Överbölingen
Snurrade runt en stund idag för att få ett grepp om vad vi egentligen har i trädgården. Blev inte klokare av det. Men häpnade lite över frugans pioner. De som hade hamnat på bild alltså.
[attachment=57758:Paeoniatenuifolia1.jpg]
[attachment=57759:Paeonia_lactiflora.jpg]

Övriga har jag i bloggen

De av er som varit på mässan i Älvsjö och handlat knölar och lökar vet ju att det är lite Las Vegas över resultaten. Men det här knippet liljor blev det av en kvarglömd påse somjag hittade i matkällaren en försommardag för några år sedan. De kommer snällt varje år numera...[attachment=57761:Liliumbu...rom_expo.jpg].
Men inte tror jag att det var de liljorna jag hade för avsikt att köpa.
hattstugan

Pioner är ljuvliga men har bara ett par själv(än)! Tror jag ska försöka få hämta vid mitt gamla föräldrarhem till sommaren för där finns gamla hederliga Bondpioner som doftar så gott!

Har tittat in på din blogg Överbölingen och njutit av dina bilder och texter! Alltid lika underhållande läsning!
Tack för att du delar med dig!
gnon49
Visst är pioner vackra men mina blommar så snålt så snålt. Men dom blir ju gröna fina buskar i alla fall om nu inte rådjuren tar dom. Föraa sommmaren hade jag en blomma på hela busken. Ack ja.
Helen i Piteå Zon 5
Jaaaa, Pioner är ljuvliga! Härliga Pionfoton Bengt!
imjoh
Den liljan hade passat perfekt där jag ska ordna till det till våren vid altanen, har du något namn på den?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon