Peztis
Ser alltid den där tråden som aanderss startade för snart 500 sidor sedan och jag tänker då alltid på vad jag borde ha gjort...

Jag borde definitivt ha städat inne idag, tussarna från katterna bolmar som maskrosfrön när man går här.
Men det gjorde jag inte utan gick ut och tittade på allt som händer ute i trädgården i stället, rafsade bort lite löv från rabatter och likande - myyyycket roligare!
Fast lite duktig var jag som lagade en hängränna som snön rivit ned!

Så vad borde du ha gjort idag - men gjorde istället?
malarmaster
skulle åkt på trädgårdsmöte med trädgårdsamatörerna men 15 gr i skuggan o full sol blev det en dag i min trädgård istället.finns inget bättre än att ta itu med nya roliga projekt,byggde en ny stenmur o började planera för växterna som skall bli nedanför den. Ulf
merlin68
Jag ligger alltid "efter" så igår tänkte jag gräva köksland men hann inte förrän idag. Idag var det tänkt att jag skulle städa altanen (bland allt annat som inte heller blev av) tongue.gif
Överbölingen
Jag skulle ha korrat lite krönikor och letat relevanta bilder.
Men det var vedhuggarhelg och sonhustrun var förkyldare än vad jag var så jag har haft två luncher för 4 + 3 barn och 2 dito middagar. Dessutom mellan två och tre grannbarn med i cirkusen.

Nu relaxar jag
gnon49
Idag tog jag kaffekoppen och gick ut för att göra just ingenting. Det sluta med krattning av gårdsplan, provstart av gräsklippare, lite räfsning här o där. Och kaffet blev kallt som vanligt.
herkules
jag var ute mest hela dagen med hunden och när vi var inne så låg vi på soffan och slöade, läste lite också.
det jag skulle ha gjort var att börja packa (rensa) inför min flytt.
malcolm
Idag borde jag byta till sommarhjul på bilen men istället sitter jag här. thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (herkules @ 11-04-2011, 09:24) *
jag var ute mest hela dagen med hunden och när vi var inne så låg vi på soffan och slöade, läste lite också.
det jag skulle ha gjort var att börja packa (rensa) inför min flytt.


vart ska du flytta?
herkules
CITAT (Aqvakul @ 11-04-2011, 12:07) *
vart ska du flytta?


till ett land med en mänsklig regering smile.gif
önskedröm men ändå...
jag ska flytta ett kvarter bort bara, flyttar från ett stambyte som jag inte orkar med.
Platinum
Jag skulle ha varit och jobbat, men med värk efter utdragen visdomstand och dunderförkylning så är jag hemma istället och gör just ingenting.
gnon49
CITAT (malcolm @ 11-04-2011, 11:40) *
Idag borde jag byta till sommarhjul på bilen men istället sitter jag här. thumbdown.gif

Ut o byt däck pronto. Tala sedan om hur roligt det var. naughty.gif
Blomstertanten
Jag skulle ha krattat och sopat grus! blush.gif
Men istället så har jag suttit i solen och njutit tongue.gif
Motti
Jag har inga måsten på det viset jag har varit ute nästan hela dagen och jobbat i Trädgården OCH vilat och druckit kaffe man kan faktiskt göra både och :)Städa kan man göra när det är dåligt väder ,vi har så kort sommar så det gäller att vara ute och ta vara på varje sekund ;)Det suraste är att man måste gå in och laga lunch gubben ska ju ha matlåda confused.gif
Peztis
Och jag som idag borde ha tagit tag i städningen fick ta sonen till judon istället då min man inte kunde.
Sedan booorde jag ha tagit hand om disken men först satte jag mig här och sedan vid tv:n.

Nu är det alldeles för sent att ställa sig i köket! biggrin.gif
Natti-natti!
Motti
Peztis !tyvär tror jag disken står kvar i morgon och väntar wink.gif
Eva i Skåne
Igår em borde jag ha packat ner kläder och kanske lite skafferivaror efter jobb.
Det gjorde jag inte. Inte heller var jag ute och njöt av vårvädret. Jag sov hela eftermiddagen sleeping.gif
Klint
Igårkväll skulle jag mailat lite bilder och mått på en soffa jag vill bli av med,kollat bankkontot samt skickat lite påskpengar till sonen Jag somnade i tvsoffan istället!
Nu ska jag göra det men sitter här änsålänge unsure.gif
malcolm
Skulle installera diskmaskin och det har jag gjort också, nu skall den gamla till återvinningen endera da´n.
Peztis
CITAT (Motti @ 11-04-2011, 23:28) *
Peztis !tyvär tror jag disken står kvar i morgon och väntar wink.gif

Det jävliga är att du hade alldeles rätt - hur gärna jag önskade att du inte hade det! Var har alla duktiga små vättar tagit vägen? De där som förr hjälpte till på gårdar...

Idag borde jag ta tag i lite tråkiga saker som högen intill mig med "viktiga" papper, borde städa men mannen lovade faktiskt att han skulle dammsuga så yes! Slipper det i alla fall!
Å så borde jag så lite mer fröer och omskola tomater mm. Detta är ju kärt besvär men tar ju i alla fall tid i anspråk.
merlin68
Jag tänkte damma vardagsrummet men bakade en krusbärskaka istället giggle.gif
ryss_борис
studerat. Vad gjorde jag istället? - inget vettigt alls, som vanligt sad.gif
Aqvakul
CITAT (ryss_бори @ 13-04-2011, 23:22) *
studerat. Vad gjorde jag istället? - inget vettigt alls, som vanligt sad.gif

Vad läser du?
merlin68
Ligger i sängen i dag - sjuk i bihåleinflammation. Brukar få denna åkomma vart 5te år ungefär, alltid lika hemskt. Har tagit antibiotika och slängt i mig ett par citodon så nu är jag rätt så lullig giggle.gif
malcolm
CITAT (merlin68 @ 14-04-2011, 09:35) *
Ligger i sängen i dag - sjuk i bihåleinflammation. Brukar få denna åkomma vart 5te år ungefär, alltid lika hemskt. Har tagit antibiotika och slängt i mig ett par citodon så nu är jag rätt så lullig giggle.gif

Krya på dig! trostar.gif
ryss_борис
CITAT (Aqvakul @ 14-04-2011, 05:30) *
Vad läser du?

Fristående kurser. Sätter ihop till en examen så har hittills poäng i matematik, ekonomi, samt någon enstaka poäng i datateknik (3 poäng lr nåt, var inledningskurs) så inget att tala om alltså. Har inte så många poäng hittills, lite över 90, så ganska långt kvar innan jag har någon examen...
Peztis
CITAT (merlin68 @ 14-04-2011, 09:35) *
Ligger i sängen i dag - sjuk i bihåleinflammation. Brukar få denna åkomma vart 5te år ungefär, alltid lika hemskt. Har tagit antibiotika och slängt i mig ett par citodon så nu är jag rätt så lullig giggle.gif

Stackare... Hoppas att det snart går över. Har själv aldrig råkat ut för det men hört om det... hua! Själv är jag "öronbarn" och vet ju hur jobbigt det är.

Vad har jag gjort idag...?
Har faktiskt tvättat bilen för hand! Rensat bort lite löv ur en rabtt också!
Men städat inomhus som jag BORDE ha gjort? Nix!!!! Här flyger tussarna så allergiker göre sig ej besvär inom en mils radie!
Har idag tagit tag i min 21-åriga lilla kissemissa som slarvar lite med tvättningen. Har kammat ur en halv katt från hennes päls så nu är hon en vårkatt eftersom vinterpälsen ligger i en påse.
När jag var liten la alltid en granne hundpälstussar i grenklykorna till fåglarna och deras bon. Är de intresserade av kattpäls, tro? Känns som att det går stick i stäv...
Myosotis
Skulle inte göra något speciellt. Istället fick jag oväntat besök av en vän som bor långt borta, jag inte har träffat honom på flera år wub.gif yahoo.gif

(Hoppsan fel smiley)
Meriona
Du bjöd väl på kaffe då, du har väl sett reklamen?
Myosotis
Jadå de fick både mat och sen kaffe och kaka, dock har vi bara zoegas skånerost...
Meriona
Det ante mej, lika bra att du fortsätter bjuda mig på te då. flirting.gif
merlin68
Jag borde ha sovit nu men maken och sonen tittar på fotboll i sovrummet. Idiotiskt att ha tv'n där thumbdown.gif
Motti
Har inte så där väldigt inrutade dagar och gör ofta det jag känner för för dagen, ibland har man ju vissa förutsättningar som stupar på fint väder :)städa kan man göra när det är regningt eller molnigt ,är det sol och fint ute ja då är jag ute.Fast fönstrerna var ju mitt mål i dag men så blev det inte alls,går inte att putsa när solen ligger på hela dagarna och så är det lite jobbigt att krypa in under markiserna för det jobbet.Ja så det blev inte så mycket gjort i dag mer än lite tvätt och plocka ner påskpyntet och prata med grannarna i byn,men det har varit en himmla bra dag smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Idag hade jag velat köra till Ikea och komplettera med några hyllor till nya lägenheten, men med en kass mage fick jag allt hålla mig hemmavid mad.gif
Har ju kunnat göra en del saker hemma, men dan blev inte som jag planerat
Motti
Säger som Ida i Raskens "ingen ide att planera nåt för det blir ändå inte som en tänk sig "Stämmer så ofta wink.gif
Peztis
Idag borde jag ha tagit tag i mannens deklaration men insåg att det kanske inte är så lämpligt att göra det efter pizza och vin! biggrin.gif TV fick det bli i stället. Och jag har ju faktiskt fyra dagar kvar....
Ingrid Zon3
CITAT (Peztis @ 28-04-2011, 22:25) *
Idag borde jag ha tagit tag i mannens deklaration men insåg att det kanske inte är så lämpligt att göra det efter pizza och vin! biggrin.gif TV fick det bli i stället. Och jag har ju faktiskt fyra dagar kvar....


Haha, det kanske vore tricket. Jag skulle ha deklarerat, eller iaf preppat det (sålde ju huset så det går inte bara att kryssa OK i år). I stället gick jag på en konstutställning, hem och läste mail och fastnade sen här.

Men mer sur är jag över min dåliga planering tidigare idag som gjorde att jag missade ett växtbyte för att jag var tvungen att göra klart en grej på jobbet.
omk
Skulle plockat bort vinterfönstren och tvättat de kvarvarande (samt bytt gardiner), men det blåste så in i bänken kallt !! Tar det en annan dag ...

Istället sydde jag. Det blev en skjorta samt en långväst av tidig 1700-talsmodell. Saknar dock knappar ... Lagade även min underkjol.

Ganska gott dagsverke, trots att det inte blev som planerat ! tummenupp.gif
Meriona
jag skulle gått och tränat efter jobbet, men jag gick till en loppis istället. wink.gif
Överbölingen
Fått något vettigt gjort. Men har suttit i bilen. Kört till Jämtlandsmetropolen. Fixat civila måsten.

Gillar inte den här tråden riktigt. Känns som ett ok och att jag är ett gammalt ök. Nu startar jag en ny visionärstråd.

Hej då!
merlin68
Skulle ha tvättat ur kylskåpet men gick på långpromenad med hunden istället tongue.gif
Meriona
Det lät mycket trevligare merlin! smile.gif
Peztis
CITAT (Överbölingen @ 02-05-2011, 20:24) *
...Gillar inte den här tråden riktigt. Känns som ett ok och att jag är ett gammalt ök. Nu startar jag en ny visionärstråd.

Hej då!

Det är ingen som tvingar dig att läsa! biggrin.gif

Och vem är det som säger att det man gjorde i stället är mindre viktigt? Eller mindre tråkigt?
Startade den för jag inser att man gör upp så många planer om vad man skulle, ville eller borde göra men sedan gör något helt annat.
Och som alltid är det skönt att veta att man inte är ensam, att det är fler som ideligen få ändrade planer.

Idag hade jag nog tänkt att ta tag i den nya röran här hemma men näpp, tog sonen till judon i stället och sedan satte jag mig vi tv:n. Och här vid datorn, så klart!
Alltså finns röran kvar till någon annan dag. biggrin.gif

Undrar om man ska ta tag i den imorgon? g.gif
Det beror på vädret, är det lika ruggigt kallt som diag håller jag mig inne efter jobbet, annars kanske man borde ta och gräva lite i landet.
Skruttis
Idag borde jag ha rensat klart grönsakslanden. Det kommer inte att bli så då det snöade i natt. crying.gif
Istället kommer jag att leka med katten och kanske fortsätta spika upp lister i rummet jag renoverar.
Peztis
Ja jisses! Snö! Och blåsigt och ruggigt! Inte blev det någon grävning av landen inte! Istället har jag sått meloner, pumpor och gurkor med sonen.
Sedan är kanske planen att plantera om lite tomatplantor - vi får se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon