Meriona
Det gjorde jag, jag får tillbaka 5.222 spänn! TJOHOOOOO! yahoo.gif
(Det lönar sig att inte vara med i Sv Kyrkan)
gnon49
Nu är det avklarat. Restskatt får jag alltid.
malcolm
Gick inte alls det, "för många samtidiga användare". Får vänta tills ikväll.
Huggorm
841kr skall jag betala, det är fastighetsavgiften som ställer till det
Meriona
Fastighetsskatt, är inte den borta för privatpersoner? Eller menar du den kommulala fastighetsavgiften? unsure.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 22-03-2011, 14:55) *
Fastighetsskatt, är inte den borta för privatpersoner? Eller menar du den kommulala fastighetsavgiften? unsure.gif

Jag får betala både fastighetsskatt och fastighetsavgift, de står på två olika rader intill varandra
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 22-03-2011, 15:13) *
Jag får betala både fastighetsskatt och fastighetsavgift, de står på två olika rader intill varandra


Finns det en separat fastighet utöver den som din bostad ligger på?
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 22-03-2011, 15:16) *
Är det en jordbruksfastighet?

Nej, en småhus och en tomtmark.

CITAT (Aqvakul @ 22-03-2011, 15:16) *
Finns det en separat fastighet utöver den som din bostad ligger på?

Nu var du snabb med att ändra. Men som sagt rolleyes.gif
Meriona
Nämen Huggorm, är du dubbelt straffad då för att du bor på landet och inte har några kommunala faciliteter att tillgå? crying.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 22-03-2011, 15:33) *
Nämen Huggorm, är du dubbelt straffad då för att du bor på landet och inte har några kommunala faciliteter att tillgå? crying.gif

Nja, jag äger ju faktiskt två fastigheter, så det är väll riktigt att jag skall betala två fastighetsskatter. Jag hade bara glömt bort den ena.
Meriona
Jösses vilken pamp.... giggle.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 22-03-2011, 15:43) *
Jösses vilken pamp.... giggle.gif

Nja, det är ju inte två herrgårdar om man säger så...
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 22-03-2011, 15:37) *
Nja, jag äger ju faktiskt två fastigheter, så det är väll riktigt att jag skall betala två fastighetsskatter. Jag hade bara glömt bort den ena.

en kommunal fastighetsavgift på den fastighet du bebor och statlig fastighetsskatt på den andra fastigheten....
*Stintan*
Hur länge har du bott i huset? Det är ju ingen fastighetsavgift de första fem åren o sen halv avgift de följande fem för nybyggda hus, eller så har du väldigt lågt byggnadsvärde på huset.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 22-03-2011, 15:47) *
en kommunal fastighetsavgift på den fastighet du bebor och statlig fastighetsskatt på den andra fastigheten....

Jag är inte skriven på någon av dem. Jag äger två fastigheter och hyr en lägenhet, men är inte skriven på någon av dessa platser rolleyes.gif
CITAT (*Stintan* @ 22-03-2011, 15:51) *
Hur länge har du bott i huset? Det är ju ingen fastighetsavgift de första fem åren o sen halv avgift de följande fem för nybyggda hus, eller så har du väldigt lågt byggnadsvärde på huset.
Byggnadsvärdet är <50.000kr, alltså så lågt som det kan bli. Har ju nyligen fått igång strömmen, så det är väll skäl nog att upptaxera en aning
Anma
Har deklarerat. 25000:- kvarskatt. Jag räknade med 35000:- så jag är nöjd. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Anma @ 22-03-2011, 18:59) *
Har deklarerat. 25000:- kvarskatt. Jag räknade med 35000:- så jag är nöjd. smile.gif


Har du sålt en bostad?




CITAT (Huggorm @ 22-03-2011, 16:08) *
Jag är inte skriven på någon av dem. Jag äger två fastigheter och hyr en lägenhet, men är inte skriven på någon av dessa platser rolleyes.gif

bostad = kommunal fastighetsavgift

annan fastighet = statlig fastighetsskatt
Anma
CITAT (Aqvakul @ 22-03-2011, 19:05) *
Har du sålt en bostad?

Ja.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 22-03-2011, 19:05) *
Har du sålt en bostad?
bostad = kommunal fastighetsavgift

annan fastighet = statlig fastighetsskatt

Intressant, där fick jag lära mig något nytt
Aqvakul
Känner mig inte alls sugen på att deklarera... sparar det till en annan dag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon