Full version: Fågelmat
Aila
Glöm inte fåglarnas Nyårsmeny...nu behöver de massor med mat fett ,...kolhydrater. Kokade potatis hängde ut alla talgbollar, frön av alla slag, hängde margarin i nätpåsar, äpplen.

Hör hur det knakar i husväggen så bistert, tänk på alla uteliggare, jag önskar att de skulle ha något att äta och få någonstans att få värme.

Det känns lite fel att tala om fåglar och deras behöv och uteliggare som jag inte kan hjälpa på det viset. Förlåt! sad.gif

Tack för idag slut för idag!
Ralf
Ja jag har skippat fågel-mat tillsvidare... Såg hur råttor o möss åt av den oxå.
Dels har vi en fröautomat som händer i ett snöre. Fåglarna äter ej alla frön av någon anledning och kastar det dom ej vill ha på backen. Detta äter råttorna upp, som även har byggt bo rakt under fåglarna.

Vi har även ett fågelmathus hängande i ett snöre, tunt snöre, men mössen klättrar upp o ner för snöret o äter av joglarnas mat.

Funderar på att hänga upp fågelbort i en tunn ståltråd nu istället.
Helen i Skåne
Vi har inga fåglar vid våra fågelbord alls, de har försvunnit... Inga möss heller, de bor i garaget och äter av fågelmaten där istället! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon