Sidor: 1, 2
netha
Fler än jag som sett att de "råkat" kolla in på forumet just den dagen då det stormade lite. rotfl.gif
pejori
"Vi kanske väljer våra strider"
Ett forum ska präglas av glädje och et ömsesidigt utbyte, inte av interna krig.
När krigen tar över, backar jag och ägnar mig åt livet IRL eller väljer andra fora, där jag mår bra
Chamomille
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:45) *
Fler än jag som sett att de "råkat" kolla in på forumet just den dagen då det stormade lite. rotfl.gif

Och?
netha
CITAT (pejori @ 29-03-2011, 01:03) *
"Vi kanske väljer våra strider"
Ett forum ska präglas av glädje och et ömsesidigt utbyte, inte av interna krig.
När krigen tar över, backar jag och ägnar mig åt livet IRL eller väljer andra fora, där jag mår bra

Men kan du då inte erkänna att du iaf då o då är inne på Odla. forum och följer vad som händer även om du inte skriver några kommentarer eller på annat sätt visar att du är online och med.

CITAT (Chamomille @ 29-03-2011, 01:07) *
Och?

Precis
pejori
CITAT (netha @ 29-03-2011, 01:08) *
Men kan du då inte erkänna att du iaf då o då är inne på Odla. forum och följer vad som händer även om du inte skriver några kommentarer eller på annat sätt visar att du är online och med.


Precis



Nej, faktiskt inte.
Djungeltelegrafen, fungerar utmärkt, och jag får reda på, vem som blir avstängd, och vem som flippar ut.
Så jag har inte haft något behov av, att ens läsa som annonym, vad som händer..
Det får man reda på, utan att besöka Odla.

(PM funkar åt många håll)
Piccante
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:45) *
Fler än jag som sett att de "råkat" kolla in på forumet just den dagen då det stormade lite. rotfl.gif

Lite märkligt var det att personer som själva använde odla för att få avreagera sig på omgivningen helt plötsligt dök upp "spontant" och började gorma efter att F blev avstängd.
*Stintan*
Det är väl kul att folk kommer tillbaka och det är väl inget konstigt med att man på ena eller andra sättet haft viss koll på vad som hänt på forumet. Jag vet inte riktigt vad Netha vill med den här tråden men den känns insinuant.
Red Top
Ja, Netha var på ett strålande insinuanthumör sent i går kväll.
netha
CITAT (Red Top @ 29-03-2011, 07:10) *
Ja, Netha var på ett strålande insinuanthumör sent i går kväll.

Gomorron! smile.gif
herkules
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:45) *
Fler än jag som sett att de "råkat" kolla in på forumet just den dagen då det stormade lite. rotfl.gif


de har stenkoll. och då kan man väl ändå inte säga att man lämnat forumet pga ditten och datten?
mest datten då ... wink.gif
Cacki
Går man längst ner på sidan i en tråd så står det ju där hur många som läser tråden just då. Gäster, medlemmar och dolda medlemmar. Så klart är det även gamla medlemmar som ingår i skaran. Tycker inte alls att det är något konstigt med det. En gäst kan t.ex vara en gammal medlem som bara kikar förbi eller "din nyfikna granne" som vet att "du" brukar husera här och vill se vad "du" skriver. Man bör nog tänka sej för lite vad man skriver och inte bara börja härja runt ute i cybern och tro att hela forumet bara består en massa anonyma signaturer utan någon riktig person bakom. Ibland kan det kännas som att alla hämningar släpper för en del bara för att de kan gömma sej bakom en skärm och slipper stå öga mot öga med personen man kommunicerar med.
Det är ens eget ansvar för det skrivna orden man levererar och inte den som kikar in på forumet och läser. Retar man sej på att det fungerar så ligger problemet hos en själv.
Själv tillhör jag alltid de "dolda medlemmarnas" skara eftersom jag tycker att det är mest praktiska för mej själv att ha det så. Jag springer ofta mellan olika sysslor och datorn. Tycker jag att en tråd är intressant på något vis så vill jag hålla mej uppdaterad gällande nya inlägg. Har jag själv skrivit något som någon har en följdfråga på och min signatur syns längst ner så förväntar sej naturligtvis "frågaren" att man ska svara inom rimlig tid när man ändå upplevs som närvarande. Man vill ju naturligtvis inte upplevas som oartig och nonchalant.
Jag vet att det händer att någon stör sej på anonymiteten men för min del handlar det aldrig om att jag bara är inne och spionerar som vissa smått paranoida personer verkar störa sej på. (Har aldrig blivit anklagad personligen, jag tänker mer på själva fenomenet). Som sagt, stör man sej ligger problemet alltid hos en själv. Odla har valt att ha ett helt öppet forum där vem som helst kan läsa och det får man bara acceptera eller välja att inte delta här.
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 29-03-2011, 02:40) *
Det är väl kul att folk kommer tillbaka och det är väl inget konstigt med att man på ena eller andra sättet haft viss koll på vad som hänt på forumet. Jag vet inte riktigt vad Netha vill med den här tråden men den känns insinuant.

tummenupp.gif
Själv sitter jag oftast och läser med munnen öppen (på vid gavel) men ibland får jag för mig att skriva nåt, å då gör jag det biggrin.gif
Fenja
Det löjligaste är de som har sagt: Jag kommer aldrig mer att vara på Odla och sedan inte kan hålla sig härifrån ändå. Dramaqueens.
Själv tassar jag runt lite nu och då och finner oftast inte anledning att kommentera vad som försiggår.
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
CITAT (Fenja @ 29-03-2011, 09:49) *
Det löjligaste är de som har sagt: Jag kommer aldrig mer att vara på Odla och sedan inte kan hålla sig härifrån ändå. Dramaqueens.
Själv tassar jag runt lite nu och då och finner oftast inte anledning att kommentera vad som försiggår.
Mvh
Fenja

Man skall aldrig säga aldrig. biggrin.gif Jag tycker det är roligt när gamla namn dyker upp. Jag förstår att några föredrar att hålla sig härifrån när smockorna viner som mest men de flesta brukar titta in igen. Jag skulle föredra en bättre moderering.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2011, 09:58) *
Man skall aldrig säga aldrig. biggrin.gif Jag tycker det är roligt när gamla namn dyker upp. Jag förstår att några föredrar att hålla sig härifrån när smockorna viner som mest men de flesta brukar titta in igen. Jag skulle föredra en bättre moderering.


Håller helt med dej.
anne-li i olofstorp
CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2011, 09:58) *
Man skall aldrig säga aldrig. biggrin.gif Jag tycker det är roligt när gamla namn dyker upp. Jag förstår att några föredrar att hålla sig härifrån när smockorna viner som mest men de flesta brukar titta in igen. Jag skulle föredra en bättre moderering.


Håller med! Så många som tillfört så mycket och varit så saknade! Välkomna tillbaka! Skiter fullständigt i om ni funnits i "faggorna" eller inte!!! Kul att se er igen! Välkomna!!!!!! smiley_small_hug.gif
Chamomille
Jaa, må ni säga vad ni vill. Jag saknar Maria och Grå. Sedan dom försvann blev forumet inte alls som det var tidigare. Så det så.
Aqvakul
Det är ett öppet forum, alla är välkomna så länge de följer forumreglerna...
Gossen Ruda
CITAT (Chamomille @ 29-03-2011, 17:02) *
Jaa, må ni säga vad ni vill. Jag saknar Maria och Grå. Sedan dom försvann blev forumet inte alls som det var tidigare. Så det så.

Grå går knappast att glömma men Maria?
andersen
CITAT (Aqvakul @ 29-03-2011, 17:21) *
Det är ett öppet forum, alla är välkomna så länge de följer forumreglerna...


Nja vet inte det, förståelsen för "udda" medlemmar är ibland dålig, vid ett flera tillfällen så har det varit ett drev här på forumet, mot medlemmar som inte har samma uppfattning om sakfrågor, saknar flera som satte färg på sitt sätt utan att vara elaka, andra saknar jag inte, forumsregler har inte haft någon större betydelse efter som i stortsätt ingen Admin har varit aktiv på forumet.
Aqvakul
Jag har kanske dåligt minne, men kan inte påminna mig om några "drev"... Påminn mig gärna...
Monaxe
Det känns nästan som om man skall be om ursäkt för att man letat sig tillbaka, i min enfald trodde jag att det var OK, men nu vete sjutton...det verkar mest störa flera stycken, och det är ju inte heller meningen...
Biggan_
CITAT (Monaxe @ 29-03-2011, 18:00) *
Det känns nästan som om man skall be om ursäkt för att man letat sig tillbaka, i min enfald trodde jag att det var OK, men nu vete sjutton...det verkar mest störa flera stycken, och det är ju inte heller meningen...


smiley_small_hug.gif
Red Top
CITAT (Monaxe @ 29-03-2011, 18:00) *
Det känns nästan som om man skall be om ursäkt för att man letat sig tillbaka, i min enfald trodde jag att det var OK, men nu vete sjutton...det verkar mest störa flera stycken, och det är ju inte heller meningen...

Du stör definitivt inte! Du är sååå välkommen tillbaka. smiley_small_hug.gif
Piccante
CITAT (Chamomille @ 29-03-2011, 17:02) *
Jaa, må ni säga vad ni vill. Jag saknar Maria och Grå. Sedan dom försvann blev forumet inte alls som det var tidigare. Så det så.

nä ,det blev ju faktiskt riktigt trevligt efteråt innocent.gif
pejori
CITAT (Monaxe @ 29-03-2011, 18:00) *
Det känns nästan som om man skall be om ursäkt för att man letat sig tillbaka, i min enfald trodde jag att det var OK, men nu vete sjutton...det verkar mest störa flera stycken, och det är ju inte heller meningen...



Ligger något i det Monaxe.
Blomstertanten
Bry er inte om vad "somliga" tycker!
Jag tycker i alla fall att det är kul att se er igen smiley_small_hug.gif
Grå
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:45) *
Fler än jag som sett att de "råkat" kolla in på forumet just den dagen då det stormade lite. rotfl.gif


Alla har ju inte samma behov som du att synas och höras i varenda tråd hela tiden, en del skriver när de har något att skriva. Visst läser man emellanåt när det finns något läsvärt, men det händer ju inte så ofta. Skriver, det gör jag när jag vill, var jag vill, hur jag vill och vad jag vill. Jag har aldrig lämnat forumet, jag bara skiter i er.
Cacki
Som sagt, den som har problem med att gamla medlemmar kommer tillbaka äger också problemet. Klar att det är kul att se er igen!
pejori
CITAT (Grå @ 29-03-2011, 18:41) *
Alla har ju inte samma behov som du att synas och höras i varenda tråd hela tiden, en del skriver när de har något att skriva. Visst läser man emellanåt när det finns något läsvärt, men det händer ju inte så ofta. Skriver, det gör jag när jag vill, var jag vill, hur jag vill och vad jag vill. Jag har aldrig lämnat forumet, jag bara skiter i er.



rotfl.gif Har du ett liv menar du? naughty.gif
Grå
CITAT (pejori @ 29-03-2011, 18:43) *
rotfl.gif Har du ett liv menar du? naughty.gif


Ja wink.gif
malcolm
Odla är väl ett liv så gott som något.. eller...?
Cacki
CITAT (Grå @ 29-03-2011, 18:41) *
Alla har ju inte samma behov som du att synas och höras i varenda tråd hela tiden, en del skriver när de har något att skriva. Visst läser man emellanåt när det finns något läsvärt, men det händer ju inte så ofta. Skriver, det gör jag när jag vill, var jag vill, hur jag vill och vad jag vill. Jag har aldrig lämnat forumet, jag bara skiter i er.


giggle.gif
Och vet du vad, jag skiter i om du ev. fortfarande känner något agg till mej, jag tycker att du kan vara jäkligt kul ändå! Hoppas att du inte skiter i oss för ofta i fortsättningen.
pejori
CITAT (malcolm @ 29-03-2011, 18:49) *
Odla är väl ett liv så gott som något.. eller...?



Visst är det det Malcom.
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2011, 17:27) *
Grå går knappast att glömma men Maria?

Jaa. MariaS. En av de mest kunniga odlarna här.
Chamomille
CITAT (Grå @ 29-03-2011, 18:41) *
Alla har ju inte samma behov som du att synas och höras i varenda tråd hela tiden, en del skriver när de har något att skriva. Visst läser man emellanåt när det finns något läsvärt, men det händer ju inte så ofta. Skriver, det gör jag när jag vill, var jag vill, hur jag vill och vad jag vill. Jag har aldrig lämnat forumet, jag bara skiter i er.

rotfl.gif
Pirum
Våren nalkas, klart att fler börjar hänga på Odla då:-) Jag ska börja med potatisen strax, har skaffat balkong så att jag kan odla även här i trångbygden (och inte bara hos släktingar på landet).
abbbe
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:45) *
Fler än jag som sett att de "råkat" kolla in på forumet just den dagen då det stormade lite. rotfl.gif

Skulle tycka att det vore skam om detta sågs som ett allvarligt problem.
netha
CITAT (Monaxe @ 29-03-2011, 18:00) *
Det känns nästan som om man skall be om ursäkt för att man letat sig tillbaka, i min enfald trodde jag att det var OK, men nu vete sjutton...det verkar mest störa flera stycken, och det är ju inte heller meningen...

Men snälla ... jag tyckte ju bara att det var lite kul.
Missade du min smajlis?
Gossen Ruda
CITAT (Chamomille @ 29-03-2011, 19:23) *
Jaa. MariaS. En av de mest kunniga odlarna här.

Jaså hon, jo det är en trevlig tjej. Som tyvärr blev bortjagad av en annan stalker.
Motti
Håller med Monax !känns som en del ogillar att man är tillbaks så att säga,men det finns faktiskt riktigt trevliga och goa människor på Forumet och det är dom som gör att man återvänder plus alla goa PM man fått.Jag har också ett liv utanför Odla naughty.gif men tycker det är trevligt att sitta här och utbyta tankar eller ställa frågor om saker man undrar över eller saker man tycker si och så om.
Mvh Motti
Gossen Ruda
CITAT (Motti @ 29-03-2011, 21:58) *
Håller med Monax !känns som en del ogillar att man är tillbaks så att säga,men det finns faktiskt riktigt trevliga och goa människor på Forumet och det är dom som gör att man återvänder plus alla goa PM man fått.Jag har också ett liv utanför Odla naughty.gif men tycker det är trevligt att sitta här och utbyta tankar eller ställa frågor om saker man undrar över eller saker man tycker si och så om.
Mvh Motti

Som Sonya Hedenbratt sjöng: Knö dej in fast dörra är trång för här är de änna nåt på gång. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2011, 22:00) *
Som Sonya Hedenbratt sjöng: Knö dej in fast dörra är trång för här är de änna nåt på gång. biggrin.gif



Precis! tummenupp.gif
Motti
Ja där ser man thanks.gif som jag sa det finns goa och vänliga människor här kram1.gif
Monaxe
CITAT (netha @ 29-03-2011, 20:31) *
Men snälla ... jag tyckte ju bara att det var lite kul.
Missade du min smajlis?


Nix Netha, jag missade inte din smiley, du brukar oftast en smiley med i dina texter så jag tar aldrig dem på något större allvar, inte heller denna gång...

CITAT (Grå @ 29-03-2011, 18:41) *
Alla har ju inte samma behov som du att synas och höras i varenda tråd hela tiden, en del skriver när de har något att skriva. Visst läser man emellanåt när det finns något läsvärt, men det händer ju inte så ofta. Skriver, det gör jag när jag vill, var jag vill, hur jag vill och vad jag vill. Jag har aldrig lämnat forumet, jag bara skiter i er.


Gott att du kikar in ändå här grå, för du har massor av odlingserfareheter att dela med dej av!
Aqvakul
Förstår inte problemet, alla är välkomna och alla bidrar med något...
Wilmer
Du missade smileyn naughty.gif Aq
netha
CITAT (Monaxe @ 29-03-2011, 22:33) *
Nix Netha, jag missade inte din smiley, du brukar oftast en smiley med i dina texter så jag tar aldrig dem på något större allvar, inte heller denna gång...

OK .. men då måste du sett fel ... jag är väldigt sparsam i anv av smajlisar.
tomas99
Lås tråden!
Chamomille
CITAT (tomas99 @ 30-03-2011, 06:08) *
Lås tråden!

Byt forum tomas99.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon