de hade jag velat lassa med, men ..... naughty.gif
Jag har nog med frön och det kommer en beställning till, usch, vad gör man med dom alla??? Fuchsian ....
Peztis
CITAT (fuchsian @ 12-01-2011, 19:01) *
Min man hotade med att köpa hela affären åt mig i Teneriffa när jag lyckades lirka honom dit för 3;e gången. ....

Kallar du det hot!??! Är du galen, kvinna!!?!? Det vore ju en DRÖÖÖÖÖÖÖM!
Blomstertanten
Inte ett dugg frestad! whistling.gif
Irene_L
Jag ska inte beställa frön...jag ska inte beställa frön...jag ska inte beställa frön.............tror ni mig? giggle.gif
Alba
CITAT (Irene_L @ 12-01-2011, 22:14) *
Jag ska inte beställa frön...jag ska inte beställa frön...jag ska inte beställa frön.............tror ni mig? giggle.gif


no.gif
pleximaster
Jag har varit så dunderförkyld som bara en man kan vara smile.gif !

Har knappt kunnat andas på nätterna och därmed inte sovit vilket resulterat i svåra migränattacker.

Därför tröstköpte jag rosor för 1500 kr igår...

mvh plexi
fuchsian
CITAT (Peztis @ 12-01-2011, 19:23) *
Kallar du det hot!??! Är du galen, kvinna!!?!? Det vore ju en DRÖÖÖÖÖÖÖM!



Visst är jag lite galen, men i Teneriffa??? Alldeles för långt om man inte flyttar dit eller få växthuset flyttad hit, dock en viss del av det.
Den tjocka, otervliga gubben i kassan hade jag nog tippat i Teide,... ranting.gif men de andra var hjälpsamma.

Visst var det en dröm, men vilket arbete bakom det hela!!! Beundrar dom.
PS. -- det blir att åka dit igen när vi är på den ön ...... biggrin.gif ..... Fuchsian ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon