Full version: Mysoverall i fleece
Christa
Min sambo har byxor och jacka i fleece som fritidskläder inomhus. Han vill ha en till men vi har inte hittat någon. Hans pappa köpte den på postorder för ett antal år sedan men vi vet inte var.

Vet inte vad man skall söka på. Söker jag på overall så får jag barnoveraller och söker jag på fleecebyxor så får jag superdyra specialbyxor.

Själv söker jag en blixtlåströja i bomull utan huva men det har jag inte heller hittat någon.

Kanske finns det någon firma som har mjukiskläder för vuxna?
malcolm
ÖoB har ibland.
Tikka
Jag googlade o hittade ett forum där de berättade att det fanns sådana kläder på Stadium, ICA Maxi tex.
*Stintan*
Fleece jackor finns ju lite överallt men byxor är det dåligt med tyvärr.
malcolm
Coop Forum brukar ha byxor
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 03-04-2011, 16:47) *
Coop Forum brukar ha byxor


Det är säkert 10 år sen jag såg några fleecebyxor där senast. Ja jag håller ögonen öppna efter såna om någon undrar.
malcolm
Det fanns både jackor och byxor på ÖoB idag, tyvärr inte i mon storlek annars hade jag köpt. 149:- för jacka med dragkedja och 99:- för byxorna.
merlin68
Kolla på tradera! Finns mångder med fleecekläder ofta oanvända/nya för en billig peng yes.gif
omk
ellos.se
Sök på "fleece"
Christa
CITAT (malcolm @ 03-04-2011, 18:12) *
Det fanns både jackor och byxor på ÖoB idag, tyvärr inte i mon storlek annars hade jag köpt. 149:- för jacka med dragkedja och 99:- för byxorna.


Var det en dress eller jackor och byxor av olika slag? Den min sambo har nu är en dress med blixtlåströja och byxor.

Jackor är ofta lite tjockare och mer i form av en jacka än en tröja. Det går naturligtvis att kombinera ihop fristående jackor och byxor men det är i första hand en dress vi söker.

Det skulle kunna gå med annat material också. Huvudsaken är att den är mjuk och följsam och inte tjock och bylsig.

När det gäller min egen jakt på en blixtlåströja i bomull så verkar de ha fått dille på luvor de senaste åren. Helt vanliga blixtlåströjor i bomull verkar vara nästan omöjliga att få tag i.

Vi har letat efter alla ovanstående plagg både på Ica Maxi och COOP men inte hittat något. Ö o B skall vi också kolla. Minns inte vilka sportaffärer som finns här i trakten men där skall vi kolla en gång till. Utbudet varierar ju.

Det som min sambos pappa hade köpt på postorder var säkert från någon tidlös klädhandel som inte vänder sig till modenissar. Borde finnas något sådant.
Carl

Tror att byxorna slutade att säljas pga att det är det hemskaste fulaste man kan ha på sig, Finns hos sportfiskarbutiker som underställ.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Christa det finns några skräpkataloger, en heter sparköp, som har mysovall i fleece.

Men bomullströjor utan luva är svårare att hitta.

Elisabeth
Red Top
Rusta brukar ha ibland.

Åshild är ju en gammaldags postorderbutik med damkläder, men när det gäller velourkläder är det ju ett unisexplagg, som numera sällan saluförs för herrar. Mjukispappan kanske är ute. giggle.gif

Kolla den här länken t ex, under fritidsplagg: Åshild

Eller här, en lista på postorderföretag, som säljer kläder: Lista
malcolm
CITAT (Christa @ 04-04-2011, 07:23) *
Var det en dress eller jackor och byxor av olika slag? Den min sambo har nu är en dress med blixtlåströja och byxor.

Byxor och jackor köptes var för sig men det var samma märke, samma tyg och samma färg. Jackorna med dragkedja var av typ munkjacka med huva.
malcolm
CITAT (Carl @ 04-04-2011, 07:50) *
Tror att byxorna slutade att säljas pga att det är det hemskaste fulaste man kan ha på sig, Finns hos sportfiskarbutiker som underställ.

Visst är de fula men jag har ett par sådana brallor som jag schavar runt med här hemma men skall jag ut på byn åker jeansen på. Har dock sett många som har sådana ute på sta´n, allt från unga tjejer till män på dryga 40.
ingrids
Finns det inte en risk att fleecen är utrensad såhär inför vårsäsongen och att det därför kan vara svårt att hitta. Mina fleecebyxor var från Coop tror jag men de blev så fulla med katthår att jag gav upp på dem.
Christa
Tack för alla svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon