Vippan
Idag blir det bröllop mellan prins William och prinsessan av folket Kate Middleton,kommer ni att titta på Bröllopet,det ska jag göra hon är så jätte jätte söt.
Engelska kungahuset är en riktig dockussåpa.Drottning Elisabeth tillhör de förmögnaste i världen,det kan inte vara lätt för nya medlemmar att leva upp till deras konservativa mönster.
Eva i Skåne
Kungabröllop och kungahus hör inte till mina stora intressen, men jag måste erkänna att jag haft tvn på senaste halvtimmen och sneglar med ett öga. Det är pampigt. Visst är bruden söt och brudnäbbarna är helt bedårande wub.gif

Kul när dom sveper med kameran över gästerna och man får beskåda dessa fantastiska eller förskräckliga? hattar damerna bär.
ryss_борис
Hatar sån här jävla skit. I don't give a fuck. Har inget som helst intresse av att se dessa bidragstagande fjantar på TV:n. Här kan man snacka om att sno bidrag. Hade varit bättre om dessa pengar lades på de som verkligen behöver dem, och några stenrika flöjtar...
Gossen Ruda
Passerar helt obemärkt för min del. Jag är lika ointresserad av detta spektakel som av Vickans bröllop. Finns roligare saker att ägna sig åt, jag har jagat steklar i Gråbo sandtag nu på fm. biggrin.gif
Piccante
totalt likgiltig inför detta spektakel.
Monica M zon 4
http://www.youtube.com/watch?v=Kav0FEhtLug...eature=youtu.be

Jo, men visst verkar bröllopet kul. Borde nog följt sändingen på tv! giggle.gif
Bengalow
Det är bara tramsigt, alltihop. Det engelska kungahuset verkar som om dom vore Guds utsända, som skall frälsa oss vanliga döda, genom att då och då kliva ner från sina peidestaler, och visa sig. Enligt vettochetikettan Ribbing, så får man inte ens vinka som man vill när högvördigheterna drar förbi. Maken till dumhet i ett 2000-tal får man leta länge efter.

Här finns en bra länk http://www.repf.se/ för att bli av med dessa gamla urtidsdjur, åtminstone i Sverige!
Piccante
CITAT (Bengalow @ 29-04-2011, 16:18) *
Enligt vettochetikettan Ribbing, så får man inte ens vinka som man vill när högvördigheterna drar förbi. Maken till dumhet i ett 2000-tal får man leta länge efter.

Undrar hur många som får böter för otillbörlig vinkning mot kunglighet under dagen confused.gif borde vara en extremt bra kassako för statskassan flirting.gif
Aqvakul
Missar detta utan att blinka!
Bengalow
Nä, Markus H, straffet är värre än små böter. Folk vänder sig om på gatan och pekar och viskar högt: "-Titta där går hon som vinkade till drottningen med spretande fingrar!"...skam för resten av livet!!! Det du!!

Vi skall förresten kryssa med ett engelskt fartyg om någon vecka, säkert 1500 rojalister. Jesses vad jag håller på att lägga upp till drift om deras kungahus.....och högfärd över detta. Kanske möter man en och annan republikan också, som man kan skåla med.
Berith
Jag tyckte det var ett jättetråkigt bröllop, eller så var det bara utsändningen som var tråkig. Jag bläddrade mellan ettan, fyran och BBC och ingen var roligare än den andra. Man kunde väl fått se mer av gästerna istället för "publiken" och omgivnigarna och reportrarna tex.

Victorias och Daniels bröllop ifjol var absolut mer sevärt. Konstigt egentligen, engelsmännen borde ju ha större förutsättningar för ett rejälare bröllop än vad det här var.
malcolm
Jag struntade fullständigt i hela spektaklet, både det från England och det från Sverige tidigare i vår.
Vippan
Tyckte det var ett fint bröllop dom var så fina tillsammans och Kates klänning var helt underbar,men jag håller med Berit att Viktorias och Daniels bröllop var helt oslagbart.
Motti
Jag satt och såg hela bröllopet och tyckte det var som en saga att se !inte mycket städat den fredagen ;)Men dom är bra stela i det Engelska Kungahuset :(Men tydligen gjorde William och Kate mycket moderna och över ettiketten saker och bröt många "gammla"traditioner,tex lade hon inte sin Brudbuket vid den okända soldatens grav,William gick runt och språkade med bröllopsgästerna mm.Men jag tycker nog att Vicktoria och Daniells bröllop var mer kärleksfullt på många sätt.Kan tala om för dom som inte vet att Engelska Kungahuset betalade Bröllopet själva så där gick inga skattepengar till det.
Personligen är jag royalist och älskar vårt kungahus och dess ledighet.
aanderss
man kan undra när de skall skilja sig som många o de kungahuset gör
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon