Full version: Gratis hemsida?
Myosotis
Zoomins gratistjänster där jag har min hemsida ska läggas ner. Nu letar jag efter ett nytt ställe.
Började faktiskt på http://www.gratishemsida.me/ som verkade bäst, men när jag hade laddat upp tre små bilder som test var det redan 11% av vad som får plats, så det är inget för mig tyvärr. Sedan finns det http://www.webs.com/, jag är lite misstänksam och det är jobbigt att den pratar engelska. http://www.123minsida.se/ var visst inte gratis som man kan tro. Nu tittar jag på http://www.infoom.se/mysite/ men där måste man bli medlem, sånt skrämmer mig lite. Jag trodde det fanns massor. Har googlat ”gratis hemsida”. En länk som kom upp ledde till en porrsida. Det känns lite obehagligt att klicka på saker, lämna e-mailadressen, bli medlem och sånt när man inte vet ifall de är pålitliga. Finns det någonstans där man kan jämföra olika alternativ? Har ni några tips om gratis hemsidor? Till zoomin kom jag för att en kompis hade sin blogg där, det är en sån rekommendation jag skulle vilja ha nu. Känner mig helt villrådig.
Jag skulle vilja ha en flerspråkig hemsida, är det för mycket begärt om den ska vara gratis? Med små flaggor att klicka på för vilket språk man vill läsa på. Några undersidor, plats för ett antal bilder, annars har jag väl inte så många krav.
Alexander-VG-zon3
webs är jag jätte nöjd med, enkelt och snyggt. men det är ju på engelska (på hemsidan skriver du ju vad du själv vill).

den har det mesta man vill ha för en sida, flerspråkig vet jag dock inte.

på webs måste man ockås bli medlem, men jag tycker det är en seriös sida har som sagt inte haft några problem.
takstigen
Gratis hemsidor innehåller mycket reklam
Jag har min hemsida hos one.com som jag är mycket nöjd med och då får man eget domännamn
Namnet kostar ca 100 kr en gång ovh sedan ca 300 kr per år
Alba
Varför inte en blogg ?
De gratisbloggar som finns nu tex blogger kan man konstruera och göra nästan som en hemsida.
Du kan även ha egen domän.
*Stintan*
Myo jag känner killen som har http://www.infoom.se/mysite/ och han är seriös och bra så du behöver inte vara orolig.
Jag tillhörde testpiloterna men nu har jag inte gjort något åt min sida på urlänge men jag vet att det tillkommit fler funktioner. Kanske skulle fixa lite med den g.gif

Myosotis
Men vad bra, tack för svar! Betalsida är inget alternativ i nuläget. Det där med bloggar har jag inte koll på, men då ska jag titta på det också. Väldigt skönt att höra att både webs och infoom är seriösa, tror jag ska börja med att titta vidare på infoom så slipper jag engelskan. Inte för att jag är så dålig på engelska, men där förekommer ord som förmodligen inte ens fanns när jag gick i skolan... laugh.gif
Hur mycket plats är där för bilder, Stintan?
Myosotis
Nu har jag tittat på din hemsida, den var fin! Reklamen är inte speciellt störig iom att kanterna är rena, längst ner gör det inte så mycket. Klart värre på zoomin.
*Stintan*
Oj jag vet inte hur mycke plats man får till bilder men skulle det vara för lite kan admin säkert fixa det om du mailar honom.
Piccante
Som Alba säger man kan även använda en blogg för att göra en enkel sida. På wordpress.com kan man skaffa en gratis blogg och välja mellan massor färdiga mallar. Man kan bygga ut med flera sidor från startsidan.
kerstin z5-6
www.blogspot.com...
Blogg är klart enklast , billigast o kan se ut som du önskar
Meriona
Jag känner flera som använder Nogg.se
Med mängder av bilder (på pelargoner). Men funkar nog även med ägg. flirting.gif
Myosotis
Tack för tipsen! Har inte haft tid att vara inomhus speciellt mycket men ska väl ta tag i det snart.
Myosotis
ranting.gif -cry-.gif

Det går inte bra. Fler tips? Har testat alla men jag är nog för dum för det här. Stintans som verkade så bra fattar jag inte hur jag redigera (ska lugna ner mig och försöka igen), men alltså får man inte välja egen adress till hemsidan utan får bara ett nummer tilldelat?! thumbdown.gif Jag börjar uppskatta zoomin som var så enkel, det var kanske ett undantag. crying.gif
Meriona
Du som har så mycket charm kan väl få en IT-kille att fixa det? smile.gif IT-killar till Myo - NU! sos.gif sos.gif
Christa
Har för mig att jag haft en tråd i detta ämne och att det kom en hel del bra förslag.
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 11-03-2011, 18:36) *
ranting.gif -cry-.gif

Det går inte bra. Fler tips? Har testat alla men jag är nog för dum för det här. Stintans som verkade så bra fattar jag inte hur jag redigera (ska lugna ner mig och försöka igen), men alltså får man inte välja egen adress till hemsidan utan får bara ett nummer tilldelat?! thumbdown.gif Jag börjar uppskatta zoomin som var så enkel, det var kanske ett undantag. crying.gif


Jag kan nog hjälpa dig litegrann på den där som jag PM:ade om...
ängsvädd
Vilket webbhotell vill du ha Myo? Jag hjälper gärna till - kan starta en hemsida på min dator i så fall i det webbhotellet. Sade hon kaxigt - jag h o p p a s jag kan hjälpa till iaf biggrin.gif
Alba
CITAT (Myosotis @ 11-03-2011, 18:36) *
ranting.gif -cry-.gif

Det går inte bra. Fler tips? Har testat alla men jag är nog för dum för det här. Stintans som verkade så bra fattar jag inte hur jag redigera (ska lugna ner mig och försöka igen), men alltså får man inte välja egen adress till hemsidan utan får bara ett nummer tilldelat?! thumbdown.gif Jag börjar uppskatta zoomin som var så enkel, det var kanske ett undantag. crying.gif


Jag är säker att Stintan hjälper dig bara hon ser ditt inlägg här.
Du kanske kan PM:a henne.
fuchsian
Detta verkar för mig helt ufo än så länge och tänker inte öppna något själv även att i mitt arbetets vägar frågas det om det, men jag vill inte ha det så öppet.
aldra bäst att meila till varandra om det är något, så gör jag med dem jag har som vänner härifrån, samt med anhöriga.
Det finns gott om meiladresser, så man kan stänga av det som börjat funka fel. ...Fuchsian......
sqrulan
---------------------------------------------

fuchsian
Jösses, människa, jag konstaterar endast fakta från mig helt utan att någon ska ta åt sig. För mig funkar meil bäst, så enkelt är det. Det är ju en enkel sak och funkar för mig, för alla gör det de känner för...
Hur naturligt och enkelt som möjligt. Där kan jag kapa adressen om otillåtet kommer in och vännerna får en annan adress om det skulle behöva. jag har flera datorer och ändå mer adresser så det är inga problem. ------Fuchsian.....
sqrulan
-----------------------------------------------------

*Stintan*
Myo, man får nog läsa och testa sig fram. Jag har ju som sagt inte själv jobbat med den sidan på jättelänge men jag vet att det tillkommit en massa nya bra funktioner. Man måste vara inloggad för att kunna jobba med sidan och jo jag tror att man kan få en egen adress på något sätt fast är osäker på om det är gratis.
fuchsian
CITAT (sqrulan @ 12-03-2011, 14:11) *
OM du är naturlig då satan är jag Jesus!!!


Hur naturlig som helst som den människa jag är, vill du se mig då på bild eller? Jesus har jag inte sett och jag tror inte ens att han finns, ändå mindre att satan finns, mer än i någons hemska handlingar.
Jaa, jösses, gode Gud, hjälp mig?

du är en rolig en .... ......Fuchsian...
Platinum
Jag hade en gång i tiden en hemsida hos geocities, där var det programmering i html som gällde. Jag föredrar faktiskt blogg om jag skall vara ärlig, färdiga mallar som man kan laborera lite med passar mig utmärkt.

Du kan ju kika på den här sidan Myo där det finns lite ord om för- och nackdelar samt lite länkar till fria hemsidor och bloggar:
http://www.hem.sidor.at/gratis-hemsida/
Rihane
CITAT (Platinum @ 12-03-2011, 14:58) *
Jag hade en gång i tiden en hemsida hos geocities, där var det programmering i html som gällde. Jag föredrar faktiskt blogg om jag skall vara ärlig, färdiga mallar som man kan laborera lite med passar mig utmärkt.

Du kan ju kika på den här sidan Myo där det finns lite ord om för- och nackdelar samt lite länkar till fria hemsidor och bloggar:
http://www.hem.sidor.at/gratis-hemsida/


Geocities är inte gratis längre. Hade också en sida där.
Håller med om att blogg är enklare. Med rätt val av mall och användadet av sidor istället för inlägg kan man få det att se ut som en hemsida.
ängsvädd
Färdiga mallar finns även hos vissa webbhotell, iaf hos one.com.
Myosotis
Tack för alla svar och erbjudanden om hjälp! Jag har av influensatekniska skäl knappt varit i närheten av datorn men NU ska jag ta tag i det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon