Full version: Stalker
Sidor: 1, 2, 3
malcolm
Fick nyss ett hotfyllt telefonsamtal, gissa från vem...?
Aqvakul
Om hon ringer igen, förklara att du tänker polisanmäla henne om det upprepas....
Peztis
Men kära någon! Tar det aldrig slut...?
Det låter som att ett telefonsamtal till farbror Polisen är på plats...
sommarhumla
Polisanmäl! Nu får det väl ändå vara nog tycker jag!!
malcolm
Den senaste tiden har jag följt en programserie på TV4-fakta som handlar om om stalkers, i USA och England iof. sig men jag tor inte det är mycket annorlunda här i Sverige.Polisen kan inte göra så mycket eftersom det "inte hänt nå´t" men dessa sinnesjuka människor ger sig inte om de fått en idé i skallen. Känner mig dock inte spciellt rädd eller orolig men det är kanske dags att byta telefonnummer. Undrar om admin här på Odla har adressuppgifter på medlemmarna, minns inte vad man skulle ange då jag registrerade mig.
Aqvakul
Ta ett snack med admin. åtminstone...
malcolm
Sitter i telefonkö till polisen nu, kom ett samtal till men hon lade på direkt. Har ett nummer på nummerpresentatören men det är inte sökbart, går säkert till en mobil med kontantkort.
herkules
förstår att det är jobbigt men varför skriver du om det här, vad vill du med det?
netha
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 16:51) *
Sitter i telefonkö till polisen nu, kom ett samtal till men hon lade på direkt. Har ett nummer på nummerpresentatören men det är inte sökbart, går säkert till en mobil med kontantkort.

Du har PM. Det finns medlem i forumet som har alla personuppgifter om fuchsian.
Aqvakul
CITAT (herkules @ 28-03-2011, 16:54) *
förstår att det är jobbigt men varför skriver du om det här, vad vill du med det?

Malcolm vill väl ha stöd, vilket iaf jag är beredd att ge...

Man reagerar inte superlogiskt i en hotsituation...
*Stintan*
Varför skulle han inte skriva om det här? Det hela bottnar ju faktiskt i forumet och Malcolm känner kanske att han behöver lite stöd.
Carl

Vad säger hon?
Garden bliss
Ja, det var väl inget konstigt. När det händer jobbiga saker vill man ju gärna prata med sina vänner - och Malcolm har ju en hel del såna här.
malcolm
Polisanmälan är gjord nu.

CITAT (herkules @ 28-03-2011, 16:54) *
förstår att det är jobbigt men varför skriver du om det här, vad vill du med det?

Tycker du det skall passera obemärkt då...?
andersen
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 17:17) *
Polisanmälan är gjord nu.
Tycker du det skall passera obemärkt då...?


Det är bra.Jag hadde handlat på samma sätt.
Ingela i Segersberg
Bra att du polisanmälde, Malcolm!
Huggorm
Hon har inte alla indianer i kanoten, det är uppenbart
Bettis
Usch så trist malcolm, bra att du anmälde det.
Monaxe
Bra att du anmälde Malcolm, hoppas att det finns ett bra sätt att stoppa detta.
Gossen Ruda
En klar fördel med att skriva här är att hon nu vet att hon är polisanmäld vilket kanske kan få henne att sluta. Även om hon är stoppad från att skriva kan man nog utgå från att hon är inne här och läser. Förstår dock inte riktigt varför? Malcolm var väl knappast emot henne. Kanske bara för att hon har hans telefonnummer.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2011, 17:48) *
En klar fördel med att skriva här är att hon nu vet att hon är polisanmäld vilket kanske kan få henne att sluta. Även om hon är stoppad från att skriva kan man nog utgå från att hon är inne här och läser. Förstår dock inte riktigt varför? Malcolm var väl knappast emot henne. Kanske bara för att hon har hans telefonnummer.

Eller för att han en gång visat henne vänlighet
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 18:03) *
Eller för att han en gång visat henne vänlighet


Så är det säkert...
silos
Och så är karusellen igång igen!
Piccante
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 17:17) *
Polisanmälan är gjord nu.
Tycker du det skall passera obemärkt då...?

Helt rätt att polisanmäla tummenupp.gif Förut vaf det anonyma skriverier på odla nu är det en upptrappning med personliga hot på hemtelefon. F mår uppenbart inte bra men detta beteendet kan inte accepteras.
sqrulan
duh.gif Herre gud! Självklart så är det rätt att anmäla, så gör man bara inte!!! Och bör stoppas på ett eller annat sätt!
malcolm
Jag ringde numret som visade sig på nummerspresenatatören med #31# före och fick prata med hnenes man och han fattade ingenting, en trevlig person fö. men han tvivalade på mina uppgifter fast när jag berättat mer fattade han vad det handlade om. Han lovade hur som helst att det inte skull bli några fler hot och jag tänker inte driiva saken viidare om det inet händer nå´t mer.
Cacki
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 19:50) *
Jag ringde numret som visade sig på nummerspresenatatören med #31# före och fick prata med hnenes man och han fattade ingenting, en trevlig person fö. men han tvivalade på mina uppgifter fast när jag berättat mer fattade han vad det handlade om. Han lovade hur som helst att det inte skull bli några fler hot och jag tänker inte driiva saken viidare om det inet händer nå´t mer.


tummenupp.gif Bra att det verkade lösa sej!
Aqvakul
CITAT (Cacki @ 28-03-2011, 19:52) *
tummenupp.gif Bra att det verkade lösa sej!

kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 19:50) *
Jag ringde numret som visade sig på nummerspresenatatören med #31# före och fick prata med hnenes man och han fattade ingenting, en trevlig person fö. men han tvivalade på mina uppgifter fast när jag berättat mer fattade han vad det handlade om. Han lovade hur som helst att det inte skull bli några fler hot och jag tänker inte driiva saken viidare om det inet händer nå´t mer.



Hoppas det stoppar med detta nu då. tummenupp.gif
silos
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 19:50) *
Jag ringde numret som visade sig på nummerspresenatatören med #31# före och fick prata med hnenes man och han fattade ingenting, en trevlig person fö. men han tvivalade på mina uppgifter fast när jag berättat mer fattade han vad det handlade om. Han lovade hur som helst att det inte skull bli några fler hot och jag tänker inte driiva saken viidare om det inet händer nå´t mer.


Det var ju konstigt,jag testade att ringa till min dotter på det viset och hon sa att det kom inte upp mitt nummer,utan om det nu var anonymt eller dolt nummer.
Biggan_
CITAT (pejori @ 28-03-2011, 20:00) *
Hoppas det stoppar med detta nu då. tummenupp.gif


Ja det får man hoppas!
Bra att mannen fick veta hur det ligger till.
*Stintan*
Undrar bara hur han kan lova det?
silos
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 20:26) *
Undrar bara hur han kan lova det?


men man kan ju inte ringa till ett nummer som är skyddat av #31#...
netha
CITAT (Cacki @ 28-03-2011, 19:52) *
tummenupp.gif Bra att det verkade lösa sej!

tummenupp.gif kompiskram.gif
Anma
CITAT (silos @ 28-03-2011, 20:31) *
men man kan ju inte ringa till ett nummer som är skyddat av #31#...

Men det var ju Malcolm som använde sig av #31# när han ringde upp det nummer som ringt han.
abbbe
Har inte hängt med men vill gärna lägga in mig ändå. Hur fick hon ditt nummer malcolm?
bejron
Jag är inte så mycket inne och skriver längre, kom av mig lite med reserv. Men verkar inte det här rätt likt? Nu har jag inte varit med så bra i alla trådar så trampar jag på tår ber jag om ursäkt.
netha
CITAT (bejron @ 28-03-2011, 23:15) *
Jag är inte så mycket inne och skriver längre, kom av mig lite med reserv. Men verkar inte det här rätt likt? Nu har jag inte varit med så bra i alla trådar så trampar jag på tår ber jag om ursäkt.

tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (bejron @ 28-03-2011, 23:15) *
Jag är inte så mycket inne och skriver längre, kom av mig lite med reserv. Men verkar inte det här rätt likt? Nu har jag inte varit med så bra i alla trådar så trampar jag på tår ber jag om ursäkt.


Jo men det är inte samma person!
pejori
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 23:21) *
Jo men det är inte samma person!



Nej. Det här är helt fel, jämnfört med Reserv.
Reserv var värre, då det var svårare att genomskåda. dunno.gif
netha
Lite lustigt tycker iaf jag det är ... att gamla medlemmar som varit "tysta" länge ... helt plötsligt dyker upp i precis rätt ögonblick.
Fler än jag som anar "ugglor i mosssen"?
pejori
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:01) *
Lite lustigt tycker iaf jag det är ... att gamla medlemmar som varit "tysta" länge ... helt plötsligt dyker upp i precis rätt ögonblick.
Fler än jag som anar "ugglor i mosssen"?



Vet inte om du syftar på mig, Netha, men jag valde att gå åt sidan, när Mollys matte/fuchsian härjade som bäst.
Jag vill personligen, att jag går ifrån ett forum med ett leende på läpparna, inte en sur smak i munnen.
Jag vill personligen få ett positivt utbyte av ett forum, inte känna att "detta är inte ok."
Anma
Medlemmar har ruttnat på vissa saker i forumet och när dessa vissa saker inte längre finns så kommer de tillbaka. Mer ugglor än så är det nog inte. Klart djungeltrumman går, och många har nog läst här hela tiden utan att skriva något.
Jag tycker att det är jättekul att många gamla återkommer. Vissa har jag faktiskt saknat.
netha
CITAT (pejori @ 29-03-2011, 00:08) *
Vet inte om du syftar på mig, Netha, men jag valde att gå åt sidan, när Mollys matte/fuchsian härjade som bäst.
Jag vill personligen, att jag går ifrån ett forum med ett leende på läpparna, inte en sur smak i munnen.
Jag vill personligen få ett positivt utbyte av ett forum, inte känna att "detta är inte ok."

Pekar inte ut någon ... Det är fritt valt att ta åt sig.
pejori
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:10) *
Pekar inte ut någon ... Det är fritt valt att ta åt sig.


giggle.gif Tog inte åt mig, jag frågade bara. whistling.gif
AndersKbg
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:09) *
Jag tycker att det är jättekul att många gamla återkommer. Vissa har jag faktiskt saknat.

Tack gumman! smiley_small_hug.gif
Christa
CITAT (silos @ 28-03-2011, 20:19) *
Det var ju konstigt,jag testade att ringa till min dotter på det viset och hon sa att det kom inte upp mitt nummer,utan om det nu var anonymt eller dolt nummer.


Det var ju därför malcolm gjorde det. Han ville testa numret utan att visa sitt eget.
herkules
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 17:17) *
Polisanmälan är gjord nu.


Tycker du det skall passera obemärkt då...?


jag tycker ingenting, jag bara undrade varför du la ut det på forumet.
men det får jag visst inget svar på.
Monaxe
CITAT (herkules @ 29-03-2011, 08:11) *
jag tycker ingenting, jag bara undrade varför du la ut det på forumet.
men det får jag visst inget svar på.


Tycker att det är självklart att Malcolm lägger ut det här på forumet, han behöver väl allt stöd han kan få.
Det handlar ju inte om att hänga ut någon som ingenting gjort.
F har ju i skydd av sin anonymitet smutskastat flera av forumets medlemmar. Att Malcolm berättar hur han fortfarande blir trakasserad tycker jag är bra.
Enda sättet av bli av med F's äckliga insunitioner är öppenhet.
herkules
CITAT (Monaxe @ 29-03-2011, 08:20) *
Tycker att det är självklart att Malcolm lägger ut det här på forumet, han behöver väl allt stöd han kan få.
Det handlar ju inte om att hänga ut någon som ingenting gjort.
F har ju i skydd av sin anonymitet smutskastat flera av forumets medlemmar. Att Malcolm berättar hur han fortfarande blir trakasserad tycker jag är bra.
Enda sättet av bli av med F's äckliga insunitioner är öppenhet.

jag skrev en fråga till malcolm
förstår att det är jobbigt men varför skriver du om det här, vad vill du med det?
och har inte fått något svar, det verkar som om de flesta här, ett, tror att de är malcolm, två, tror att jag på något sätt tycker att det är fel att han lagt ut det här.

man ska inte tro det man inte vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon