Skruttis
Någonstans på -80 -90-talet kunde man köpa planscher med motiv av exploderande martiniglas mot mörk bakgrund. Ett rosa med körsbär och ett blått med paraply och tomtebloss.
Jag har de två själv men har för mig att det ska finnas minst en till med ett grönt glas, ev med en duva. Kanske finns det fler varianter.
Någon som vet vad jag menar?

Jag skulle verkligen vilja komplettera med det gröna glaset men har ingen aning om vem som gjort dem, vad de heter eller liknande.
Har googlat men inte fått något resultat.
Om någon här kan hjälpa mig med någon information om dem så är jag enormt tacksam!!!

Tack på förhand!

/Skruttis
VitaFingrar
Du har ingen bild på dom du har?
pejori
[attachment=59753:shatteri...ni_glass.jpg]
Sådan här menar du?
Skruttis
Pejori: Ditt glas var snyggt även om det inte var det jag hade i åtanke. Stort tack ändå!

Vita fingrar: Självklart skulle jag lagt in en bild. duh.gif

Så här ser de ut i alla fall:
Skruttis
Bump
VitaFingrar
Har googlat runt en del jag också, men inte hittat några som kan liknas vid dina posters. Kanske har gått förlorade till historien, du kommer inte ihåg vart du köpt dem? smile.gif
*Stintan*
Vet du möjligen vem som gjort dom?
Skruttis
Stintan: Tyvärr så vet jag inte vem som gjort dem. Det finns inte ens någon signatur.

Vita fingrar: Det är så länge sedan så jag är inte säker var jag hittat dem. Kan möjligtvis vara Gallerix. Kikade in på deras hemsida i morse och såg att de faktiskt hade en del riktigt gamla posters kvar i sortimentet. Det stod att det skulle finnas kataloger i butikerna att bläddra i. Får nog bege mig till en butik och se om de känner igen dem.

Tack för att ni försöker hjälpa mig. thanks.gif
*Stintan*
Ja oj va mycket martiniposters det fanns såg jag när jag googlade.
VitaFingrar
Ja, bege dig till Gallerix, där har du nog störst chans att få napp. Berätta gärna hur det går! smile.gif
pejori
Hittills har jag hittat dom som hela eller "smokey" men inte exploderande...Leter vidare. tummenupp.gif
Skruttis
Stort tack snälla Pejori för att du hjälper mig! blomma.gif thanks.gif
Kajsa i Arvika
kommer ihåg bilderna men tror aldrig jag såg något grönt.. kanske finns på tradera? under memorabilia eller va 17 det heter.. dunno.gif
Skruttis
Tack för förslaget Kajsa i Arvika! Ska kika på Tradera. thanks.gif

Jag har för mig att det var ett grönt glas, med en duva som flög iväg samt en trollstav.
Tyvärr så har jag teflonminne, så det kan vara galet tänkt.
pejori
Har inte hittat den ännu, det har varit för fint väder.
Men det närmaste jag kommit, har varit sökningar på cosmopolitan coctail art...

Får nog känna mig besegrad av den.
Skruttis
Stort tack Pejori för att du försökte! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon