Full version: Stoppa lyckobrev
Klint
Fick något mail för ett bra tag sen om lycka typ kedjebrev gillar inte men nu har jag fått ett ang.2011 att det av olika anl.ska ge pengar bla 5 söndar i okt mm mm nog om detta.Men jag har läst en väldigt bra och trevligt svar någonstans där man fyndigt förklarar att man ej vill ha fler såna brev.Kan nog ha varit här isåfall hittar jag det inte men om du har något tips vore jag tacksam smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Det är väl bara att blockera avsändaren och kasta.
Blomstertanten
Jag ignorerar bara sånt!
Men man kan ju bli lite trött emellanåt när inkorgen är totalt fullsmetad med sånt eller en massa "roliga" historier eller bilder. sleep.gif Från vänner som egentligen bara vill väl, men jag kastar direkt i papperskorgen! Aldrig i livet att jag skickar kedjebrev vidare!!!
Meriona
jag gör precis som Blomstertanten! Men vissa vänner skickar bara jättebra såna där brev så dem brukar jag läsa, det hänger alltså lite på avsändaren. De som skickar massor dumheter, deras läser jag aldrig.
Klint
Jovisst kan man bara slänga men läste ett väldigt bra svarsbrev där man tacka nej till alla såna framtida brev lite med glimten i ögat,och trodde det var här på odla därför skrev jag frågan!
Klint

Det var nåt i denna stilen jag var ute efter fast bättre skrivet och roligare!!



Älskade medmänniska.


Om du vidarebefordrar detta fina kedjebrev till alla i din adressbok så kommer du att:

Bli rik, vacker, klok ung, Nissanägare och hembjuden till smurfarna på pyjamasparty.
Du kommer även att bli polare med Karlsson på taket samt få gratis milkshake direkt i brevlådan.
Du kommer även att få flera kilo sill hemtransporterat till din dörr flera gånger per dag.

Små feta tomtar kommer att skura ditt badrum varje söndag.
Du kommer att få en tio långfärdsbussar döpta efter dig.
Du kommer att vinna en egen bowlinghall.

John Blund kommer att joddla vackra dikter på tyska för dig.
En mås kommer att bli din bäste vän.
Din granne kommer att fria till dej.


Om du inte vidarebefordrar det här trevliga kedjebrevet så kommer:

Små söta kameler att kissa på din cykel.
Vita lögner att visas på din tv fr.o.m. i dag och i all framtid (dock längst t.o.m. Torsdag).
Folkpartiet att nämna dig i alla politiska anföranden.
En full struts att bajsa i din trappuppgång.

Två elaka ungar att svära åt en katt.
Flingpaketet i ditt skafferi att sakna bifogad leksak.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon