Sidor: 1, 2, 3, 4
Suz
Hej på er!
Ja nu blir jag väl utskälld men jag chansar ändå och säger vad jag tycker.
Jag har blockat en person på forumet men i och med att man fortsätter att citerar den personen ser jag det i alla fall.
Jag VET att man i vissa lägen anser att det är nödvändigt för att "få saker och ting i sitt sammanhang" men kanske man bara kan utelämna själva "citerandet" när det gäller någon och bara köra med situationstecken runt dennes inlägg...eller en kursiv stil eller så??
Eftersom det nu uppenbarligen inte går att blocka en person till hundra procent....


Eller finns det andra sätt att kringå detta för mig??
(förutom att låta bli att läsa allt då)

Edit, kanske detta borde ligga under forumfrågorna.....
Edit, tog bort troll!
Alexander-VG-zon3
jag tycker också citering borde ingå i blockeringen, själv citerar jag automatiskt utan att tänka på det. och det är ju inte att vara elak som jag citerar vissa, utan det bara händer.

men från min sida kommer det inte bli mer på den fronten.
herkules
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 19:33) *
Hej på er!
Ja nu blir jag väl utskälld men jag chansar ändå och säger vad jag tycker.
Jag har blockat en person på forumet men i och med att man fortsätter att citerar den personen ser jag det i alla fall.
Jag VET att man i vissa lägen anser att det är nödvändigt för att "få saker och ting i sitt sammanhang" men kanske man bara kan utelämna själva "citerandet" när det gäller trollet och bara köra med situationstecken runt dennes inlägg...eller en kursiv stil eller så??
Eftersom det nu uppenbarligen inte går att blocka en person till hundra procent....


Eller finns det andra sätt att kringå detta för mig??
(förutom att låta bli att läsa allt då)

Edit, kanske detta borde ligga under forumfrågorna.....


du får nog stå ut.
sen kan jag undra hur du kan ta dig rätten att kalla människor på det här forumet för troll?

stäng tråden!
Suz
CITAT (herkules @ 20-02-2011, 19:57) *
du får nog stå ut.
sen kan jag undra hur du kan ta dig rätten att kalla människor på det här forumet för troll?

stäng tråden!


Dumt av mig...jag tar bort ordet troll i mitt förra inlägg!

Men jag måste också få fråga, hur kan du ta dig rätten att be nån att stänga en viss tråd??
Är det vissa kriterier på vilka trådar som bör få vara med??
Blomstertanten
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 19:33) *
Hej på er!
Ja nu blir jag väl utskälld men jag chansar ändå och säger vad jag tycker.
Jag har blockat en person på forumet men i och med att man fortsätter att citerar den personen ser jag det i alla fall.
Jag VET att man i vissa lägen anser att det är nödvändigt för att "få saker och ting i sitt sammanhang" men kanske man bara kan utelämna själva "citerandet" när det gäller trollet och bara köra med situationstecken runt dennes inlägg...eller en kursiv stil eller så??
Eftersom det nu uppenbarligen inte går att blocka en person till hundra procent....
Eller finns det andra sätt att kringå detta för mig??
(förutom att låta bli att läsa allt då)

Edit, kanske detta borde ligga under forumfrågorna.....

Jag kan ju inte veta vem du blockerat eller vem som du anser vara ett forumtroll! sleep.gif
*Stintan*
Ja det är ju faktiskt så att man inte kan veta vem/vilka andra personer har blockerat och kan man inte svara en person direkt utan att det kommer en massa andra inlägg emellan så blir det ju väldigt konstigt att svara någon som skrivit tidigare utan att citera vederbörande.
Huggorm
Ja så är det ju, utan citeringsfunktionen blir diskussionerna lätt röriga, och vi kan inte lägga upp en lista på folk som är förbjudna att citera.
Alexander-VG-zon3
bra poäng där stintan och huggorm, det kan bli rörigt utan citat plus vet vi ju inte vilka andra har blockerat även om jag har mina aningar just i detta fall (blir lite gissnings-lek nu men). men där blir det som sagt inte mer från min sida.
Gossen Ruda
Men då kanske man skulle gå ut med en allmän begäran om att inte citera fuchsian. Jag antar att det är den pladdermajan som åsyftas, om inte har jag tagelskjortan beredd. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 20:21) *
Ja det är ju faktiskt så att man inte kan veta vem/vilka andra personer har blockerat


iförsig skulle det vara intressant att veta vilka som blockerat mig, det måste ju finnas någon som gjort det.
Suz
Ni har helt rätt!!

Min fråga var bara om man isf att citera kanske kunde ha citationstecken eller dylikt runt den andres inlägg men jag backar, det är svårt att veta vem som blockat vem!
Fast å andra sidan är det väl inte allt för många som uppträder oegentligt här.....

Nåja, jag får sluta läsa helt enkelt (kan bli svårt men jag ska göra mitt bästa smile.gif)

Edit, Jag har inte blockat dig Flaxss och jag törs inte säga vem jag menar....får man skäll för att man säger "troll" får man säkerligen ännu mera skäll om man säger vilket nick man menar ....
Huggorm
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 20:39) *
Ni har helt rätt!!

Min fråga var bara om man isf att citera kanske kunde ha citationstecken eller dylikt runt den andres inlägg men jag backar, det är svårt att veta vem som blockat vem!
Fast å andra sidan är det väl inte allt för många som uppträder oegentligt här.....

Nåja, jag får sluta läsa helt enkelt (kan bli svårt men jag ska göra mitt bästa smile.gif)

Är du inte lite överkänslig? Jag har inte sett några inlägg på det här forumet som är så stötande att jag inte står ut att läsa dom
*Stintan*
Själv tycker jag att det är rätt märkligt att man har behov av att blockera någon på ett forum, men det är jag det.
Suz
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 20:41) *
Är du inte lite överkänslig? Jag har inte sett några inlägg på det här forumet som är så stötande att jag inte står ut att läsa dom



Möjligt att jag är det....efter en del PM från den jag blockat vill jag nog inte ens se namnet är jag rädd...så JA jag är nog en smula överkänslig!!
*Stintan*
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 20:45) *
Möjligt att jag är det....efter en del PM från den jag blockat vill jag nog inte ens se namnet är jag rädd...så JA jag är nog en smula överkänslig!!


Blir man trakasserad i PM tycker jag man ska anmäla det till Admin med kopia.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 20:47) *
Blir man trakasserad i PM tycker jag man ska anmäla det till Admin med kopia.

Det behövs ingen kopia, det är bara att anmäla. Administratörer kan normalt gå in och se användares PM.
Suz
Stintan och Huggorm.....jag har gjort en hel del men antar att det tar sin tid.
netha
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 20:49) *
Det behövs ingen kopia, det är bara att anmäla. Administratörer kan normalt gå in och se användares PM.

Det har admin förnekat ... i så fall har de valt bort den möjligheten ... fast det tror jag inte alls.

För några år sedan fick jag ett hotelse-PM ... skickade kopia (skärmdump) ... men det godkändes inte.
Ingemar svarade att de inte kunde lita på kopia eftersom man själv hade kunnat ändra i innehållet.
Kryddan03
CITAT (flaxss @ 20-02-2011, 20:33) *
iförsig skulle det vara intressant att veta vilka som blockerat mig, det måste ju finnas någon som gjort det.

Tack vare den här tråden tog jag faktiskt bort den enda "ignorerade medlem" jag hade. (Nej, det var varken Fuchsian eller du, Flaxss. wink.gif). Det kändes bara larvigt och inte särskilt konstruktivt. Det är ju faktiskt bara att scrolla förbi om man nu inte vill läsa en särskild medlems inlägg. Man missar man ju även om medlemmen skriver något som faktiskt kan vara värdefullt om man kategoriskt ignorerar.

Antagligen kommer jag även i framtiden att emellanåt skriva inlägg som kan missuppfattas och anses som surmulna och otrevliga (tydligen är jag en "knepig sort" man kan "skita i") - men jag tänker i alla fall inte själv lägga till någon på¨"ignoreralistan" längre. Om någon vill göra så med mig står det naturligtvis denne fritt och är fullt förståeligt.


"Live long and prosper"
Suz
CITAT (netha @ 20-02-2011, 21:13) *
Det har admin förnekat ... i så fall har de valt bort den möjligheten ... fast det tror jag inte alls.

För några år sedan fick jag ett hotelse-PM ... skickade kopia (skärmdump) ... men det godkändes inte.
Ingemar svarade att de inte kunde lita på kopia eftersom man själv hade kunnat ändra i innehållet.



Och då hade det ju varit jättebra om de hade kunnat gå in och läsa PM så de fått konstaterat att så inte var fallet...att du ändrat i texten alltså!!

CITAT (Kryddan03 @ 20-02-2011, 21:21) *
Man missar man ju även om medlemmen skriver något som faktiskt kan vara värdefullt om man kategoriskt ignorerar.


"Live long and prosper"



Jag tog mig friheten att korta ner ditt inlägg!

Men om man vet att medlemmen inte skriver någonting överhuvudtaget som är värdefullt eller givande så vill man ju fortsättningsvis ha denne blockerad och blir då lite trött på att ständigt se citat!

I övrigt håller jag med dig!
*Stintan*
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 21:43) *
Och då hade det ju varit jättebra om de hade kunnat gå in och läsa PM så de fått konstaterat att så inte var fallet...att du ändrat i texten alltså!!


Jag tog mig friheten att korta ner ditt inlägg!

Men om man vet att medlemmen inte skriver någonting överhuvudtaget som är värdefullt eller givande så vill man ju fortsättningsvis ha denne blockerad och blir då lite trött på att ständigt se citat!

I övrigt håller jag med dig!


Jag kan hålla med om att det är tröttsamt men det enda man kan göra är ju att hoppa över det man inte vill läsa.
Kryddan03
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 21:43) *
Men om man vet att medlemmen inte skriver någonting överhuvudtaget som är värdefullt eller givande så vill man ju fortsättningsvis ha denne blockerad och blir då lite trött på att ständigt se citat!

I övrigt håller jag med dig!

Men tänk om denna medlem en dag får en lidnersk knäpp och skriver ett alldeles briljant inlägg. Då missar du ju det. wink.gif
Om du inte tror att medlem någonsin kommer att får denna välsignade knäpp är det ju himskans enkelt att bara rulla förbi (om man nu inte är så nyfiken som jag är. biggrin.gif)

Personligen, för att återknyta till ditt ursprungliga inlägg, tycker jag att det kan bli väldigt rörigt och en grogrund för missförstånd om man inte citerar det man svarar på. Jag har sett exempel här då folk undrar vad någon svarar på - trådstarten, ett tidigare inlägg eller det inlägg som ligger strax ovanför t ex - vilket i sin tur resulterat i onödigt tjafs eftersom det verkar finnas delade meningar om vad som gäller.
Suz
CITAT (Kryddan03 @ 20-02-2011, 22:04) *
Men tänk om denna medlem en dag får en lidnersk knäpp och skriver ett alldeles briljant inlägg. Då missar du ju det. wink.gif
Om du inte tror att medlem någonsin kommer att får denna välsignade knäpp är det ju himskans enkelt att bara rulla förbi (om man nu inte är så nyfiken som jag är. biggrin.gif)

Personligen, för att återknyta till ditt ursprungliga inlägg, tycker jag att det kan bli väldigt rörigt och en grogrund för missförstånd om man inte citerar det man svarar på. Jag har sett exempel här då folk undrar vad någon svarar på - trådstarten, ett tidigare inlägg eller det inlägg som ligger strax ovanför t ex - vilket i sin tur resulterat i onödigt tjafs eftersom det verkar finnas delade meningar om vad som gäller.


För att kommentera ditt första stycke laugh.gif
Jag är det förste att ge en tumme upp om det händer under min livstid!!

Och det andra så, Ja jag förstår det och köper det helt och fullt!
Som Stintan sa så måste jag lära mig att scrolla förbi helt enkelt...eller (mina egna ord) inte läsa i trådarna alls!

Edit, men jag vidhåller envist att det hade varit guld värt om det som jag blockerat bara visade sig i en tom ruta när någon citerat!! sleep.gif
herkules
CITAT (Suz @ 20-02-2011, 20:06) *
Dumt av mig...jag tar bort ordet troll i mitt förra inlägg!

Men jag måste också få fråga, hur kan du ta dig rätten att be nån att stänga en viss tråd??
Är det vissa kriterier på vilka trådar som bör få vara med??


för att jag tycker att tråden är idiotisk.
men det är inte jag som bestämmer om tråden ska stängas.
Myosotis
Jag blir också galen på citerandet. Jag blockerar fuckian och vill för det första inte behöva läsa en massa citat och för det andra är det så tjatigt att det fortfarande finns folk som tjafsar emot henne. Oavsett om man har blockerat eller inte får man scrolla förbi inlägg efter inlägg av tjafs som inte hör till tråden. Detta förstör nästan varenda tråd och jag är hjärtligt trött på det. thumbdown.gif
netha
CITAT (Myosotis @ 20-02-2011, 23:25) *
Jag blir också galen på citerandet. Jag blockerar fuckian och vill för det första inte behöva läsa en massa citat och för det andra är det så tjatigt att det fortfarande finns folk som tjafsar emot henne. Oavsett om man har blockerat eller inte får man scrolla förbi inlägg efter inlägg av tjafs som inte hör till tråden. Detta förstör nästan varenda tråd och jag är hjärtligt trött på det. thumbdown.gif

tummenupp.gif Just detta har fått mig att bara besöka forumat sporadiskt ... inte dagligen som förr.
Kryddan03
CITAT (Myosotis @ 20-02-2011, 23:25) *
Jag blir också galen på citerandet. Jag blockerar fuckian och vill för det första inte behöva läsa en massa citat och för det andra är det så tjatigt att det fortfarande finns folk som tjafsar emot henne. Oavsett om man har blockerat eller inte får man scrolla förbi inlägg efter inlägg av tjafs som inte hör till tråden. Detta förstör nästan varenda tråd och jag är hjärtligt trött på det. thumbdown.gif

Det håller jag med dig om. Men, egentligen har det ju inte med själva citatfunktionen att göra. Enligt min mening har det mer att göra med att det inte finns moderatorer här som kan styra upp när det spårar ur, utan tjafs kan få fortgå sida upp och sida ner till dess att en av kontrahenter ger upp av ren utmattning enbart för att dra sig tillbaka och samla krafter för nästa tråd. Sedan är det ju såklart både positivt och negativt med moderatorer också, men det är en annan diskussion. wink.gif
Suz
CITAT (herkules @ 20-02-2011, 22:56) *
för att jag tycker att tråden är idiotisk.
men det är inte jag som bestämmer om tråden ska stängas.



Ja det är ju tråkigt att du känner så men uppenbarligen var nu frågan så viktig för mig att jag var tvungen att starta en diskussion om den!
Känns lite nedvärderande hur du uttrycker dig dock!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Men jag vidhåller återigen att det hade varit guld värt om det som jag blockerat bara visade sig i en tom ruta när någon citerat!! Är det rent tekniskt omöjligt att göra en sån sak??
malcolm
CITAT (Suz @ 21-02-2011, 10:38) *
Men jag vidhåller återigen att det hade varit guld värt om det som jag blockerat bara visade sig i en tom ruta när någon citerat!! Är det rent tekniskt omöjligt att göra en sån sak??

Jag håller med dig och förstår inte riktigt varför det inte skulle kunna låta sig göras.

CITAT (Myosotis @ 20-02-2011, 23:25) *
Jag blir också galen på citerandet. Jag blockerar fuckian och vill för det första inte behöva läsa en massa citat och för det andra är det så tjatigt att det fortfarande finns folk som tjafsar emot henne. Oavsett om man har blockerat eller inte får man scrolla förbi inlägg efter inlägg av tjafs som inte hör till tråden. Detta förstör nästan varenda tråd och jag är hjärtligt trött på det. thumbdown.gif

Känner samma sak men tyvärr finns det de som inte kan låta bli att kommentera eländet och lägga på nytt bränsle och så håller det på i tråd efter tråd. Vill nog påstå att det är lika mycket de som absolut vill ha sista ordets fel som den som ursprungligen skriver tveksamma inlägg.
*Stintan*
Låter som om det är bäst att man håller sig borta från forumet så ni blir nöjda unsure.gif
Ingela i Segersberg
Det ska du absolut inte göra, Stintan. Jag förstår verkligen att det är svårt att sitta på händerna ibland när Fuchsian har kommit med något idiotiskt yttrande. Så det är alldeles självklart att du ska vara här!
fuchsian
Ja ha, det var ju delvis mig som denna märkligt diffusa angklagelsetråden delvis riktade sig på.

Er tal om troll har jag sagt att för mig betyder det helt annat, har inte fattat det förran nu vad menar. Jag vidhåller vid min syn om troll och änglar som naturens kärleksfulla väsen och det kan ingen ta ifrån mig.

Det har varit lugnt under längre tid för min del och har endast svarat till mina PM som jag plockar bort till ett annat ställe, vissa av dem som innehåller känsliga frågor mellan mig och personen, resten som är skit, försvinner bort.
Ingen ska ha rätt att kunna läsa andras PM, det kan innehålla mycket personliga och känsliga saker.

Som jag har sagt i dom trådar, god morgon och meningslösa, mer sådana som jag inte väntar mig några svar att jag är under hypnosbeh. sen fr, början av januari och har haft och har det verkligenpsykiskt tufft, men det som pågår där är min privatsak, endast har jag nämnt att jag ät trött osv.

Jag fick ringa i morse och be om att återkomma till min terapeut pga att jag krachade totalt igår och min man vill inte veta av att helt främmande männniskor orsakar mig detta, som är under privatvård och kostar en hel del, ochså de långa resorna, då ska man inte behöva betala för dom som orsakar mig detta.

Enligt min terapeut låg mina svårigheter i forumet, hos enstaka endast som fick det gamla att bryta ner mig. Hon gav mig rådet att behålla vännerna.

Inget mer från mig mer än god morgon, kanske, men har goda vänner bland medlemmarna som skriver till mitt PM och vissa som jag litar på har fått min mailadress.

Slut i rutan, ingår inte er hatkamjang längre, och endast vänner är välkomna att nå mig. ......Fuchsian ......

PS: Jag har alltid gillat Stintan och hon har varit den mest ärliga av er alla. Var rädd om henne. ds.
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 21-02-2011, 11:06) *
Låter som om det är bäst att man håller sig borta från forumet så ni blir nöjda unsure.gif


känner samma sak, jag har svart f innan mycket i visa trådar där det ballat ur också. orsakerna av det irritation, försöka få f att förstå, ge tillbaka egen medicin ibland har det varit frågor där jag hjälpt f. det är så jag tyvärr fungerar och ett mönster som jag har hållit på sen första gången jag satte foten på ett forum är svårt att bryta. och tiden från tottes matte har jag svårt att släppa. kanske inte den bästa metoden, att ignorera har jag också svårt för (även om det nog i de flesta fall där det spårar ut bara ignorera, men det är knappast jag ensam om heller). även om det har funkat den sista tiden i de flesta fall att ignorera.

och detta är inte att bränna på mer eller att irritera andra, utan det är nog mitt egna sätt att hantera saker.

men jag är duktig att hålla mig borta från småprat så jag fortsätter med det till vis del i det mesta. den enda tråd jag är aktiv på småprat är vädertråden så jag får fortsätta med det, i den är ju f lugn, även om hon tydligen försökte få min uppmärksamhet med att skriva nåt om ficus.

lugnt och lugnt nu ser jag ju igen i vädertråden att f skriver en massa konstigt där säkert hälften av det inte är sant, men jag ska inte svara. och markus ja han vet ju vad som är sant och det är ju vi två så f kan ju försöka snirkla sig in så bäst hon kan och vill.
fuchsian
Näe nu regnar det småspik igen ----- vad fan har min gamla fikus att med dig att göra? Är du också i behov av hypnoterapi? Fuchsian ....
faith
Tycker det är intressant fenomen att man kan bli irriterad på människor man inte känner. Jag är självklart inte själv immun mot detta, är väl mänskligt att då och då låta sig påverkas. Men när man ser att någon påverkar en så till den milda grad så borde man fråga sig varför. Och vad man kan göra åt det. För den enda du kan påverka är dig själv. Minns ett citat någon sa en gång, det är på engelska. Det var den personen som någon retade sig på som sa det. "Thank you for letting me live rent free in your head".
Alexander-VG-zon3
här är tråden och där var jag tydligen elak mot f vilket jag inte själv tycker men visst det uppfattas ju olika.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...81&hl=banan
Myosotis
CITAT (flaxss @ 21-02-2011, 12:14) *
...men jag är duktig att hålla mig borta från småprat så jag fortsätter med det till vis del i det mesta. den enda tråd jag är aktiv på småprat är vädertråden...

Det tycker jag är synd, jag saknar dig i småprat. kompiskram.gif

Även Stintan har naturligtvis samma rätt att vara här som alla andra
Myosotis
CITAT (faith @ 21-02-2011, 12:31) *
Tycker det är intressant fenomen att man kan bli irriterad på människor man inte känner...

Men är det så konstigt? Det är ju inte människan i sig, för henne känner jag inte, utan det är fenomenet. Där det tidigare var trivsamt och roligt och fridfullt (inte alltid, jag vet) är det nu irriterat, tjafsigt och jobbigt. Jag har bara pga detta hållit mig härifrån i flera dagar ibland, men samtidigt gillar jag odla och alla trevliga odlaiter så mycket så jag vill vara här trots allt. Det är samma sorts irritation som om de skulle bygga en motorväg genom min trädgård, ingenting skulle längre vara som förr, jag skulle bli stressad och jag skulle hata den som kom på idén utan att känna honom personligen.
Alba
CITAT (faith @ 21-02-2011, 12:31) *
Tycker det är intressant fenomen att man kan bli irriterad på människor man inte känner. Jag är självklart inte själv immun mot detta, är väl mänskligt att då och då låta sig påverkas. Men när man ser att någon påverkar en så till den milda grad så borde man fråga sig varför. Och vad man kan göra åt det. För den enda du kan påverka är dig själv. Minns ett citat någon sa en gång, det är på engelska. Det var den personen som någon retade sig på som sa det. "Thank you for letting me live rent free in your head".


Är det verkligen möjligt att du aldrig blir irriterad på människor du inte känner ...aldrig i bilkön, aldrig i kassan på affären, aldrig på bussen, aldrig när du läser något i en tidning som en obekant skrivit osv.
Jag tycker ju att det är människor jag inte känner som jag blir irriterad på. Känner jag personen tar man till sig allt på ett annat sätt och kan ofta utreda det som irriterar.

Visst är det så att den enda som kan påverka är jag själv. Valfriheten borde då vara enkel ...... hålla sig borta från vissa trådar ..........inte så lätt........alternativet är då att hålla sig borta från Odla helt. confused.gif

CITAT (fuchsian @ 21-02-2011, 11:49) *
Ja ha, det var ju delvis mig som denna märkligt diffusa angklagelsetråden delvis riktade sig på.

Er tal om troll har jag sagt att för mig betyder det helt annat, har inte fattat det förran nu vad menar. Jag vidhåller vid min syn om troll och änglar som naturens kärleksfulla väsen och det kan ingen ta ifrån mig.

Det har varit lugnt under längre tid för min del och har endast svarat till mina PM som jag plockar bort till ett annat ställe, vissa av dem som innehåller känsliga frågor mellan mig och personen, resten som är skit, försvinner bort.
Ingen ska ha rätt att kunna läsa andras PM, det kan innehålla mycket personliga och känsliga saker.

Som jag har sagt i dom trådar, god morgon och meningslösa, mer sådana som jag inte väntar mig några svar att jag är under hypnosbeh. sen fr, början av januari och har haft och har det verkligenpsykiskt tufft, men det som pågår där är min privatsak, endast har jag nämnt att jag ät trött osv.

Jag fick ringa i morse och be om att återkomma till min terapeut pga att jag krachade totalt igår och min man vill inte veta av att helt främmande männniskor orsakar mig detta, som är under privatvård och kostar en hel del, ochså de långa resorna, då ska man inte behöva betala för dom som orsakar mig detta.

Enligt min terapeut låg mina svårigheter i forumet, hos enstaka endast som fick det gamla att bryta ner mig. Hon gav mig rådet att behålla vännerna.

Inget mer från mig mer än god morgon, kanske, men har goda vänner bland medlemmarna som skriver till mitt PM och vissa som jag litar på har fått min mailadress.

Slut i rutan, ingår inte er hatkamjang längre, och endast vänner är välkomna att nå mig. ......Fuchsian ......

PS: Jag har alltid gillat Stintan och hon har varit den mest ärliga av er alla. Var rädd om henne. ds.


Om forumet är enda anledningen så skulle då jag hålla mig borta från Odla.
Varför engagera sig i något som gör att man mår dåligt.



Edit - hade inte läst era trådar om citat och nu citerade ju jag......f'låt.
Man borde kanske läsa hela tråden. giggle.gif
Meriona
Hur skulle man annars vetat vem du svarade, Alba. laugh.gif
Citera är ofta ett måste tycker jag.
Alba
CITAT (Meriona @ 21-02-2011, 14:37) *
Hur skulle man annars vetat vem du svarade, Alba. laugh.gif
Citera är ofta ett måste tycker jag.


Efter att ha läste hela tråden nu så instämmer jag.
Om man plockar ut bara tex en rad som citat i sitt svar så är det ju jag som väljer och tolkar och då kan ju mitt inlägg bli hur galet som helst. Ungefär som när tidningarna gör löpsedlar.
Cacki
Jag tycker också att möjligheten att citera känns nödvändig. Visserligen håller jag med om att enstaka meningar riskerar att tas ur sitt sammanhang men jag skulle önska att man ändå skulle kunna saxa ut ibland om man nu bara gör en anmärkning om det.
Många skriver ju en hel massa i sina inlägg och man kanske bara vill kommentera en viss sak och då känns det ibland lite onödigt att citera hela inlägget. Jag skulle önska att man bara skulle kunna välja ut det stycket som handlar om just det och strunta i resten.
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 21-02-2011, 14:57) *
-klipp-
Många skriver ju en hel massa i sina inlägg och man kanske bara vill kommentera en viss sak och då känns det ibland lite onödigt att citera hela inlägget. Jag skulle önska att man bara skulle kunna välja ut det stycket som handlar om just det och strunta i resten.

Då kan man göra så här.
Cacki
Saxat:
CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2011, 15:05) *
...Då kan man göra....


Eller så här. Men jag vet att många anser att det inte är ok, så därför drar jag mej för att göra det. Ibland tycker jag att det är lite väl petnoga här...
Gossen Ruda
Man får inte lägga till eller ändra i ett citat men det finns inga regler som säger att man inte får klippa. Klippa och klistra är däremot tveksamt.
Anma
CITAT (Cacki @ 21-02-2011, 15:11) *
Saxat:
Eller så här.
/.../
Ibland tycker jag att det är lite väl petnoga här...

Brukar jag göra, men inte alltid, tyvärr. /.../ betyder ju att just där saknas något.
Men det är sällan jag klipper bort mitt i, oftast är det före och/eller efter det citatet jag lämnar.
Alexander-VG-zon3
jag brukar dela upp, eller ta veck det jag inte besvara när jag citerar, däremot har jag aldrig ändrat text eller skrivit in nåt i citatet.
Cacki
Tack för era svar! Då kan man ju göra på lite olika sätt och det kan nog funka med allihop bara det framgår tydligt att det är en urklippt text. Naturligtvis får man inte ändra i texten för då är det ju inget citat.
Jag vet att jag sett att det skrivits tidigare att det är fel att saxa så jag har undvikit det för att inte reta upp någon i onödan.
Red Top
CITAT (Cacki @ 21-02-2011, 17:55) *
Tack för era svar! Då kan man ju göra på lite olika sätt och det kan nog funka med allihop bara det framgår tydligt att det är en urklippt text. Naturligtvis får man inte ändra i texten för då är det ju inget citat.
Jag vet att jag sett att det skrivits tidigare att det är fel att saxa så jag har undvikit det för att
inte reta upp någon i onödan.

Så här brukar jag göra om det är ovanligt långa texter, där jag bara svarar på en del av innehållet. Då sticker ju inte texten i ögonen och man kan läsa hela inlägget om man vill.
Överbölingen
Jag vet inte hur man gör citat. Men i stället inleder jag med dens signatur på vars inlägg jag besvarar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon