Åsa K, zon 1
Så fantastiska Ni alla är !

Och vilka fina bilder Ni kan lägga in ! Som jag förstår så måste bilden ligga på en hemsida, det räcker inte att den finns i min dator : (

Jag har fått hjälp av dottern att lägga in en profilbild, en av mina kamelior som blommade 12/ 1-02.

I dag har jag "städat" i uterumment, putsat pelargoner och "duvnäbb" lotus. Och några av mina kamelior står med stora knoppar. Det är lika fantastiskt varje gång att se de svällande knopparna som sedan slår ut mellan januari - april.
laugh.gif
Oh, vad jag längtar tills det går att göra annat än "städa" i utrummet. biggrin.gif
Min fantastiska fuchsia Bella Rosella tappade i dag sin sista blomma ! Bella har blommat från mars tills nu i december. Jag önskar jag kunnat skicka med bilderna från november när Bella hade fullt med knoppar tills den 1 advent när alla blommor var utslagna, ca 70 - 100 st.

Men kanske jag kan göra en hemsida med bara mina blommor. Den jag har handlar nästan bara om mina katter.

Hälsningar
Annki
Hej!
Jag har inget växthus, uterum e dyl och växterna överlever förmodligen vintern bara därför att jag pratar med dem, klappar dem och säger "duktig flicka/pojke/blomma" eller vad det nu blir. Men jag svär sällan över dem!

I brist på växthus och pyssel åkte jag ut till Bergianska och strosade i ljuset, värmen och DOFTEN! Nu blommar apelsinträd, citronträd, mandelträd, ginst och givetvis kamelior. Mmmmmm.... wub.gif Himmel vad skönt det var! För på väg hem började kornsnön yra.

Sen fyndade jag några hyacinter till halva priset. Blå som sommarhimlen! Och eftersom det inte fanns plats för dem hemma, tog jag ned de gamla hyacintglasen, sköljde av hyacintrötterna och satte dem i glasen. Något jag läst i någon gammal trädgårdstidning. Ser ut som jag drivit dem själv och är lättplacerade när ytorna tryter.

Jag tycker absolut att du ska fixa en blomhemsida! Vi hälsar på! rolleyes.gif
Eva i Skåne
Först fick du inte plats med dem och sen satte du dem i glas blink.gif Hade du utblommade hyacinter som du bytte ut i glasen?
Njut av hyacintdoften!
Hälsn Eva
Annki
Glasen tog mindre utrymme än krukor. Och begreppet "inte få plats" när det gäller blommor i det här huset är rätt tänjbart! tongue.gif
Eva i Skåne
Så är det hos mig med. Växterna kan man alltid ordna plats till. Blir det för fullt hemma så försöker jag göra lite mer plats i fönsterkarmarna i mitt rum på jobb. Det är inte heller lätt alla gånger, men med god vilja så går det alltid smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon