ogräset
Hejsan

Så spännande det skall bli när isen försvinner från dammen. Samtidigt är det nervöst, efter denna kalla vinter hur ser det ut? Överlever fiskarna och hur är det med växterna? Usch, vad nervös jag blir.
Men det är bara att vänta och se.

Ha det bra

Birgitta confused.gif
anki/ronninge
När isen smälter ommer jag troligtvis med största säkerhet hitta 5 "fiskpinnar", 5 guldfiskar hade vi. Allt packade ihop i vintras, sad.gif men men...nya tag, nya fiskar, bättre anordningar till nästa vinter!!!
CITAT (ogräset @ 03-03-2011, 19:55) *
Hejsan

Så spännande det skall bli när isen försvinner från dammen. Samtidigt är det nervöst, efter denna kalla vinter hur ser det ut? Överlever fiskarna och hur är det med växterna? Usch, vad nervös jag blir.
Men det är bara att vänta och se.

Ha det bra

Birgitta confused.gif


nyare 046.jpg

Iren
Vi fick aldrig tagit in våra stackars guldfiskar från vår lilla, bara 60 cm djup, damm i höstas. Lade över frigolitskivor o skottade snö över. I februari då det blev tö så plockade vi undan och tinade upp ett hål på isen och då såg vi att alla fiskarna klarat sig! Var helt säker på att det var "fiskpinnar" (Kul uttryck förresten!) Lade över dom igen o skottade på den snö som fanns så nu hoppas jag dom klarat den sista kalla omgången.[attachment=58626:mars_2011_010.jpg]
anki/ronninge
hm, så har jag tur så lever dom wink.gif
CITAT (irdalen @ 06-03-2011, 11:20) *
Vi fick aldrig tagit in våra stackars guldfiskar från vår lilla, bara 60 cm djup, damm i höstas. Lade över frigolitskivor o skottade snö över. I februari då det blev tö så plockade vi undan och tinade upp ett hål på isen och då såg vi att alla fiskarna klarat sig! Var helt säker på att det var "fiskpinnar" (Kul uttryck förresten!) Lade över dom igen o skottade på den snö som fanns så nu hoppas jag dom klarat den sista kalla omgången.[attachment=58626:mars_2011_010.jpg]

Iren
Håller tummarna! Du kan väl berätta hur det gått sedan rolleyes.gif
anki/ronninge
ska försöka komma ihåg wink.gif
CITAT (irdalen @ 06-03-2011, 12:12) *
Håller tummarna! Du kan väl berätta hur det gått sedan rolleyes.gif

Maggan H
Hä har alla klarat sig, både schubunki, guldfisk och koi. Vi har haft en pump som hållit öppet vatten hela vintern, När det frös som hårdast var jag ute och hackade bort isen som frös ihop utanför det rinnande vattnet.
Iren
Lite avundsjuk allt.... tongue.gif
ogräset
Då kanske det ändå finns hopp...
Iren
Dessvärre så hade två fiskar dött nu efter februari... kanske blev det för lite snö runtomkring, vet ej? Men två finns kvar så vi hoppas dom ligger i dvala och har vänligheten att dyka upp snart....

Hur har det gått för ogräset och anki då???
ogräset
Hejsan!

Tror att jag såg en orange koi i fredags, men det var bara en gång. Om fiskarna skulle vara döda ligger de kvar på botten då? Eller flyter de upp?

Undrande Birgitta?
Iren
CITAT (ogräset @ 27-03-2011, 22:19) *
Hejsan!

Tror att jag såg en orange koi i fredags, men det var bara en gång. Om fiskarna skulle vara döda ligger de kvar på botten då? Eller flyter de upp?

Undrande Birgitta?



Dom flyter nog upp...
malcolm
Begrunda min tråd "Fiskar i damm".
Iren
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 11:06) *
Begrunda min tråd "Fiskar i damm".


Tack, jag såg den! Tycker inte heller det är kul men hann inte med i höstas, tyvärr... Man lär av sina misstag.
ogräset
Jippi, tjolahopp nu har jag sett 2 stycken fiskar.

Jag blir så glad :-) :-) :-)

Birgitta tummenupp.gif
Iren
CITAT (ogräset @ 28-03-2011, 19:27) *
Jippi, tjolahopp nu har jag sett 2 stycken fiskar.

Jag blir så glad :-) :-) :-)

Birgitta tummenupp.gif



Så roligt för dig och dina fiskar tummenupp.gif
ogräset
Nu har jag sett 3 stycken fiskar, nu är det fyra kvar som jag inte sett. En stor och 3 små, hoppas att de dyker upp snart.

Må väl Birgitta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon