Full version: Äntligen emma 17 feb
gammelnalle
Såg precis på äntligen hemma. Jag brukar inte kommentera Tv-program men man börjar ju fundera...

I programmet skulle en medarbetare , Björn, (Snyggt NAMN!!!) tongue.gif
bygga en drivbänk.....
Det var ju verkligen ett ämne för oss här på odla.nu

Karln använde SPIKPISTOL.... hur många har det hemma?? och vad hade han mer ?? Jo hörselkåpor (med inbyggd radio tror jag) och det behövs verkligen när man använder spikpistol... tro mig....

MEN var satt de??? Inte över öronen iallafall.........

Va? va va det du sa ?
Tittiluringen
*skrattar*
jo men han saaa ju att han använde den bara för att han tyckte dt var så kul... laugh.gif

han har nog ingen hemma och fick chansen att prova kanske... eller så var han nervös och ville inte riskera att spika sig i tummen i tv tongue.gif

T-luringen... orkade inte se hela inslaget ens... tummarna sitter inte ens mitt i händerna på mig huh.gif
får nog köpa en drivbänk om jag ska ha nån
wub.gif
kryddan
Gav upp Äntligen hemma nu efter nystarten - det var så himmelens tunt och fladdrigt. Trodde att förängningen skulle betyda lite mer fördjupning, men icke wacko.gif
digitalkarin
Håller med. Istället för att gå djupare och ge mer så har de spätt ut kvaliteten med en massa trams.
Ewa L
En till som har övergivit programmet. Orkade se 1,5 och fler blir det inte! Tyckte det var så bra när det kom, men det har överlevt sig självt.
Monica M zon 4
Programmet känns verkligen tramsigt. Men det är väl meningen det ska locka yngre publik som kan tänkas vara intresserade av hur man gör om hemma med enkla medel. Vi medelålders husägare är ingen intressant målgrupp! mad.gif
Ingrid på Västkusten
Spikpistol hyr man lätt - fast vem hyr en spikpistol för en drivbänk?!?

Nej jag såg itne programmet.

Hälsar Ingrid
Berith
CITAT (kryddan @ 17-02-2004, 21:36)
Gav upp Äntligen hemma nu efter nystarten - det var så himmelens tunt och fladdrigt. Trodde att förängningen skulle betyda lite mer fördjupning, men icke  :wacko:

Precis! sad.gif Om man hellre vill se när dom bygger altan eller lägger en plattgång eller förvandlar garaget till en bastu eller murar en grill eller byter trappräcke eller förvandlar en garderob till en myshörna bryr man sej inte så himla mycket om vitaminkicksdrinkar.

Åh så saknar jag Bossssseeeeeeeeee!! ohmy.gif
kryddan
CITAT (Monica M zon 4 @ 19-02-2004, 07:34)
Programmet känns verkligen tramsigt. Men det är väl meningen det ska locka yngre publik som kan tänkas vara intresserade av hur man gör om hemma med enkla medel. Vi medelålders husägare är ingen intressant målgrupp! mad.gif

Tja - jag vet inte, jag såg bara första programmet och då undrade jag vilken målgrupp de egentligen hade: Ett inslag som handlade om hur man satte in en kamin (något som man väl bör ha kommit en bit i livet för att ha råd med) och ett som handlande om hur man städade ett kök...... blink.gif
..vem som nu kunde tänkas vara intresserad av det....
Monica M zon 4
Kan hålla med om att kamin-inslaget var riktat mot en äldre målgrupp men resten av inslagen känner jag mig inte berörd av! Nåt inslag per gång måste väl rikta sig mot äldre.

Hur man städar, ändrar om hemma för en billig peng och fixar småplocksmat är inget för mig! tongue.gif Känns som de inslagen riktar sig mot yngre tittare som nyss skaffat sitt första hem.

Men smaken är väl olika. Jag kommer inte att vara en trogen Äntligen hemma-tittare längre.

Saknar också Bosse! smile.gif
jennypenny
Jag tycker programmet är ok, lite tips och inspiration får man alltid. Tydligen ska tv 4 starta ett helt nytt program som bara ska inrikta sig på trädgård. Det är väl nåt att se fram emot.

En sak gillar jag inte med Äntligen hemma, förresten. Det är just användande av spikpistoler och skruvdragare och div andra maskiner. Helt klart är det i rent reklamsyfte, för att man ska se hur "smidigt och lätt" allting blir bara man tar hjälp av en maskin som man genast måste springa och köpa.
Sylvia
CITAT (Berith @ 19-02-2004, 07:55)
Åh så saknar jag Bossssseeeeeeeeee!! ohmy.gif

Jag tror att Bosse dyker upp senare på våren, har för mig. Pratade med karln på mässan förra våren och efterlyste längre trädgårdsnutt, som han hoppades kunna bjuda på till våren...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon