merlin68
Jag har under längre tid funderat vilka fritidsskor jag ska inhandla till våren. Gillar converse men är tveksam pga att jag är i fyrtioårsåldern. Kan man bli för gammal för converse sneakers? Vad tycker ni, kanske finns andra åldersrelaterade big no-no's också nono.gif ?
*Stintan*
Varför skulle du vara för gammal?
Anma
Man blir aldrig för gammal för converse. I vår tänker jag köpa på mig typ 10 par i London. smile.gif

Alldeles för korta kjolar och alldeles för djupa urrigningar tycker jag inte är så snyggt på medelåders människor. Inte på nån förresten, men no-no är det inte.
andersen
CITAT (merlin68 @ 26-02-2011, 12:22) *
Jag har under längre tid funderat vilka fritidsskor jag ska inhandla till våren. Gillar converse men är tveksam pga att jag är i fyrtioårsåldern. Kan man bli för gammal för converse sneakers? Vad tycker ni, kanske finns andra åldersrelaterade big no-no's också nono.gif ?


Självklart så kan du köpa dom dojorna, Big no-no är ju bara haremsbyxor, men det tycker jag det är på alla=hemsbyxa!
Huggorm
När man passerar 40 är det enbart träskor som gäller
Alba
CITAT (Huggorm @ 26-02-2011, 12:35) *
När man passerar 40 är det enbart träskor som gäller


Oj då - det har jag inte förstått. giggle.gif
Var går nästa gräns ?

En gång när jag köpte platta, breda och sköna skor frågade en kompis - har du problem med fötterna som köper den typen av sko.
Jag köpte de för att de var sköna men det fanns tydligen inte i hans värld.

Han fru går alltid i högklackat.
Anma
CITAT (Huggorm @ 26-02-2011, 12:35) *
När man passerar 40 är det enbart träskor som gäller

Jag trodde det var ecco. smile.gif

Jag har passerat 40 och älskar ecco, så det kan ligga något i min teori... giggle.gif
Gossen Ruda
Skit i vad andra tycker, jag har aldrig följt konventionerna.
malcolm
Min dotter protesterade lite när jag köpte nya sandaler efter tio år och hade hittat exakt likadana, retade henne lite och sa att jag skulle köpa fem par till så jag skulle ha resten av livet. giggle.gif
herkules
blir man någonsin för gammal för sneakers?

min personliga åsikt om converse är dock att de är riktiga skitskor, dyra och undermålig kvalitet, oskönt tung gummisula.

det finns massor av schyssta och snygga sneakers i andra märken, kolla in puma, nike, adidas m fl, samma pris men 1000 gånger bättre kvalitet.
malcolm
Jag hade ett par Reebok förut, nästan outslitliga och ack så sköna. Dyra var de vid inköp men de var värda varenda krona, tyvärr har jag inte hittat liknande modell igen.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 26-02-2011, 13:41) *
blir man någonsin för gammal för sneakers?

min personliga åsikt om converse är dock att de är riktiga skitskor, dyra och undermålig kvalitet, oskönt tung gummisula.

det finns massor av schyssta och snygga sneakers i andra märken, kolla in puma, nike, adidas m fl, samma pris men 1000 gånger bättre kvalitet.


Inte bara skitskor... dom är ju asfula också coolgleam.gif
gnon49
Träskor o seglarskor gäller på sommaren. Och kommer nog att gälla resten av mitt liv. Vinterskorna jag ha verkar outslitliga, så dom kan jag nog ha i tio år till. Tror det är ecco faktiskt.
Anki på Öland
Gamla hederliga basketkängor som man hade på -60talet biggrin.gif
malcolm
CITAT (Anki på Öland @ 26-02-2011, 14:53) *
Gamla hederliga basketkängor som man hade på -60talet biggrin.gif

Fast på den tiden kostade ett par 10 kr eller nå´t och ALLA hade sådana.
*Stintan*
Det är ju inne med tygskor nu så det kommer väl var o varannan människa gå omkring i. wacko.gif
Suz
CITAT (merlin68 @ 26-02-2011, 12:22) *
Jag har under längre tid funderat vilka fritidsskor jag ska inhandla till våren. Gillar converse men är tveksam pga att jag är i fyrtioårsåldern. Kan man bli för gammal för converse sneakers? Vad tycker ni, kanske finns andra åldersrelaterade big no-no's också nono.gif ?


Inte för gammal anser jag!
En av alla mina syskon har såna och hon är 58!
Gillar man dem så ska man väl ha ett par eller flera!
Tikka
CITAT (merlin68 @ 26-02-2011, 12:22) *
Jag har under längre tid funderat vilka fritidsskor jag ska inhandla till våren. Gillar converse men är tveksam pga att jag är i fyrtioårsåldern. Kan man bli för gammal för converse sneakers? Vad tycker ni, kanske finns andra åldersrelaterade big no-no's också nono.gif ?


Man blir inte äldre än man gör sig wink.gif
Jag är 46 och älskar o lever i mina vita Reebok gympadojor året om då det inte är för kallt då är det kängor som gäller smile.gif
Klart du ska köpa dig converse!
merlin68
Tack för era svar blomma.gif Da kanske vågar jag köpa ett par ändå...har haft ett par jättebra lacoste streetskor de senast sex åren men de har nu fallit sönder i sina beståndsdelar tyvärr. Skor är inget jag brukar köpa så ofta (iof är jag väldans restriktiv med mina klädinköp överlag) så det är viktigt att de håller flera år, nån skrev att converse är av dålig kvalitet? Jag har försökt få tag i ett likadant par som mina gamla men den modellen har tydligen utgått ur deras sortiment för flera år sedan crying.gif . Synd att jag inte bunkrade flera par då så hade jag haft skor för resten av livet tongue.gif Jag har kanske konstiga eller extremt känsliga fötter för jag tycker att de flesta skor skaver eller trycker med ont i fötterna och skavsår som följd. Det är ungefär vart tionde år jag hittar någonting som verkligen passar och är skönt att gå i.
Piccante
Man blir inte för gammal för att klä sig som man trivs!
Suz
CITAT (Markus_H @ 26-02-2011, 20:22) *
Man blir inte för gammal för att klä sig som man trivs!



Sant!
kerstin z5-6
Såklart du inte är för gammal! lika idiotiskt som " ska du inte klippa håret kort nu då du fyllt 45?" PAH wacko.gif
Suz
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-02-2011, 20:48) *
Såklart du inte är för gammal! lika idiotiskt som " ska du inte klippa håret kort nu då du fyllt 45?" PAH wacko.gif



det där var lite kul faktiskt!
Min svärmor är frisör och hon ansåg att när jag passerade 30 års strecket För några få år sedan whistling.gif kunde jag inte längre ha långt hår utan skulle ha det jäms med öronen giggle.gif
Jag gick emot hennes önskan....
Christa
converse, sneakers, streetskor confused.gif

Vad i hela fridens dar är det för dojor? Så mycket konstiga namn nuförtiden och inte låter det som svenska heller.

Jag är nog inte för gammal för skorna men för språket...

CITAT (Suz @ 26-02-2011, 20:51) *
det där var lite kul faktiskt!
Min svärmor är frisör och hon ansåg att när jag passerade 30 års strecket För några få år sedan whistling.gif kunde jag inte längre ha långt hår utan skulle ha det jäms med öronen giggle.gif
Jag gick emot hennes önskan....


Min frissa drog gränsen vid 40 men jag är snart 53 och håret är längre än någonsin. Jag tyckte det var ganska fräckt av frissan att komma med sådana åsikter, det har väl inte hon med att göra.
Monica M zon 4
Varför skulle man bli för gammal för gympadojjor? Man tar väl på sig vad man vill.

Själv skulle jag dock aldrig vilja gå i gympadojjor en hel dag. Svettigt och inte fotriktigt och inget bra stöd för foten. Och varför ska man kalla dom converse?
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 26-02-2011, 14:53) *
Gamla hederliga basketkängor som man hade på -60talet biggrin.gif

och som man skrev en massa på och som var kinesiska och som kostade typ 16 spänn och var jättesvettiga att gå i...

(snacka om att bli nostalgisk)
Christa
CITAT (Monica M zon 4 @ 27-02-2011, 08:00) *
Varför skulle man bli för gammal för gympadojjor? Man tar väl på sig vad man vill.

Själv skulle jag dock aldrig vilja gå i gympadojjor en hel dag. Svettigt och inte fotriktigt och inget bra stöd för foten. Och varför ska man kalla dom converse?


Så converse är gympadojor? Jag har verkligen ingen aning. Alla tre jag räknade upp i min fråga är totalt okända för mig. Ser ofta benämningar också i samband med kläder som jag inte förstår alls.
Carl
Samma här
Berith
CITAT (Christa @ 27-02-2011, 08:34) *
Så converse är gympadojor? Jag har verkligen ingen aning. Alla tre jag räknade upp i min fråga är totalt okända för mig. Ser ofta benämningar också i samband med kläder som jag inte förstår alls.

Såna gympadojor som Anna Bergendahl hade i Melodifestivalen ifjol - här i en lite annorlunda version... giggle.gif
herkules
CITAT (Berith @ 27-02-2011, 09:07) *
Såna gympadojor som Anna Bergendahl hade i Melodifestivalen ifjol - här i en lite annorlunda version... giggle.gif

HÄR också i en annorlunda version (slut i butik för den som till äventyrs skulle vilja haft ett par)
Anki på Öland
CITAT (Christa @ 27-02-2011, 08:34) *
Så converse är gympadojor? ..............

Hade heller ingen aning om vad converse var, men varför sitta ovetande när google finns...... smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 27-02-2011, 09:16) *
Hade heller ingen aning om vad converse var, men varför sitta ovetande när google finns...... smile.gif

Instämmer. laugh.gif
Anma
Det är tredje gången sen jag började bry mig det minsta som just Converse är på modet.
Christa
Verkar ju vara dom gamla vanliga gympadojorna som jag gått omkring i varje sommar i hela mitt liv. Dom jag har nu köpte jag när det sålde 3 par för 100 kr.

Antar att tygdojorna kostar lite mer när det fått namnet converse...
Red Top
Jag håller helt med Markus, som skrev:
CITAT (Markus_H @ 26-02-2011, 20:22) *
Man blir inte för gammal för att klä sig som man trivs!


Om någon skulle vilja ha en lite kvinnligare modell, för speciella tillfällen, kan man ju satsa på såna här:



Själv håller jag mig till mina
Christa
CITAT (Red Top @ 27-02-2011, 10:45) *
Jag håller helt med Markus, som skrev:
Skulle någon skulle vilja ha en lite kvinnligare modell, för speciella tillfällen, kan man ju satsa på såna här:



Själv håller jag mig till mina


laugh.gif

Fast dom där foppatofflorna innehåller ju ofta en massa kemikalier så dom vågar jag inte använda.
netha
Man är aldrig för gammal för något man trivs i/med.
Själv går jag i Crocs hemmavid och övriga är Hästen skor eller Sköna Marie.
Gita
CITAT (Red Top @ 27-02-2011, 10:45) *
Jag håller helt med Markus, som skrev:
Skulle någon skulle vilja ha en lite kvinnligare modell, för speciella tillfällen, kan man ju satsa på såna här:



Själv håller jag mig till mina

Converse är väl bara ett av många märken när det gäller tyg/gympaskor men de svarta på bilden var riktigt snygga.
Och foppisar, världens skönaste skor och så kan man bara spola av dem under kranen när de blir smutsiga. Jag har flera par, tar på dem det första jag gör när jag kommer hem, men de får stanna innanför tomtgränsen för de är ju i ärlighetens namn förfärligt fula och att visa mig offentligt i sådana är jag lite för fåfäng för att göra.
Gita
Red Top
CITAT (Christa @ 27-02-2011, 10:52) *
laugh.gif

Fast dom där foppatofflorna innehåller ju ofta en massa kemikalier så dom vågar jag inte använda.

Sorry Christa, men då får du nog sluta använda skor överhuvudtaget. De flesta innehåller sin beskärda del av kemikalier. Om du inte tillverkar egna förstås.

Eller köper handgjorda ekologiska.

Carl

Tycker att man borde vara max 15 för att kliva i dom. Är man över 25 så har man problem!
Anma
CITAT (Carl @ 27-02-2011, 17:18) *
Tycker att man borde vara max 15 för att kliva i dom. Är man över 25 så har man problem!

Eller så ligger problemet hos den som anser att alla över 25 som använder converse har problem. Kanske. smile.gif
Christa
CITAT (Red Top @ 27-02-2011, 13:08) *
Sorry Christa, men då får du nog sluta använda skor överhuvudtaget. De flesta innehåller sin beskärda del av kemikalier. Om du inte tillverkar egna förstås.

Eller köper handgjorda ekologiska.



Det finns säkert kemikalier i andra skor också. I plastskorna går dock folk ofta barfota och det var höga halter ftalater i dom.

http://www.naturskyddsforeningen.se/natur-...Fnews%253D11004

Elisabeth-Västkustkolonisten
fick idag ett mail från brandos med deras nyinkomna skor. Dom har många converse
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon