Full version: Florajac´s i England
HansH
Är det någon som känner till Florajac´s i England?

Beställde förra våren några snödroppar "in the green" av dem. Verkade hur seriöst som helst, Gunnel hade dessutom nämnt dem tillsammans med flera andra sajter i Gröna rum. Jättefin websajt och lätt att beställa, att betala var heller ingen konst. Inte kom det några varor inte, jag ringde, faxade och mejlade ... ingen kontakt! Efter flera månader kom räkningen genom min bank. Den var på 90£ fast jag beställt för 40£, och de gick fortfarande inte att få kontakt med. Tog då kontakt med Telia som kollade med sina kollegor i England och ... företaget fanns inte!!! Blåst på konfekten! Nåja, jag gnäller inte för det, men förbannad blir man ju. Som sagt, är det någon mer än jag som är förbannad på Florajac´s.

/HH mad.gif
TeliaNet
hej.
man ska akta sig för internationell näthandel...
men du har väl rätt att veta vem betalningen går till eller.
vänd dig till konsument ombuds mannen eller vad det nu heter, de finns i varje kommun.
du har väl bara inte betalt?
nästan lika skumt som easyplant.se
skickar ingen beställd katalog.
mvh claes
kerstin z5-6
Det finns många internationella näthandelsföretag som är helt seriösa .
De som nämns här av och till kan man lugnt handla ifrån.
Det var otur att du hittade just ett dåligt .

Hoppas du har bättre tur nästa gång
Vill du handla -"Galanthus in the green" så är denna firma mycket seriös och har ett stort urval
Potterton
Ingrid på Västkusten
CITAT (HansH @ 19-02-2004, 08:48)
Tog då kontakt med Telia som kollade med sina kollegor i England och ... företaget fanns inte!!! Blåst på konfekten!

Telia?!!???
Men det är ändå itne rätt väg att gå. Du skall gå via banken å reklamera inte Telia. Hoppas att detta är enda gången det händer Dig....jag vart blåst en gång av en välrenommerad firma som alla handlar av och som alla tycker gott om och som finns fortfarande å går bra för. Det sved.....

Jag gissar de har gått i kåkå .... snödroppsfirman.


Hälsar Ingrid
Åsa, mälardalen zon 2
Jag gissar också att de gått i konkurs söker man på nätet märker man att det är fler som inte får kontakt med firman längre. Och som undrar vad som hänt.



http://www.verymuddyboots.co.uk/page/rfeed...edback.asp?T=59
Åsa, mälardalen zon 2
Hittade en sida du kanske kan ha hjälp av ifall du vill försöka få tillbaka dina pengar:

http://www.konsumenteuropa.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon