Full version: Mässan
mojan
Jag ska för första gången åka till mässan nästa helg.
Fråga: Måste man ha "en bunt" kontanter med sig eller funkar kortbetalning?

(Anledningen till min fråga är att jag hörde att försäljarna inte tar kort! )
Peztis
Det är väldigt olika! Många - fler och fler - tar kort men för många är kontanter fortfarande det enda betalningsalternativet.

Det finns dock bankomater men köerna brukar vara lätt avskrämmande.

Så tipset är att ha med sig kontanter...
Klura
Tänkte precis fråga detsamma.
Har försökt hitta nån tråd om hur Kistamässan var.
Skulle vara kul att höra hur ni hade det där.
Jag kom aldrig iväg på den, men Nordiska ska jag åka till på torsdag (bara jag får ledigt från jobbet)
malin72
Jag brukar ta ut lite pengar innan mässan men något jag tycker är bra är dom där bankomat bussarna som brukar finnas tummenupp.gif så även fast det är väldigt mycket folk på mässan har jag inte tyckt att köerna varit jobbiga, jag tycker inte om att gå runt med massa kontanter i plånboken så jag tar ut några gånger istället..
skogstroll
lite matsäck är däremot att rekommendera, man har ju dött av näringsbrist när man får en sketen kokt i handen
malin72
CITAT (skogstroll @ 21-03-2011, 12:58) *
lite matsäck är däremot att rekommendera, man har ju dött av näringsbrist när man får en sketen kokt i handen


Ja det är sant!!! Förra året orkade jag inte stå i kö när vi skulle fika så jag tom gick till automaten och köpte en kaffe giggle.gif
mojan
Tack för svar! Jag noterar kontanter och liten matsäck
Något mera jag bör veta?
*Stintan*
Skönaste skorna och stor väska biggrin.gif
malcolm
Ju mindre pengar som medtages desto mindre handlas. flirting.gif
mojan
Hm, få se nu: g.gif
Liten matsäck-check smile.gif
Sköna skor-check smile.gif
Stor väska-check smile.gif Tar nog ryggsäck, så har jag händerna fria att plocka på allt. blush.gif
Kontanter-check. smile.gif Men inte för mycket-check nono.gif

Har jag allt nu? confused.gif

Chamomille
Vatten (eller nåt) och huvudvärkstablett rolleyes.gif
titti49zon6
Kamera. Bra om man vill fotografera alla trevliga odlaiter, växter och annat spännande. Sedan skall foton läggas ut i forumet
så att vi som inte kan åka får något kul att se.
Ha det så trevligt alla ni som kan åka och var inte rädd om slantarna.....det kommer nya om 1 månad yes.gif crazy.gif
malin72
CITAT (titti49zon6 @ 21-03-2011, 16:18) *
Kamera. Bra om man vill fotografera alla trevliga odlaiter, växter och annat spännande. Sedan skall foton läggas ut i forumet
så att vi som inte kan åka får något kul att se.


Självklart Titti!!! kameran laddas och åker med och foton kommer så klart så ni andra kan få se yes.gif hoppas allt går bra för dig så du kanske kan komma ner nästa år kompiskram.gif kompiskram.gif
mojan
Har oftast kamera med när jag är på utflykt-check smile.gif
Vatten-ingår i matsäck-check
Huvudvärkstablett går bort, har ytterst sällan huvudvärk. Skulle snarare behöva en ryggontstablett efter så mycket gå och stå-check smile.gif
Peztis
CITAT (Klura @ 21-03-2011, 06:38) *
Tänkte precis fråga detsamma.
Har försökt hitta nån tråd om hur Kistamässan var.
Skulle vara kul att höra hur ni hade det där.
Jag kom aldrig iväg på den, men Nordiska ska jag åka till på torsdag (bara jag får ledigt från jobbet)

Då har du missat mitt lilla försök under resor och evenemang.... sad.gif
Rihane
CITAT (Peztis @ 21-03-2011, 17:52) *
Då har du missat mitt lilla försök under resor och evenemang.... sad.gif

trostar.gif

Åter till Älvsjö:
Om man går till hemsidan för Nordiska Trädgårdar kan man se företagen. Pricka för dom man tycker är intressanta. Sedan kan man få en lista med företagen och en karta med företagen förprickade och sedan skriva ut dom

Tycker iof att någon verkar ha lagt ner mycket möda med att lägga exempelvis alla frö-utställare brevid varandra.
mojan
Aha! Man kan sortera på det sättet-har inte tänkt på det-check. smile.gif
Jag har printat ut listan med föredrag och prickat för vad jag vill lyssna på. smile.gif

Motti
Ja här fick man lite bra tips för oss som åker första gången bara jag nu blir frisk så jag kommer iväg .
En sak jag undrar över , är det vår i Stockholm ska man klä sig i vinterkläder eller vårkläder ?
malin72
CITAT (Motti @ 21-03-2011, 21:53) *
Ja här fick man lite bra tips för oss som åker första gången bara jag nu blir frisk så jag kommer iväg .
En sak jag undrar över , är det vår i Stockholm ska man klä sig i vinterkläder eller vårkläder ?


hm ja svårt det där, idag är det underbara +12 i skuggan och snön smälter...fast det kan ju vända snabbt igen g.gif fast jag har vinter jackan och skorna på, hänger av mig i garderoben när jag kommer dit..och kvällarna är ju så klart kalla
malcolm
Jag använder vinterjackan fortfarande, vissa dagar kan det blåsa kallt trots att termometern visar flera plusgrader.
Klura
CITAT (Peztis @ 21-03-2011, 17:52) *
Då har du missat mitt lilla försök under resor och evenemang.... sad.gif


Där glömde jag att kika. Ilar dit bums tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon