Ewa L
Skulle gå till bussen imorse. Flera centimeter nysnö ovanpå isgata. Gick alltså som om jag hade gjort på mig. Hasade med fötterna och gick jätteförsiktigt. Försökte också memorera var de bara fläckarna var när jag gick samma väg till simhallen i lördags.

Ja, ja. Plötsligt låg jag där. Och inte långsamt och värdigt, utan den där "skojiga" varianten när benen flyger upp i luften med en våldsam kraft. Min enda tröst var att klockan var 05.55 och ingen (?) såg mig. Trots att jag redan innan intalat mig att om det hände, skulle det få hända och den mjukaste kroppsdelen ta emot smällen, kunde jag inte låta bli att sätta ner ena framtassen lite grand = stukad tumme.

Dessutom tror jag att jag fått en smärre hjärnskakning av smällen. För att inte tala om hur det känns i ryggen och axlarna. Faktiskt ont överallt utom där jag hade "närkontakt". Alltså bra polstrad. biggrin.gif laugh.gif
Sylvia
Ojoj ohmy.gif så kan det gå!! Tur att du inte bröt svanskotan eller rentav armen, det är ju en omedveten reflex att försöka dämpa fallet med armar! Hoppas nu inte tummen blir blåsvart och värker alldeles infernaliskt! unsure.gif
Tesa
det gav nog utslag här också igårkväll.... jag gick väl inte så försiktigt, skulle hämta dottern vid tåget..... och precis bredvid bilen så gör jag en "bananskalsvurpa" med följden att jag stukar mitt knä som jag skadade förra vintern, så här sitter jag igen sad.gif sad.gif och kan inte så mycket annat göra....

..ska dra min harang här så ni förstår hur deppad jag blev
Det började förra hösten med ryggskott ett par dar, sen var jag go o kry och ute och bar jordsäckar med påföljden att jag fick sånt ryggskott att jag "låg" i flera veckor(fast egentligen började det ännu tidigare med att en ko trampade mig på foten så jag inte kunde ha skor på på flera dar)
när det blev bättre så stukade jag foten ganska så illa och hade svårt att gå länge... över jul var allt relativt bra men dan före nyår så stukade jag foten igen... inte fullt så illa men ändå.....
"kom på bena" igen men 20ndag Knut var det klippt igen, missade nedersta trappsteget och föll handlöst med alla tomlådor i en stor hög,
- AJJ mitt knä!!!! denna gången var det så illa att jag åkte till doktorn, jag, och fick kryckor iaf, röntgen visade att inget var brutet så det var bara att vänta och se.....
..efter ungefär en månad så började jag jobba lite försiktigt i lagårn och det gick riktigt bra- tills en dag , jag halkade i mjölkrummet och gjorde det igen........
Det tog lång tid innan benet klarade att "trampa snett" och "halka till" utan att det gick illa men nu hade det blivit så bra att jag vågade gå i obanad terräng och klättra på stegar och tom småspringa ibland... och så händer det här.... mad.gif sad.gif sad.gif
...jag som skall gräva och ha mig snart, jag blir sååå deprimerad!!!!!
Virgo
ojoj..
det var tur att ni slängde upp bena och är polstrade när ni ramlade, för 2 år sedan var det min tur att trilla omkull, men jag ramlade på snedden och bröt benet.
Betty
CITAT (Virgo @ 23-02-2004, 11:06)
ojoj..
det var tur att ni slängde upp bena och är polstrade när ni ramlade, för 2 år sedan var det min tur att trilla omkull, men jag ramlade på snedden och bröt benet.

Ojdå, det var tråkigt. huh.gif Har du inga Sip's...? laugh.gif
Ewa L
CITAT (Betty @ 23-02-2004, 12:28)
Ojdå, det var tråkigt. huh.gif Har du inga Sip's...? laugh.gif

SIPS = Ser Inget På Sidorna? tongue.gif
Det trodde i alla fall jag att det betydde.
Betty
CITAT (Ewa L @ 23-02-2004, 12:39)
CITAT (Betty @ 23-02-2004, 12:28)
Ojdå, det var tråkigt.  huh.gif Har du inga Sip's...?  laugh.gif

SIPS = Ser Inget På Sidorna? tongue.gif
Det trodde i alla fall jag att det betydde.

Det betyder: SideImpactProtection. På svenska: Sidokrockskydd!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Berith
wacko.gif

Jaså den! Gissade på

Slagit I Platta Skinkan!
eller
Sjunger Inte På Sistaversen!
Ewa L
CITAT (Berith @ 23-02-2004, 13:28)
wacko.gif

Jaså den! Gissade på

Slagit I Platta Skinkan!
eller
Sjunger Inte På Sistaversen!

Köper gärna ditt andra förslag! biggrin.gif laugh.gif
Betty
De var bra Berith! laugh.gif Sitter och skrattar högt! Tur jag är ensam hemma så ingen får idén att ringa efter två vita och en kramtröja! laugh.gif
Virgo
jovars, nu kan man garva laugh.gif
har bara vanlig krockkudde därfram sleep.gif
digitalkarin
Jag slog också på arslet i Uppsala här om dan.
Tur att man har en välvadderad bak att trilla på...

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon