KRT
Har bestämt mig för att vi behöver lite vatten i trädgården, men har inte plats för något stort och tid för något komplicerat..... Hade tänkt mig en rund plastbytta (typ murarbalja eller vattentank till vattensten) på 60-80 liter, runt 30 cm djup. Men var hittar jag det i Malmö/Lund regionen utan att ruinera mig????

Var på Hornbach idag, men de hade bara fyrkantiga på 150 l och det är både för stort o fel form.... Murarhinkar rymmer bara 20 l och är alltså för små. Eftersom den ska grävas ner måste den vara lite tåligare!

Kanske ska nämna att jag inte tänker ha fisk i den, och eftersom jag har småbarn kommer jag delvis fylla den m sten. Hade dock tänkt mig en liten fontänpump för att få fram vattenljudet smile.gif
varghem
Kolla i blomsteraffärer som har dammar och vattenfall till salu.... i Uddevalla såg jag jättefina stora runda baljor
kina3
Biltema har stora runda murarbaljor för typ 100 kr!
Whiskuchi
Granngården/Lantmännen eller vad de heter numera har runda murarbaljor på 90 liter.
KRT
Tack för tipsen!!! Ska kolla i morron tummenupp.gif
fridasj
Har köpt billiga sådana på Ö & B också!
KRT
Hittade till slut på Bauhaus, längst in i ett hörn.
Eftrrsom jag hade två barn m mig fick jag begränsa letandet till några få affärer.

Däremot hittade vi ingen gronfontän, vilket min 5- åring absolut vill ha.... Några idéer om var man hittar en sådan???
varghem
vattenliv.nu, mrfredrik.se
kina3
gronfontän?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon