TeliaNet
hej.
har fått tag i en katalog från malmbergs.com
där det finns super billiga HPS lampor metallhalo lika så
armaturer till hps från 725 inkl ballast.
vänligen sprid detta på forumet.
mvh claes. rolleyes.gif [B]
Ingrid på Västkusten
Ja men bygglampor är inte riktigt samma sak :-)) och tyvärr måste man ha firma för att handla därifårn då det är en grossist att döma av orderinfon

Hälsar Ingrid
TeliaNet
skulle hunnit kolla bättre.
men armaturerna går väl att använda?
men det är väl bara till att be någon man känner som har företag att skicka efter? eller?
Ingrid på Västkusten
Jag skall kolla lite på det lite till å återkommer Claes.

Hälsar Ingrid
TeliaNet
vänligt av dig ingrid wub.gif
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Jag vill gärna påminna om en sak. Jag glömde i hastigheten bort Son-T Agro!!!!
Bästa natriumlampan ( inte armaturen) heter alltså Son-T Agro och har även en 'peak' i den blåa delen av spektrumet. Tyvärr är det enbart 400W och 1000W som har denna finess. Detta är alltså lampan som är 'växtnatriumlampan' . Tyvärr så har ju itne de lägre watt-talen denna finess.

Har Du möjlighet att köpa så billiga armaturer så kör hårt. Det är ju så här att om Du köper en natriumaramtur så kan man faktiskt klämma dit en metallhalogenlampa! Den brinner lite mera och håller lite mindre längre än om Du använt armaturen enbart till natrium, men det är ändå jättelång brinntid. Så.......om man har köpt en armatur avsedd för den ena så kanman även köra den andra typen s a s.

Skickaeftervillkor - ja om det är en elfirma Du känner så tror jag man kan shoppa därifrån :-D lycka till!! Åsså klämma dit en växtnatriumlampa......elelr en metallhalogen. Finns ju växtmetallhalogenlampor med faktiskt ;-) men de är inte så vanliga. De har inte fullt så skarpt sken.


Hälsar ingrid
TeliaNet
man tackar, man tackar.
jag känner en som har ett mindre elektronikföretag så det skulle ju kunna lösa sig.
men nu är det det där med värmen som kommer in i bilden.
hps kan jag knappast ha i ett fönster med gardiner, där kan man därimot hänga lysrör.
så jag vet inte var man kan hänga en hps inomhus.
jag har ju inte så många rum att välja mellan.
så mitt såvrum skulle få en tuch av sydligare breddgrader inte bara värme utan ett ljus som plågar bort människor.
så det blir kanske lättare med lysrör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon